recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvejer Oled, hvordan ser Yousee tv ud på det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overvejer Oled, hvordan ser Yousee tv ud på det?

 Besvar Besvar Side  <1 34567 10>
Forfatter
Besked
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2017 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg er idag hoppet på Oled vognen - 55b6v. Jeg har yousee antennforening signal, men hold nu op der er forskel på på mit oled og mit tidligere cx700 panasonic.
Mit panasonic stod langt bedre ved antenne signal.

På oled er det så "slemt" at jeg simpelthen ikke kan definere om det er HD. Kanal info siger hd, men billedet gør bare ikke. Faktisk er det så jeg overvejer at returnere mit oled.
Film, ps4 er dog en anden sag - by far er led suveræn.

Men ja oled - yousee? hmmm tja det kan gøres langt bedre med andre skærme

Precis sammen årsag til jeg sendte mit retur, nu har jeg et ældre pioneer lx5090h men det står bedre end B6 oled på tv, og dvd og bluray som jeg har en del af står jo super flot på det, jeg tror ikke kvalitet af udbud er modent til oled endnu... så jeg venter nok et par år nu før der skal skiftes tv igen, så er prisen nok også langt mere rimelig. 

Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2017 kl. 22:18
Hvad med et ATV4 - er det bedre eller dårligere på Oled tv'et??

Vi ser næsten kun via ATV - viaplay, cmore, dr, TV2 osv
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2017 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Hvad med et ATV4 - er det bedre eller dårligere på Oled tv'et??

Vi ser næsten kun via ATV - viaplay, cmore, dr, TV2 osv


Det kommer an på kilden. Mine Blu-ray rips står ret flotte via Infuse og HBO også. Men TV2 play er skidt, men det er TV2 play de er gal med.

Redigeret af Bromberg5 - 28-Januar-2017 kl. 07:27
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2017 kl. 23:33
Hold da op , lidt foruroligende læsning , og stik imod alle anmeldelser.
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2017 kl. 01:40
Dette er bestemt ikke et "Ha - ha, hvad sagde jeg" indlæg. Faktisk tvært i mod, for jeg ved hvordan jeg selv ville have det, hvis jeg oplevede skuffelser over et ny indkøbt TV, hvis jeg troede jeg havde købt et rigtigt godt produkt.

Det er ikke helt for sjovt, at jeg ofte skriver "Køb ikke et TV alene på baggrund af anmeldelser!". De fleste anmeldelser er såmænd udarbejdet efter bedste og mest professionelle "Best practice". Men anmeldelsernes kurver, diagrammer og søjler afspejler kun de testede TV - og altså ikke det TV som du for dine dyrt optjente penge køber dit TV for. Check selv - gerne flere, eksemplarer ud hos forhandlerne hvad angår de funktioner som du prioritere højt - se om du er tilfreds. Det vigtigste, sæt dig lidt ind i tingene inden et køb. Det er ofte rigtigt mange penge som du fyrer af. TV i dag er ganske avancerede produkter, din egen viden på specifikke områder er ganske vigtig - altså med mindre du helt vil være underlagt forhandlerens for godt befindende.

Hvad angår LG´s OLED modeller. Jeg har på fornemmelsen, at mange har fået det indtryk, at det stort set er ligegyldigt hvilken OLED model du køber for -  bortset altså for "Soundbaren" - så er selve TV´et det samme. Den tror jeg ikke et øjeblik på. Når der er mange tusinde kroner i forskel fra model til model, så er det altså ikke kun soundbaren der udgør forskellen. Ikke at jeg ved en pind om det - bortset fra sund fornuft, så må der - kan der være, forskelle i kvaliteten af de forskellige komponenter og funktionsenheder i forskellige TV modeller. 

Jeg håber meget, at de af jer med problemer finder løsninger. Smile    
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2017 kl. 07:33
Jeg skal ikke kloge mig på komponenter eller enkeltdelene på tv.
Men jeg er en dem der nok lidt naivt troede oled B6v overall var samtlige LCD modeller overlegne.
Hvilket det imo øjne også er på ret mange parametre. Jeg er dog overrasket over det dårlige håndtering af antennesignal. Det havde jeg ærlig talt ikke skænket større tanker, da jeg kun kunne læse godt om modellen og flow tv ikke er prioriten.

Jeg syntes faktisk skærmen er lidt en Dr Jekyll and mr hyde:)., fremragende til spil/film - elendig til tv..
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2017 kl. 10:09
Bromberg5 godt du deler din mening om antennesignal. Tror jeg beholder mit gamle tv fra 2011. Også venter et par år med at købe nyt.
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2017 kl. 10:15
Bromberg5, ja det er dejligt. 

Gør det dog ikke nemmere når der er så delte meninger om antenne-performance. Smile

Jeg ved ikke om det har en betydning at jeg har en splinterny antenne-installation med triax-forstærker og lign.


Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2017 kl. 10:29
Måske en ide for recordere/flatpanels at lave en "rigtig" anmeldelse af Oled tv'ets performance ved forskellige kilder fx antenne, sattelitbaserede, ATV, chromecast, ps4 osv

Således at man kunne se at hvis jeg er cable cutter og kun ser via ATV4 og ikke har brug for andet så er det måske overkill med Oled ift et godt LCD tv... hvis man nu ik er klar til at skifte hele kæden for at kunne se lidt demo video af 4K ;-)

Og så sammenholde det med fx ks7005 - er det ikke den det bliver mest nævnt som rigtig god value for money skærm?

Tror (ved det selvfølgelig ikke) at vi er MANGE der overvejer b6 når den rammer 10k :-)
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2017 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Bromberg5, ja det er dejligt. 

Gør det dog ikke nemmere når der er så delte meninger om antenne-performance. Smile

Jeg ved ikke om det har en betydning at jeg har en splinterny antenne-installation med triax-forstærker og lign.




Min installation er ikke ret mange år gammel heller og den præcis samme som min cx700 kørte på.
Til top
sorenjensendk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sorenjensendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2017 kl. 11:27

Har YouSee antennesignal og er også hoppet på vognen med LG Oled65E6V
Er meget overrasket over at der er nogle der melder om dårlige billeder ved modtagelse via YouSee
Det er bestemt ikke noget jeg kan genkende - jeg har fantastiske billeder uanset om jeg kører via antenne (YouSee), Atv4 eller ChromecastUltra
Jeg har dog brugt lidt tid på at få ændret i de forudindstillede billedindstillinger - da de netop fik billederne til at se slørede og elendige ud !!!!!
Det skal bemærkes at jeg er skiftet fra et Panasonic TC-L55WT60 som også leverer rigtig gode billeder - og har på ingen måde fortrudt mit køb



Redigeret af sorenjensendk - 28-Januar-2017 kl. 11:37
Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MfedeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2017 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Dette er bestemt ikke et "Ha - ha, hvad sagde jeg" indlæg. Faktisk tvært i mod, for jeg ved hvordan jeg selv ville have det, hvis jeg oplevede skuffelser over et ny indkøbt TV, hvis jeg troede jeg havde købt et rigtigt godt produkt.

Det er ikke helt for sjovt, at jeg ofte skriver "Køb ikke et TV alene på baggrund af anmeldelser!". De fleste anmeldelser er såmænd udarbejdet efter bedste og mest professionelle "Best practice". Men anmeldelsernes kurver, diagrammer og søjler afspejler kun de testede TV - og altså ikke det TV som du for dine dyrt optjente penge køber dit TV for. Check selv - gerne flere, eksemplarer ud hos forhandlerne hvad angår de funktioner som du prioritere højt - se om du er tilfreds. Det vigtigste, sæt dig lidt ind i tingene inden et køb. Det er ofte rigtigt mange penge som du fyrer af. TV i dag er ganske avancerede produkter, din egen viden på specifikke områder er ganske vigtig - altså med mindre du helt vil være underlagt forhandlerens for godt befindende.

Hvad angår LG´s OLED modeller. Jeg har på fornemmelsen, at mange har fået det indtryk, at det stort set er ligegyldigt hvilken OLED model du køber for -  bortset altså for "Soundbaren" - så er selve TV´et det samme. Den tror jeg ikke et øjeblik på. Når der er mange tusinde kroner i forskel fra model til model, så er det altså ikke kun soundbaren der udgør forskellen. Ikke at jeg ved en pind om det - bortset fra sund fornuft, så må der - kan der være, forskelle i kvaliteten af de forskellige komponenter og funktionsenheder i forskellige TV modeller. 

Jeg håber meget, at de af jer med problemer finder løsninger. Smile    


Ved at følge med i tråde som denne, køber man vel netop ikke kun på baggrund af anmeldelser, så dit indlæg er lidt malplaceret.
Det nytter jo netop ikke at rende rundt og kigge i butikker, når der er så forskelle beretninger om, hvordan TV'et præsterer med signal fra Yousee. Så må man have det hjem og prøve det af, og så kan man benytte de 14 dages returret som flere efterhånden har påpeget, hvis man er utilfreds.





Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu