recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pladespiller trådløs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pladespiller trådløs

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pladespiller trådløs
    Sendt: 18-Januar-2017 kl. 22:10
But still, vil da gerne have mærker og model :D
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 21:42
Nagash:

Det er en stor blanding.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 20:43
PerW - Hvilket sæt endte du med af pladespiller, forforstærker, effekt og CD afspiller? Er selv på jagt efter noget matchende nemlig. Det ser sgu lidt pænere ud, end den samling af 5 forskellige mærker og designs jeg kører med nu :(
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Fordelen ved vinyl er vel analog til analog.
Trådløs pladespiller er et misfoster!

Det tror jeg bare ikke at mange har mulighed for.
 
De fleste AV-receiver, behandler lyden digitalt. Så Analog -Digital - Analog.
 
Jeg har selv en Onkyo 818 og en Rotel effektforstærker. For godt ½ år siden købte jeg en gammel NAD forforstærker (20 år), så nu kan jeg kører analog hele vejen og det giver en langt bedre lydoplevelse.
Og ikke kun for analog signal.
Efterfølgende har jeg købt en lige så gammel CD-afspiller i highend serien (8 kg) og CD'erne lyder også bedre.

Som Klaus DM siger er vinyl for mange et modefænomen.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Fordelen ved vinyl er vel analog til analog.
Trådløs pladespiller er et misfoster!
Det tror jeg bare ikke at mange har mulighed for.
 
De fleste AV-receiver, behandler lyden digitalt. Så Analog -Digital - Analog.
 
Jeg har selv en Onkyo 818 og en Rotel effektforstærker. For godt ½ år siden købte jeg en gammel NAD forforstærker (20 år), så nu kan jeg kører analog hele vejen og det giver en langt bedre lydoplevelse.
Og ikke kun for analog signal.
Efterfølgende har jeg købt en lige så gammel CD-afspiller i highend serien (8 kg) og CD'erne lyder også bedre.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 19:16
Fordelen ved vinyl er vel analog til analog.
Trådløs pladespiller er et misfoster!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:


Åhhh gud, hvor bliver jeg træt indeni... DeadSmile



Samme her. Vil man nyde vinyl, for at nyde vinylen, så gør det dog ordentligt.
Men desværre er det blevet en modefænomen at have vinyl, selv min knægts 18 årlige fætter har fundet en gammel vinylfræser og sluttet sine små totalt latterligt lydende minikassér af nogle højttalere til.

Klaus

Redigeret af KlausDM - 18-Januar-2017 kl. 17:21
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg troede egentlig at man købte en pladespiller for nostalgiens skyld.

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Som skrevet mange andre steder - pladespillere er hipt.

Det er ikke for lyden (den fås bedre andre steder), men fordi det er smart at have en pladespiller. 

Åhhh gud, hvor bliver jeg træt indeni... DeadSmile

Det kan også ordnes med pladespiller -> separat riaa -> bluetooth

Men ellers er jeg enig i betragtningerne, drop trådløs! Jeg er for så vidt så lidt trådløs som muligt - kabler virker "altid" og er til at forstå, men hvis trådløs giver problemer, kan det tage lang tid at fejlsøge.


Redigeret af hunt - 18-Januar-2017 kl. 15:49
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 10:20
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 10:13
Som skrevet mange andre steder - pladespillere er hipt.

Det er ikke for lyden (den fås bedre andre steder), men fordi det er smart at have en pladespiller. Når nu resten af ens lydunivers er trådløst, så kan pladespilleren vel lige så godt også være det?

Og ja, en bluetooth forbindelse er ikke nødvendigvis noget at råbe hurra for, men når nu resten af anlægget og rummet alligevel ikke er optimeret til pladespillerlyd, er det også lige meget.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 07:31
Jeg troede egentlig at man købte en pladespiller for nostalgiens skyld.

For mig giver det ingen mening at lave en løsning med Bluetooth.

Denne her har indbygget Bluetooth.

https://www.amazon.co.uk/d/Hi-Fi-Home-Audio/Technica-AT-LP60WT-BT-ATLP60BT-Bluetooth-Turntable-Black/B01CQV62RK/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1484726834&sr=8-1&keywords=Audio-Technica+Bluetooth+turntable

Redigeret af Mufti - 18-Januar-2017 kl. 09:08
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 22:07
Der findes ikke nogen færdig løsning til det. Du kan dog gøre enhver pladespiller trådløs med en bluetooth transceiver. Om pladespilleren er ny eller vintage, fullautomatisk, halvautomatisk eller manuel, betyder egentlig ikke noget. Den eneste man skal gå op i, er om den har indbygget RIAA eller ej. Har den det, så er det sådan set bare trække signalkablet fra pladespilleren og tilslutte den transceiveren. Dertil skal du nok bruge en RCA til minijack.
Har den derimod ikke en RIAA indbygget, så skal du så have sådan en ind mellem pladespiller og transceiver.

MEN, jeg synes nu det er en ærgerlig måde at behandle analog lyd. Hvorfor overhovedet investere i analog udstyr, når du alligevel bare vil digitalisere det. Og så tilmed med Bluetooth, som forringer lyden?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu