recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5.1 Surround Sound højttaler i hvid udgave
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

5.1 Surround Sound højttaler i hvid udgave

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Peterbm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-November-2012
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peterbm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 5.1 Surround Sound højttaler i hvid udgave
    Sendt: 19-Januar-2017 kl. 14:50
De herrer

Som mange andre er jeg under tøflen hvad angår højttalere i stuen. Har dog fået på plads med generalen, at et sæt 5.1 Surround højttalere er OK, så længe de er hvide Tongue Og ikke alt for store. Jeg har ledt og ledt, og udbuddet er ganske begrænset. Er der evt. nogen derude som har fundet nogle gode højttalere til omkring DKK 3.500-4.000 kr.? 

Takker på forhånd Smile
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 14:56
Så går jeg stærkt ud fra, at du også må bestemme om der skal være Kähler-vaser i stuen?

(Jeg har for øvrigt ikke noget bud på hvide højtalere... jo, men ikke små)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Peterbm Peterbm skrev:

Som mange andre er jeg under tøflen hvad angår højttalere i stuen. Har dog fået på plads med generalen, at et sæt 5.1 Surround højttalere er OK, så længe de er hvide Tongue Og ikke alt for store. Jeg har ledt og ledt, og udbuddet er ganske begrænset. Er der evt. nogen derude som har fundet nogle gode højttalere til omkring DKK 3.500-4.000 kr.?
Hvad med noget brugt med det budget?

F.eks. på Den Blå fra Dali Zensor serie, de findes i hvid i forskellige størrelser/modeller, og priser kan måske tilpasses budget. Wink

EDIT: Med hensyn til hvid, det kunne måske klares med noget selvklæbende folie, hvis du har mod på gør-det-selv? 
Eller med noget mønster:

For dette sæt:
må vist være sort?

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 19-Januar-2017 kl. 15:34
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 16:01
Hvis det skal være nyt.
https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/hojttalersystemer/argon-alto-5.1-hojttalersystem/
Har selv haft gode erfaringer med Argon men har dog ikke lige hørt disse. Men som de andre skriver kommer du nok længere ved at finde noget brugt.

Redigeret af -claus- - 19-Januar-2017 kl. 20:49
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Nicolait Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2016
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolait Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 16:50
System audio, xtz og dali laver hvide højtalere, men man skal nok være heldig, hvis man kan finde dem brugt inden for dit budget.

Ellers må det være muligt at male eller på anden måde ombeklæde et par højtalere med hvidt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 19:17
3500 for komplet 5.1 i hvid - køb dem du syntes er pænest, for der er ikke rigtigt råd til at købe noget ordentligt.

Køb et sæt gode gulvhøjttalere (i hvid) og brug dem. Det kan du få meget mere lydoplevelse ud af.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 20:23
Eller her måske.https://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-sattelitsystemer-wharfedale-dx-1se-p-1900.html



Redigeret af nesager - 19-Januar-2017 kl. 20:25
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 20:48
Så lige dette tilbud også. Fås i hvid i nogle af butikkerne



Redigeret af -claus- - 19-Januar-2017 kl. 20:48
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 21:03
Der har været et sæt JAMO D500 i hvid til salg i den blå, godt nok til 6k men der får man også meget for de penge..
Ning
Til top
Peterbm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-November-2012
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peterbm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2017 kl. 12:58
Hej med jer
 
Hvor er det bare dejligt med alle jeres besked og forslag til løsninger. Det lyder jo ikke dumt med at bruge folio.  Mit mål er at anskaffe et sæt 5.1 højttalere, som spiller godt, og hvor man får en god lyd og en fornemmelse af biograf, men uden at man behøver at falde ned af sofaen. I skal huske på at jeg ikke ved hvad jeg går glip af at købe en eksklusiv sæt! Lidt lissome at ege en Hyundai, som man er glad for pga. man aldrig har kørt i en Audi m.m. Smile
 
Jeg vil se nærmere på Argon og Dali's højttalere. Tror godt jeg kan ændre budgettet til 5.000 kr. men så er grænsen også nået.

Udover ovenstående har jeg set på Canton Movie 265, er der evt. nogen af jer som har erfaring med dette product eller mærke? Så vidt jeg kan læse mig til, så får man meget for pengene.
 
Kan få sættet til EUR 499 inkl. fragt dvs DKK 3.742 kr.
Link: https://www.canton.de/en/home-cinema/5.1-movie/movie-265?number=
 
 
 
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2017 kl. 14:28
Du er knapt så fleksibel med Canton sættet. Dali og Argon sættene er bygget op af enkelt stående højtalere, hvilket gør det lettere at udskifte enkelte højtalere senere, hvis det skulle blive nødvendigt. Canton laver fine højtalere i mange forskellige prisklasser. Jeg har ikke hørt sættet, men jeg kunne forestille mig at Argon sættene er noget bedre. Bl.a fordi Canton satellitterne er lidt mindre og kun kan gå ned på 120 Hertz, hvilket betyder at skal køre crossover ret højt til subwooferen. Subwooferen skære ved 140 htz, så det kan evt. give lidt huller i frekvenserne. I øvrigt holder du budgettet ved Argon sættene. Det er selvfølgelig en smags sag. Men syntes personlig At Argon Alto's lakerede mdf kabinetter med afrundede hjørner er noget pænere end Argons plastik kabinetter. Og samtidigt et noget bedre køb, hvis altså det skal være nyt. Smile 

Redigeret af -claus- - 20-Januar-2017 kl. 15:27
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2017 kl. 15:29
Jeg købte disse brugt for et par år siden til 2500,-
 
Spiller fremragende, og ligner ikke noget der er løgn...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu