recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny ISP. Hiper eller Kviknet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny ISP. Hiper eller Kviknet?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
glaty Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2015
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér glaty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny ISP. Hiper eller Kviknet?
    Sendt: 13-Januar-2017 kl. 15:36
Jeg har altid været kunde hos Cybercity/Telenor, men da de mener jeg skal betale mere for samme abonnement end andre af deres kunder, er jeg på jagt efter en ny udbyder. Valget står mellem Hiper og Kviknet, men hvilken skal jeg vælge?

Kviknet viser at de kan levere 80/25 mbit, og Hiper viser at de kan komme op på 98/34 mbit.

Jeg ville blive glad for input fra tidligere eller nuværende kunder hos de til selskaber. Da prisen er ens tiltaler Hiper mig selvfølgelig mest, på den anden side gider jeg ikke betale for noget, der ikke bliver leveret.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 16:19
hiper levere mere til mig end de lover i deres test på deres hjemmeside., den siger 65mbit, får ca 75 mbit.

der har været lidt et par udfald på hiper mens jeg har haft dem, har altid svaret hurtigt på facebook, men knap så fyldestgørende om hvad der er i vejen, eller forventet tid på løsning af evt. fejl.

jeg beholder dem dog uden tvivl, er meget tilfreds med både deres udstyr og pris. håber de udvikler sig meget mere i fremtiden.

kviknet kender jeg ikke til.



Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 18:59
Jeg havde nok valgt Kviknet, da det virker til at være et rimelig reelt firma og jeg med stor fornøjelse følger ejeren's blog på version2:


Han virker til at være en ildsjæl der har styr på sagerne.

Hiper er vel fine nok, men det lugter lidt af det samme som med Fullrate. Pump kundebasen op med et salg for øje, de har jo gjort det før med fullrate og vil nok gøre det samme med Hiper.

Hastigheden skulle være den samme uanset, hvilket selskab du vælger. 
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2017 kl. 10:41
Hiper, super leverandør, levere højrere end de lover (modsat ALLE andre nærmest) jeg har en 100/20 som i daglig brug er mere en 110-120/25-30. Så jeg er ganske godt tilfreds, de få gange der har været nogle spørgsmål, så er deres kundeservice hurtig ved tasterne.
Til top
glaty Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2015
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér glaty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2017 kl. 11:50
Tak for alle tre svar. Jeg kan forstå at Hiper leverer hvad de lover, hvilket da lyder godt.

Om Hipers bagmænd så går med tanker om et salg, vil det trods alt ikke afholde mig fra at vælge dem. Vi lever jo (desværre??) i en tid, hvor alt er til salg, og firmaer mere end gerne vil opkøbe en konkurrent for på den måde at vokse.
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2017 kl. 12:23
Jeg er meget godt tilfreds med Hiper. De kan desværre ikke levere Fast offentlig IP adresse via kabel-tv.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2017 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af glaty glaty skrev:

Tak for alle tre svar. Jeg kan forstå at Hiper leverer hvad de lover, hvilket da lyder godt.

Om Hipers bagmænd så går med tanker om et salg, vil det trods alt ikke afholde mig fra at vælge dem. Vi lever jo (desværre??) i en tid, hvor alt er til salg, og firmaer mere end gerne vil opkøbe en konkurrent for på den måde at vokse.

Bestemt, du kan selvfølgelig frit vælge, hvilket firma du ønsker.

Du skal bare vide at det er 100% samme produkt du får leveveret til 100% samme pris. Hvis jeg stod overfor dette valg, så ville jeg bare selv hellere lægge mine penge hos en ung iværksætter der ikke i forvejen har tjent millioner ved et bredbånds exit fra det danske marked. 

Men som sagt om du vælger det ene eller andet, er fuldstændig ligegyldigt. Hastigheden er den samme, han har forklaret i et indlæg på version2 at de skriver lidt mindre som hastighed end andre (hiper), da de vil være helt sikre på at kunderne ikke bliver skuffede, selvom det reelt set er den samme hastighed de levere. 


Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2017 kl. 22:46
Man skal altså være godt naiv hvis man ikke tror de alle gør det for at tjene penge ;)
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2017 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Man skal altså være godt naiv hvis man ikke tror de alle gør det for at tjene penge ;)

Har jeg sagt at jeg ikke tror de gør det for at tjene penge?


Til top
glaty Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2015
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér glaty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2017 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Bestemt, du kan selvfølgelig frit vælge, hvilket firma du ønsker.

Du skal bare vide at det er 100% samme produkt du får leveveret til 100% samme pris. Hvis jeg stod overfor dette valg, så ville jeg bare selv hellere lægge mine penge hos en ung iværksætter der ikke i forvejen har tjent millioner ved et bredbånds exit fra det danske marked. 

Men som sagt om du vælger det ene eller andet, er fuldstændig ligegyldigt. Hastigheden er den samme, han har forklaret i et indlæg på version2 at de skriver lidt mindre som hastighed end andre (hiper), da de vil være helt sikre på at kunderne ikke bliver skuffede, selvom det reelt set er den samme hastighed de levere. 




Jeg læste faktisk det indlæg der. Pilen peger dog ret meget mod Hiper, da jeg kun har hørt positive ting om dem. Modsat er der ikke rigtig kommet noget omkring Kviknet. Viser det sig så, at Hiper på et senere tidspunkt opfører sig åndssvagt kan jeg altid finde mig et nyt sted at være kunde.

Det er så i øvrigt præcis den situation jeg står i nu med Telenor. Jeg har været kunde hos dem i over 10 år, og har været glad og tilfreds for deres produkt og service. Men jeg føler virkelig at de røvrender mig nu, fordi jeg som gammel kunde skal betale mere for mit produkt, end en ny kunde der køber samme produkt i dag. Det hører ingen steder hjemme.


Redigeret af glaty - 14-Januar-2017 kl. 23:31
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2017 kl. 23:32
Har du kontaktet dem og sagt at du ikke vil være med længere, på grund af du skal betale mere end andre?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
glaty Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2015
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér glaty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2017 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Har du kontaktet dem og sagt at du ikke vil være med længere, på grund af du skal betale mere end andre?

Klaus


Jeg havde fat i kundeservice for at få en forklaring på, hvorfor min regning er højere end den der oplyses på deres side. Forklaringen var at jeg er en gammel kunde, og at de (kundeservice) ikke kan/må ændre min pris, så den kommer ned på det samme niveau som nye kunder betaler. Der er tale om små 40 kr pr måned. Men som supporteren oplyste kunne jeg jo altid opsige mit abonnement, og bare tegne et nyt, så ville jeg nemlig få det til den billigere pris.

Som skrevet har jeg ellers være godt tilfreds med mit internet fra dem, men det der gider jeg ikke finde mig i.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu