recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen surround selvom receiver skriver det
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen surround selvom receiver skriver det

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
basilhot Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér basilhot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen surround selvom receiver skriver det
    Sendt: 23-Januar-2017 kl. 09:18
Hej
HJÆLP! Jeg har efterhånden prøvet i alle fora, men ingen har desværre kunne hjælpe.

Jeg er begyndt at streame film fra Blockbuster appen fra min iPad til mit Apple tv og via HDMI til tvet. På receiveren står der Dolby 5.1, men jeg har kun elendig stereolyd, det vil sige ingen lyd ud af centeren, baghøjtalere og subben. Det ser jo så ud til at receiveren fint kan se det er surroundlyd, men højtalerne 'gider' bare ikke afspille lyden korrekt.
Nogen der har den mindste ide til om det er en indstilling på receiveren, tvet eller andre steder?

Jeg har prøvet med Netflix fra tv og der er fin 5.1 lyd, ligeledes på Blu-ray film. Jeg er derfor lidt forvirret omkring hvor problemet ligger og synes det er vildt underligt.

Mvh.
Mads
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2017 kl. 09:53
Har du forbundet dit AppleTV direkte til TV'et?
Hvis ja, ville jeg forbindet det til din receiver først, da TV sikkert ikke sender DD5.1 videre fra HDMI indgangen til din receiver
 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2017 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af basilhot basilhot skrev:

Nogen der har den mindste ide til om det er en indstilling på receiveren, tvet eller andre steder?


Ked af det - min glaskugle er væk, så jeg kan ikke se, præcist hvilket udstyr du har, hvordan det er forbundet og hvilke indstillinger du har lavet på udstyret.

Så det er noget svært at hjælpe dig.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2017 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:


Har du forbundet dit AppleTV direkte til TV'et?
Hvis ja, ville jeg forbindet det til din receiver først, da TV sikkert ikke sender DD5.1 videre fra HDMI indgangen til din receiver
 

Trådstarter skriver der er 5.1 når han ser Netflix via tv.

Det må betyde at tv godt kan lave 5.1 på returen.

Hvis tv er sat til at sende multi kanal ud tror reciever at den modtager multikanal lyd.

Jeg tror at der skal kigges på hvad Apple tv spytter ud.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2017 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:


Har du forbundet dit AppleTV direkte til TV'et?
Hvis ja, ville jeg forbindet det til din receiver først, da TV sikkert ikke sender DD5.1 videre fra HDMI indgangen til din receiver
 

Trådstarter skriver der er 5.1 når han ser Netflix via tv.

Det må betyde at tv godt kan lave 5.1 på returen.

Hvis tv er sat til at sende multi kanal ud tror reciever at den modtager multikanal lyd.

Jeg tror at der skal kigges på hvad Apple tv spytter ud.
 
Ford at TV'et kan sende DD5.1 fra en App på TV'et beyder ikke at TV også sender 5.1 lyd fra HDMI videre.
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2017 kl. 18:26
Er det ikke ret tvivlsomt om Blockbuster app'en understøtter 5.1 lyd via AirPlay?
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2017 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:


Har du forbundet dit AppleTV direkte til TV'et?
Hvis ja, ville jeg forbindet det til din receiver først, da TV sikkert ikke sender DD5.1 videre fra HDMI indgangen til din receiver
 

Trådstarter skriver der er 5.1 når han ser Netflix via tv.

Det må betyde at tv godt kan lave 5.1 på returen.

Hvis tv er sat til at sende multi kanal ud tror reciever at den modtager multikanal lyd.

Jeg tror at der skal kigges på hvad Apple tv spytter ud.

 
Ford at TV'et kan sende DD5.1 fra en App på TV'et beyder ikke at TV også sender 5.1 lyd fra HDMI videre.


Nej jeg peger bare på en mulig fejlkilde som trådstarter efterlyser.

Det er heller ikke sikkert at app på Tv laver ægte 5.1 lyd.

Hvis tv står på multikanal på ARC kunne det tænkes at forstærker bliver snydt til at tro den får 5.1 lyd.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2017 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:


Trådstarter skriver der er 5.1 når han ser Netflix via tv.

Det må betyde at tv godt kan lave 5.1 på returen.


Der har været masser af TV-apparater, som kunne finde ud af at dekode 5.1 fra TV-signalet og sende det til en receiver, men ikke kunne finde ud af at videresende 5.1 fra en HDMI-indgang. Jeg ejer selv sådan et TV-apparat.

Så det er vel ikke usandsynligt, at noget tilsvarende kunne være tilfældet med et smart-TV.


Til top
basilhot Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér basilhot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2017 kl. 15:18
Hej
 
Beklager jeg først reagerer nu. Men jeg har ingen notifikation fået om at der var kommet svar.
 
Der er forbundet HDMI fra ATV til TV. jeg har prøvet at sætte HDMI fra ATV til receiveren direkte, men det gav ingen ændring.
Det der undrer mig er at hvis der var noget galt med lydkilden så ville den jo skrive stereo 2.1 eller lignende, men receiveren skriver netop Dolby Digital 5.1, så den kan jo så sagtens registrere at det er surround.
 
Først havde jeg også mistanke til om Tv'et overhovedet kunne kaste 5.1 lyd videre, men når Netflix kører fint, så er det heller ikke der problemet er.
 
HVIS Airplay ikke understøtter 5.1 så må der have været 100-vis af andre end mig med det samme problem.
 
Lydindstilling på ATV står til Dolby Surround, så der kan det heller ikke være andeledes.
 
Jeg har sat Blockbuster på sagen og de har vist også svært ved at opklare det.
 
 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2017 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af basilhot basilhot skrev:

Hej
 
Beklager jeg først reagerer nu. Men jeg har ingen notifikation fået om at der var kommet svar.
 
Der er forbundet HDMI fra ATV til TV. jeg har prøvet at sætte HDMI fra ATV til receiveren direkte, men det gav ingen ændring.
Det der undrer mig er at hvis der var noget galt med lydkilden så ville den jo skrive stereo 2.1 eller lignende, men receiveren skriver netop Dolby Digital 5.1, så den kan jo så sagtens registrere at det er surround.
 
Først havde jeg også mistanke til om Tv'et overhovedet kunne kaste 5.1 lyd videre, men når Netflix kører fint, så er det heller ikke der problemet er.
 
HVIS Airplay ikke understøtter 5.1 så må der have været 100-vis af andre end mig med det samme problem.
 
Lydindstilling på ATV står til Dolby Surround, så der kan det heller ikke være andeledes.
 
Jeg har sat Blockbuster på sagen og de har vist også svært ved at opklare det.
 
 
Fordi dit TV sender fra en App videre i 5.1 betyder ikke at TV'et vil gøre det med HDMI.
Mit Samsung f8005 gør det ikke.
 
Jeg har ingen problemer med 5.1 lyd via ATV3, når det er forbundet direkte til receiveren.
Jeg lejer film via Itunes og her er fint 5.1 lyd på.
 
Så slut din ATV til receiveren og se evt. forfilm til Magn. 7. i Itunes film. Her har jeg fint DD 5.1
Til top
basilhot Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér basilhot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 08:49
Hej Per
 
Du skriver at det ikke er sikkert TV'et vil sende 5.1 videre til receiveren. Men der bliver jeg så forvirret over hvorfor der så står DD 5.1 på receiveren og jeg kan se at højtalerne på receiveren er aktive. Det burde der vel ikke stå hvis den ikke kan sende lyden videre?
 
Din Samsung gør det heller ikke skriver du, men en app på TV og en app fra ATV er vel det samme, det er forbundet med HDMI til receiveren og skal bare kaste lyden videre. Jeg forstår ikke forskellen
 
Men selvom jeg kan streame fra iTunes i 5.1 så løser det desværre ikke lydproblemet med hensyn til Blockbuster film (jeg har lidt rabatkoder dertil) Jeg prøver lige dit forslag med en trailer fra iTunes og ser hvad lyd den spytter ud der.
 
Jeg har både Sony smarttv og Sony receiver, så jeg prøver lidt at høre Sony support om de kan komme med nogen hints.
 
 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 08:59
Hvad dit tv gør fra HDMI og intern app er to vidt forskellige ting. Prøv netflix fra ATV, er der så også DD 5.1?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu