recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Media center med VPN
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Media center med VPN

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Oleboss Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Januar-2017
Sted: Polen
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Oleboss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Media center med VPN
    Sendt: 19-Januar-2017 kl. 10:36
Hej

Håber nogle af jer, kan lede mig på rette vej.

Bor i udlandet og vil gerne have et media center, hvor jeg kan tilslutte med HDMI til tv og installere en en vpn forbindelse. Kan læse mange nævner Shields, men mener også der er begrænsning af apps til den.

Bruger Yousee, Cmore, HBO og Boxer, men taber VPN forbindelse på nogle af dem, når jeg caster. Det er sku ikke sjovt at se VM i håndbold på IPAD.

På forhånd tak.

/Ole

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2017 kl. 05:25
Hej.

Der er mange ting der kan være årsag til at du taber VPN forbindelsen.
Sker det kun når du Caster?

Kan du ikke begynde med at fortælle os hvilken model af IPAD du bruger? 
Samt fortælle os hvilke internetudbydere du har. Både i Udlandet og i Danmark?
Og hvilken hastigheder du abonnerer på.

VPN Kræver en stabil internet forbindelse hele vejen fra VPN Serveren og hele vejen ud til VPN klienten.
Så det vil være rart at vide om problemet kun opstår på visse tidspunkter af døgnet eller måske kun når
der er mange samtidige brugere der ser VM i håndbold?

Måske kan du tage en SpeedTst fra din placering i udlandet og til et sted tæt på hvor din VPN Server står.


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 20-Januar-2017 kl. 05:27
Til top
Oleboss Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Januar-2017
Sted: Polen
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Oleboss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2017 kl. 17:42
Hej Carsten

Har fundet ud af fejlen,, Chromecasten kører jo på eget signal, så derfor ingen vpn, har kun vpn på Ipad,  en fortalt det faktisk er en fejl i app at der har kunne lade sig gøre.

Selve forbindelsen er meget stabil og taber den ikke når jeg kører rent på Ipad.

Men tak for hjælpen

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu