recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvejer Oled, hvordan ser Yousee tv ud på det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overvejer Oled, hvordan ser Yousee tv ud på det?

 Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

OLED har præcis de samme fordele ved TV, som ved Streaming eller BD. Bla. ægte sort > super kontrast, super bred betragtningsvinkel og ingen bøvl med ujævn bagbelysning eller lyse kanter og hjørner eller glorier omkring mindre lysende objekter i billedet. En egenskab ved OLED som tit ikke nævnes er at de reflekterer meget mindre end LED/LCD. Uanset, tag selv ud og kig.

Pas på med generaliseringer! F.eks. Er mit LED TV coated, så det netop refflekterer mindre end en blank skærm.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er vi så enige om. Men lad være med at udtale dig om noget du intet ved omWink


Den slags skal du sgu ikke gøre dig for klog på.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 17:18
Det ændrer ikke ved at OLEDskærmene har et meget lavt reflektions niveau.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er vi så enige om. Men lad være med at udtale dig om noget du intet ved omWink


Den slags skal du sgu ikke gøre dig for klog på.

Hother ved ALT!
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

J

Dog er der en lille hurdle i min observation. Jeg ved jo ikke om TV signalet er er lige så godt hos HFK, som mit TV signal hjemme  +  billede indstillinger Smile

Eller lige så dårligt....
Det ved du vist absolut intet omWink

Nej, men er det ikke same same?

Det ændrer ikke på at OP skal se TV'et med et sammenligneligt signal og under de forhold han normalt ser tv, og det gør han bedst ved at få TV'et hjem i stuen, og se hvordan det performer.

Så kan han altså anvende sin returret hvis han ikke kan leve med det.
Det er vi så enige om. Men lad være med at udtale dig om noget du intet ved omWink

Skal vi være enige om at jeg ved lige så meget om, om dit signal er dårligere end HFK's, som du ved om HFS's er dårligere end dit?

Det var sådan set min pointe - at man netop ikke kan bruge dit signal derhjemme til en pind i denne debat.

Længere var den ikke.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 17:45
Bare for at drysse lidt malurt i koppen... mit gamle pioneer Lx5090H viser altså også news baren i bunden helt fint og står super fint i sort og kontrast... og koster kun en brøkdel af et B6.. ja ok jeg er måske lidt misundelig :-) 
Til top
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PPD77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 18:45
Ang. det med signalet i Hifi Klubben, så diskuterede jeg lige den med nogle kolleger forleden. Nu er det jo et digitalt signal de har, så hvis signalet ikke var godt nok, ville det så ikke vise sig ved pixelering\artifacts i billedet? Hvis der ikke mangler noget i billedet, så er styrken vel som den skal være? Det var noget lidt andet i gamle hvor vi udelukkende havde analoge signaler...
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

Ang. det med signalet i Hifi Klubben, så diskuterede jeg lige den med nogle kolleger forleden. Nu er det jo et digitalt signal de har, så hvis signalet ikke var godt nok, ville det så ikke vise sig ved pixelering\artifacts i billedet? Hvis der ikke mangler noget i billedet, så er styrken vel som den skal være? Det var noget lidt andet i gamle hvor vi udelukkende havde analoge signaler...

Jo, dårligt signal vil kun udmønte sig i pixeleringer eller udfald, og ikke andet - ikke noget med slørede billeder osv.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 19:23
Den grundlæggende billedkvalitet er det ypperste som markedet PT byder på . Og det er jo i sig selv en fantastisk platform,at starte ud fra - da alt andet kan optimeres . Hvis SD og HD signaler skærer i øjnene kan man tilkøbe en ekstern scaler - ligesom man kan tilkøbe bedre lyd . Det er sgu alt andet lige lidt sværere,at tilkøbe bedre sort,kontrast og betragtningsvinkler til LCD . . .

OLED er overall bedste billedperformer, men ikke nødvendigvis bedste TV valg for alle . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PPD77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 19:28
Jeg er helt enig Lennon! Samlet set er der ingen tvivl om at OLED tv'ene er det ypperste man kan købe lige nu. Og når du fodrer dem med 4K/HDR og andet materiale så står de helt fantastisk. Men hvis man snakker rene tv kanaler er forskellene ikke så store igen i forhold til de indtryk jeg har fået.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er vi så enige om. Men lad være med at udtale dig om noget du intet ved omWink


Den slags skal du sgu ikke gøre dig for klog på.
Sjovt det lige skulle komme fra digLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:


Jeg er helt enig Lennon! Samlet set er der ingen tvivl om at OLED tv'ene er det ypperste man kan købe lige nu. Og når du fodrer dem med 4K/HDR og andet materiale så står de helt fantastisk. Men hvis man snakker rene tv kanaler er forskellene ikke så store igen i forhold til de indtryk jeg har fået.


- hvilket kan skyldes dårlig intern scalering . Og det er der - som jeg skriver - råd for . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu