recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bitrate YouSee vs Waoo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bitrate YouSee vs Waoo

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren Ingemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bitrate YouSee vs Waoo
    Sendt: 17-Januar-2017 kl. 11:02
Jeg overvejer stærkt at skifte fra YouSee (såvel tv som ISP) til Waoo. 

Vigtigste kriterie for mig er dog billedkvaliteten på tv-signalet. Er der nogen kvalificerede bud på hvorledes bitraten ser ud for disse to udbydere? Og evt. har praktisk erfaring med skift fra YouSee til Waoo.
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 13:22
Waoo har en højere bitrate, men derfor kræver det også du så har styr på din interne coax installation, ellers vil du også nemmere ku ramme ind i problemer :)
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Waoo har en højere bitrate, men derfor kræver det også du så har styr på din interne coax installation, ellers vil du også nemmere ku ramme ind i problemer :)

Den sammenhæng forstår jeg ikke :)
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren Ingemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 15:24
Den sammenhæng forstår jeg heller ikke :). Coax-installationen i huset er dog stort set nyt, så tænker ikke at det bliver et problem.

Jeg ved godt at bitrate ikke er alt - og at der kan være forskel på encodingen fra udbyder til udbyder. I mellemtiden har jeg tjekket en bitrate-oversigt hos digitalt.tv - men den er af ældre dato: http://digitalt.tv/test-af-bitrate-hos-tv-udbydere/

Anyway - hvis der er nogen der har hands-on erfaring med et skifte fra YouSee til Waoo, så hører jeg gerne høre hvad I siger til billedkvaliteten, efter skiftet.

Tillægsspørgsmål: Distribueres Waoo-signalet rundt i huset som DVB-C, eller er boks obligatorisk? Det er nemlig en dealbreaker.

Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1824
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 16:35
Jeg har lige skiftet fra YouSee(Fuldpakke) til Waoo (Viasat Total)

For mit vedkommende var det pga. "Sport is King"

Skal lige sige at jeg har haft YouSee i mange år og har været godt tilfreds med både TV og internet.

Jeg har så valgt Viasat Total igennem Waoo og dermed fået den nye 4K boks så jeg bruger ikke COAX mere.

I hele December måned havde jeg begge dele og kunne dermed sammenligne billedkvaliteten (bitrate)

På mit lidt ældre 55" TV skulle jeg se godt efter forskellen, der var et lille plus til Waoo, men hvis jeg brugte min Projektor og 140" skærm så er Waoo noget bedre.

Jeg kunne virkelig se hvor hårdt YouSee komprimerer signalet.

YouSee kører med en fast bitrate på ca. 8Mbit (de skulle hæve den til 12Mbit til Febuar)
Waoo kører med en variabel bitrate på op til 20Mbit.

Internet hos Waoo er sgu også i orden.
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren Ingemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 18:15
@Pony65: Super - tak for virkeligt brugbart input Thumbs Up.

Hvis der er andre der ved, om signalet fra Waoo kan distribueres i huset som DVB-C, så giv endelig lyd.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1824
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 18:40
Hermed et billede af den nye Router fra Waoo med 2.4Ghz og 5Ghz ac WiFi.



Som du kan se er der et F-conn udtag til DVB-C som der bare skal en Fordeler på til de TV som du har i husstanden.

I mit tilfælde:

Blå LAN til Switch, jeg kører alt billede lyd via kabel.
Sort LAN til 4K boks.

(de 2 ekstra LAN stik kan bruges til flere 4k boks)


Så jeg ved stort set ikke om DVB-C udtag til TV tuner er lige så godt som 4K boksen, men husk at du kun kan få Viasat pakker via boks og så er DVB-C udtag slukket.

Hvis du vælger alm. TV pakker så er DVB-C udtag tændt og så skal du bare fordele

Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren Ingemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 18:45
Super - dejligt med hurtigt svar Thumbs Up

Som jeg læser det, så kan man altså ikke bestille Viasat Total pakken, og distribuere denne via coax rundt til alle husets tv?

Jeg prøver at give dem et kald én af de nærmeste dage. 
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Jeg kunne virkelig se hvor hårdt YouSee komprimerer signalet.

YouSee kører med en fast bitrate på ca. 8Mbit (de skulle hæve den til 12Mbit til Febuar)
Waoo kører med en variabel bitrate på op til 20Mbit.

Det bliver vel ikke bedre end originalen?

DR og TV2 kan man sæføli lave en aftale med om at få et feed fra deres MCR, men jeg ved ikke hvem der har det udover Yousee (som så vidt jeg husker ligger på 12 Mb/s for DR1?).
Det er jo muligt der er en forskel der...

Men ting som Kanal 5 , Viasat osv kommer fra satellit, og så er bitraten vel allerede bestemt, og garanteret er noget lavere end 8 Mb/s (transpondere er dyre...)

Blot nysgerrig: Hvilke kanaler bedømmer du efter?

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Som jeg læser det, så kan man altså ikke bestille Viasat Total pakken, og distribuere denne via coax rundt til alle husets tv?

Jeg prøver at give dem et kald én af de nærmeste dage. 
Waoo som sådan er jo kun en paraply organisation for en række forskellige leverandører.
Så det kan afhænge af hvor i landet du bor, mener der nogle selskaber der leverer som IPTV, andre med boks med DVB-C.

Et par links til info fra mit område med Bredbåndnord:
hvor du kan få en boks med 4K/UHD, og DVB-C til resten af huset.
EDIT: (Dog ikke med Waoo Mini TV-pakke samt Viasat TV-pakker)

Så ja, tjek med udbyder i dit område. Wink

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 17-Januar-2017 kl. 21:24
Til top
Kand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2014
Sted: Arhus
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 20:27
Waoo encoder ikke kanalerne. De får flere af kanalerne direkte på fiber fra kanal udbyder f.eks Kanal 5 og 6'eren ligger på 15mbit lige som TV2.

Det er samme kvalitet du får på DVB-C som på IPTV med en set-top-box.

Det er bare ikke alle deres pakker der leveres som DVB-C.

som vist oven for så er der coax F-connector på deres fiberboks hvor DVB-C til resten af huset tilsluttes. Hvis du med Youse signalet har en forstærker med strøm skal den måske skiftes ud til en passiv coax fordeler uden strøm da der er kraft nok i signalet når det forlader fiverboksen.

 K
Til top
Vezcom Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vezcom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2018 kl. 13:07
Hej Søren,

Hvad valgte du i din situation?

Jeg står i samme situation som du gjorde i fibias område. Jeg har talt kort med dem og de sagde de kunne spejle deres pakker således at jeg ikke behøvede at bruge boksen, dog skal jeg lige have fulgt op på både kvaliteten og om alle kanalerne også bliver spejlet for det er en dealbreaker for mig.

I forhold til Viaplay total pakken er der så nogen der ved om det kun kører igennem boksen eller kan man også godt bruge en viaplay app direkte installeret på sit TV?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu