recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Debat om priser på Pioneer Fælleskøb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDebat om priser på Pioneer Fælleskøb

 Besvar Besvar Side  <1 34567 28>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Mandecs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2006 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af WooPes WooPes skrev:

Prisen er 18.999 for 42" ved dette fælleskøb.

http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233778

Her kan man få samme TV til 18.054.-

Alt andet lige, er dette således ikke et fordelagtigt fælleskøb.

Jeg synes at det virker underligt at man ikke kan få prisen presset længere ned ved køb af 160 stk. Dette er der imod alt logik. Samtidigt med at der er tale om et større beløb synes jeg at en mængderabat burde være klart under konkurrenternes priser, og derved udgøre en betydelig prisforskel som ville udgøre en naturlig gevinst, som således vil skabe en fordel ved at stå sammen om et køb.

Men da man kan få det samme produkt billigere hos en anden, forsvinder ideen med dette.

TC yder godt nok 2 års afhentnings garanti, hvor andre forhandlere kun yder de lovpligtige 2 års reklamationsret.

Men ideen med et fælleskøb er vel at presse prisen mest muligt. Så hvis man ser bort fra præferencer, fortrukne forhandlere, ekstra service/garanti m.m. er dette vel ikke et fordelagtigt køb.

Man kan som afgøre med sig selv, hvor meget garanti, leveringstid osv. betyder. Men hvis man kun tænker på prisen er fordelen ikkeeksisterende i min verden.

Timm

<<Tror du har kigget på det forkerte tv... Linket er en anden model! for at være mere præcis model 4270xd! En model med en billig fjernbetjening & ingen VGA indgang osv...  

Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2006 kl. 00:15

XA - analog tuner

XD - digital + analog tuner

Som det vigtigste

Kun 1 HDMI i XA, ingen VGA tilslutning og ingen CI slot i XA, XD er Calibration Ready, har PiP og PaP, EPG,



Redigeret af teleplus - 26-September-2006 kl. 00:21
Til top
WooPes Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2006 kl. 00:06

Nej gu' er det ej.. Overvejer stadig om jeg skal hoppe me på bølgen og bestille et.. Men hvad er forskellen egentligt på 427XD og 4270XA?

 

Til top
Søren M Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2006 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af WooPes WooPes skrev:

My bad.. Synes jeg havde tjekket model nummeret, men bare ikke godt nok så - sorry.

Prisen er dog 15.529.- på 4270XA, tror du er kommet til at tage prisen fra 247OXD på 18.054 kr. 

http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233082

 

Ahh, jeps det havde jeg -Rette til i min post-

Det er heller ikke nemt med alle de modeller



Redigeret af Søren M - 25-September-2006 kl. 23:57
Til top
WooPes Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2006 kl. 23:43

My bad.. Synes jeg havde tjekket model nummeret, men bare ikke godt nok så - sorry.

Prisen er dog 15.529.- på 4270XA, tror du er kommet til at tage prisen fra 427OXD på 18.054 kr. 

http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233082

 



Redigeret af WooPes - 26-September-2006 kl. 00:05
Til top
Søren M Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2006 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Hej alle.

Hjemvendt fra en succesfuld hifi-udstilling i det københavnske, har jeg netop fået nogle opdateringer på leveringssituationen p.t. "Som sædvanligt" er jeg nødt til at tage en smule forbehold for forsinkelser, men som det ser ud nu:

Næste uge, dvs. uge 40, får vi 20 styk PDP 427XD og ca. 10 styk PDP 507XD. Uge 41 kommer yderligere 30 styk PDP 427XD. Næste levering herefter kommer i slutningen af oktober.

Udover dette modtager vi i uge 41 (dvs. om ca. 2-2½ uge) ca. 20 styk PDP 427 XA og ca. 20 styk PDP 4270 XA. Senere vil vi få flere af disse leveret, præcis dato er ukendt. Disse er oprindeligt købt hjem til salg igennem butikken, og egentlig ikke tiltænkt fælleskøbet, men vi har valgt at tilbyde disse til _eksisterende_ fælleskøbs-kunder til hhv. 17.999,- for 427XA og 16.999,- for 4270XA. Hvis man ønsker at ændre sin bestilling, så send os en mail. At ændre sin bestilling betyder IKKE at man kommer bag i køen, pladsen på listen bevares. Vi kan dog kun love hurtig levering af XA-modellerne til de første 20 af hver model. Vi sender mails direkte til alle kunder senest i morgen, med nærmere information om forventet leveringstid for den enkelte.

Dette tilbud ændrer ikke på fælleskøbs-tilbudet som sådan, og det skal IKKE ses som et forsøg på at stille nogen ringere - udelukkende som en ekstra mulighed for de utålmodige. Bestillinger på 427XD/507XD stopper 1/10.

På grund af udstillingen i København har jeg ikke fulgt med her i tråden de seneste dage - jeg vil forsøge at besvare alle opståede spørgsmål i løbet af aftenen.

 

Fælleskøbet________|________DVDpriser.dk  (mindste pris)

18.999,- ________427XD________ 19.569,-

17.999,- ________427XA________ 21.998,-

16.999,- ________4270XA_______ 15.529,-

Der er måske ikke den helt vilde pris forskel som folk gerne vil have, men der er en pris forskel plus en rigtig god service og garanti!



Redigeret af Søren M - 25-September-2006 kl. 23:54
Til top
Søren M Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2006 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af WooPes WooPes skrev:

Prisen er 18.999 for 42" ved dette fælleskøb.

http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233778

Her kan man få samme TV til 18.054.-

Alt andet lige, er dette således ikke et fordelagtigt fælleskøb.

Jeg synes at det virker underligt at man ikke kan få prisen presset længere ned ved køb af 160 stk. Dette er der imod alt logik. Samtidigt med at der er tale om et større beløb synes jeg at en mængderabat burde være klart under konkurrenternes priser, og derved udgøre en betydelig prisforskel som ville udgøre en naturlig gevinst, som således vil skabe en fordel ved at stå sammen om et køb.

Men da man kan få det samme produkt billigere hos en anden, forsvinder ideen med dette.

TC yder godt nok 2 års afhentnings garanti, hvor andre forhandlere kun yder de lovpligtige 2 års reklamationsret.

Men ideen med et fælleskøb er vel at presse prisen mest muligt. Så hvis man ser bort fra præferencer, fortrukne forhandlere, ekstra service/garanti m.m. er dette vel ikke et fordelagtigt køb.

Man kan som afgøre med sig selv, hvor meget garanti, leveringstid osv. betyder. Men hvis man kun tænker på prisen er fordelen ikkeeksisterende i min verden.

Timm

Det link som du har postet er ikke det samme TV som fælleskøbet TV'et

Her er et link til samme TV

http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233083

Til top
WooPes Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2006 kl. 22:16

Prisen er 18.999 for 42" ved dette fælleskøb.

http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233778

Her kan man få samme TV til 18.054.-

Alt andet lige, er dette således ikke et fordelagtigt fælleskøb.

Jeg synes at det virker underligt at man ikke kan få prisen presset længere ned ved køb af 160 stk. Dette er der imod alt logik. Samtidigt med at der er tale om et større beløb synes jeg at en mængderabat burde være klart under konkurrenternes priser, og derved udgøre en betydelig prisforskel som ville udgøre en naturlig gevinst, som således vil skabe en fordel ved at stå sammen om et køb.

Men da man kan få det samme produkt billigere hos en anden, forsvinder ideen med dette.

TC yder godt nok 2 års afhentnings garanti, hvor andre forhandlere kun yder de lovpligtige 2 års reklamationsret.

Men ideen med et fælleskøb er vel at presse prisen mest muligt. Så hvis man ser bort fra præferencer, fortrukne forhandlere, ekstra service/garanti m.m. er dette vel ikke et fordelagtigt køb.

Man kan som afgøre med sig selv, hvor meget garanti, leveringstid osv. betyder. Men hvis man kun tænker på prisen er fordelen ikkeeksisterende i min verden.

Timm

Redigeret af WooPes - 25-September-2006 kl. 22:55
Til top
the_rieper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 545
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2006 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Nu er Scala HIFI jo også dyrere end fælleskøbet

nu snakker jeg heller ikke pris, men ventetid..

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2006 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af the_rieper the_rieper skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af the_rieper the_rieper skrev:

fatter ikke hvordan dem der først får leveret i nov eller senere kan vente. jeg har seriøst ikke kunne holde den her måned ud.. er på recordere KONSTANT! info/billeder dulmer savnet et par timer.. hehe

Det er jo bare et TV !!!!!

Det skal du jo sige når du først får dit i nov benægtelse er bare "din" måde at takle det på!! og det er da os helt okay.. hvis du har brug for at snakke om det siger du bare til!! hehe

Tja kan da godt være jeg får mit i november, måske december. Har egentligt bedt om først at få det der selvom jeg har en ok plads i køen.

Det er jo bare et tv !!

Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2006 kl. 20:22

Nu er Scala HIFI jo også dyrere end fælleskøbet

Til top
the_rieper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 545
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2006 kl. 19:47

nu snakker jeg nødvendigvis ikke om en online forhandler.. men f.eks. butikker som scala hifi..

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 28>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu