recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DIY lærred 135 "
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DIY lærred 135 "

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
emilc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-August-2014
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emilc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DIY lærred 135 "
    Sendt: 27-Januar-2017 kl. 16:20
Hej Alle, så jeg snart færdig med mit hjemmebio, men står og mangler et lærred. det jeg på udkig efter et lærred på ca 135 tommer uden sorte kanter, da mit bagvæg er allerede sort. 
efter en del google fandt jeg kun en producent der kunne dette i denne størrelse men koster lidt over 7k. Så nu står jeg og overvejer at lave mit eget, men problemet er den at jeg ikke kan finde dug i denne størrelse. så mit spørgsmål er så, hvad har i gjort og hvis der er folk med 130+ tommer som selv har bygget hvor har i købt deres dug/mørklægning. da jeg ikke kan finde noget i denne størrelse som hedder: 168 cm x 299 cm (plus 10 cm i hver retning som buffer.)
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2017 kl. 16:59
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2017 kl. 20:55
Hvis ikke det skal være lydtransperant, kan du male væggen, hvis den er glat og plan.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 22:15
Det bliver da et meget stort lærred, synes jeg ...! Vi startede med 130", men for det første var det scope-format (dvs. ikke så stort i højden) og for det andet sad vi for tæt på til så stort et billede. Nu tester vi en periode med et downsized lærred i ca. 117" og indtil videre er vi meget gladere.

Vores lærred er bi-stretch fra Stof & Stil. Kostede vel omkring 500,- at lave.
Sender Seymour egentlig til DK?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 00:52
Jacobe hvor tæt sidder i på?
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 00:56
Nu, 3,1 meter. Før 3,6

EDIT: Sorry, det er sent - vi sidder 3 meter fra lærred. Ovenstående gælder projektoren Embarrassed


Redigeret af jacobe - 30-Januar-2017 kl. 01:10
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
emilc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-August-2014
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emilc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 08:18
a

Redigeret af emilc - 30-Januar-2017 kl. 08:19
Til top
emilc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-August-2014
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emilc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Hvis ikke det skal være lydtransperant, kan du male væggen, hvis den er glat og plan.

hej, det vil kræve en del arbejde, da min væg hverken er glat eller plan. 
Til top
emilc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-August-2014
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emilc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Det bliver da et meget stort lærred, synes jeg ...! Vi startede med 130", men for det første var det scope-format (dvs. ikke så stort i højden) og for det andet sad vi for tæt på til så stort et billede. Nu tester vi en periode med et downsized lærred i ca. 117" og indtil videre er vi meget gladere.

Vores lærred er bi-stretch fra Stof & Stil. Kostede vel omkring 500,- at lave.
Sender Seymour egentlig til DK?

startede med at køre med 120 tommer i ca en uge, nu 135 tommer og syns hel klar at 135 er feder, jeg sidder ca 4,5 m fra lærred. 

har lige googled bi-stretch, men eneste bredde jeg kan finde er 140-145 cm. og det er ikke nok med mindre jeg kan stræk den ca 30 cm :)


Redigeret af emilc - 30-Januar-2017 kl. 08:23
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:


Sender Seymour egentlig til DK?

Ja, det gør de. Jeg købte det dog igennem shopUSA
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af emilc emilc skrev:

startede med at køre med 120 tommer i ca en uge, nu 135 tommer og syns hel klar at 135 er feder, jeg sidder ca 4,5 m fra lærred. 

har lige googled bi-stretch, men eneste bredde jeg kan finde er 140-145 cm. og det er ikke nok med mindre jeg kan stræk den ca 30 cm :)

Jamen, de halvanden meters ekstra afstand til lærred gør da bestemt også stor forskel - vi kan/vil bare desværre ikke flytte sofaen længere tilbage. Kan godt forstå at du synes 120" var for småt!

Du har ret i at bi-stretch er 145 cm bredt. Og jo, det kan da strækkes noget, men jeg er bange for at 168 cm er at strække den ... høh høh. Bi-stretch er måske heller ikke optimalt til biolærred, men udmærket til et billigt AT-lærred. På amerikanske hjemmebioforums er de ret vilde med spandex til AT-lærreder, og det kan strækkes mere end bi-stretch.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 11:45
Hej.
Jeg står i samme situation. Har fundet en løsning. Prislejer er ca 3000. Men hvis du har lyst kan du kontakte mig PB. Måske kan vi gøre en god handel ved køb af mere...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu