recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVIDIA shield streaming fra nas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVIDIA shield streaming fra nas

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NVIDIA shield streaming fra nas
    Sendt: 15-Januar-2017 kl. 20:54
Hej alle sammen.

Jeg går og overvejer at anskaffe mig en nvidia shield, da min wd live tv er langsom og begyndt at drille lidt med nogle kodninger. Men jeg har en synology ds413 hvor mine film ligger på, og der vil jeg selvfølgelig gerne have at de bliver ved med at være, men mit spørgsmål er.
Kan man bruge nvidia shield med plex eller kodi, hvor de henter filerne fra Nasen, men det nvidiaen som styre det hele. Da jeg ved at min nas ikke er stræk nok til at håndter F.eks. plex selv, så tænkte om nvidianen kunne gøre dette uden at filen skal være i nvidias HDD fysisk.?

Eller har i nogle andre forslag?
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2017 kl. 21:18
Kører selv Shield 16GB via min synology nas. Tilføjer netværks drev i SPMC (KODI fork) og den indeksere selv 🙂 Og opdatere selv hvis der er tilføjet filer 🙂
Er utroligt glad for den som afspiller.
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2017 kl. 21:47
Fedt, er det nemt at lave opsætning?

Har lige læst testen af den hos flatpanles, de skriver at den fryser meget. Er det noget som du oplever?
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2017 kl. 05:42
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Fedt, er det nemt at lave opsætning?

Har lige læst testen af den hos flatpanles, de skriver at den fryser meget. Er det noget som du oplever?
deres anmeldelse er gammel. de sidste to firmware opdateringer, fryser aldrig
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2017 kl. 06:30
Ja, jeg har heller ikke problemer med at den fryser. Jeg syntes umiddelbart ikke opsætningen er svær
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2017 kl. 07:01
Hej Vilstrup!

Jeg kan varmt anbefale Nvidia Shield TV med Kodi og Synology NAS.

De eneste gange Kodi crasher for mig er somme tider i forbindelse med at jeg bruger undertekster hentet med Subtitle funktionen. Så kan Kodi finde på at crashe lige efter at man har sat underteksten i gang. Men det er en Kodi ting og Kodi skal blot genstartes - så kører den igen.

Jeg har aldrig oplevet, at Shielden frøs.

Jeg har iøvrigt udvidet Kodi til også at fungere som TV.
Jeg har en HDhomerun netværks TV-tuner og har så installeret TVheadend som TV server på Synology'en.
På denne måde kan jeg se og ikke mindst optage TV via Kodi. TV optagelserne sker på Synology'en - så Shielden behøver ikke at være tændt.

Og der er en velfungerende EPG via TVHeadend uden at skulle abonnere på nogen tjenester.
 
Det fungerer virkelig godt.  

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2017 kl. 09:09
@ClausBP: Koster software'n noget for at få HDHomerun til at fungere på Syno'en? (har selv en HDHomerun HDHR3EU og en Syno NAS og overvejer også en Shield - måske en af de nye udgaver der lige er kommet)
Har man ikke noget at bruge en 500Gb udgave til, hvis man har gemt sine mediefiler på en NAS og streamer resten? (Hvad bruger Shield'en pladsen til?)
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2017 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Hej Vilstrup!

Jeg kan varmt anbefale Nvidia Shield TV med Kodi og Synology NAS.

De eneste gange Kodi crasher for mig er somme tider i forbindelse med at jeg bruger undertekster hentet med Subtitle funktionen. Så kan Kodi finde på at crashe lige efter at man har sat underteksten i gang. Men det er en Kodi ting og Kodi skal blot genstartes - så kører den igen.

Jeg har aldrig oplevet, at Shielden frøs.

Jeg har iøvrigt udvidet Kodi til også at fungere som TV.
Jeg har en HDhomerun netværks TV-tuner og har så installeret TVheadend som TV server på Synology'en.
På denne måde kan jeg se og ikke mindst optage TV via Kodi. TV optagelserne sker på Synology'en - så Shielden behøver ikke at være tændt.

Og der er en velfungerende EPG via TVHeadend uden at skulle abonnere på nogen tjenester.
 
Det fungerer virkelig godt.  


Hvordan med kanaler? er det fra tv pakken eller hvordan?
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2017 kl. 13:51
Er der nogen af jer som bruger TVHeadend, som gider kaste et blik på min tråd her:

Jeg kan bare ikke få det til at virke på min qnap. 


Redigeret af henningdalgaard - 16-Januar-2017 kl. 13:51
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu