recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - stort tv vs projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

stort tv vs projektor

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 07:09
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Hvis du skal holde dig under 20.000 kr., vil en Sony HW45 eller en Epson TW7300, være gode bud:

https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/projektorer/sony-vpl-hw45es-video-projektor/

https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/projektorer/epson-eh-tw7300-video-projektor/

Hvis du har et dedikeret rum, med mulighed for mørke vægge, ville jeg nok ofre de sidste 5.000 kr., og smide dem efter storebrodereren til EPSONen:

https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/projektorer/epson-eh-tw9300-video-projektor/

Det er den, jeg drømmer om, lige i øjeblikket... :)

Prøv, at lægge mærke til, den lille video, hvor de demonstrerer, hvor meget mørke vægge, kan betyde, for den samlede billedkvalitet:

http://projectiondream.com/en/epson-eh-tw9300-eh-tw7300-eh-ls10000-battle/

det var sgu da vildt



Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 09:29
Med en projektor kan I få et større billede. Derudover er det et reflekteret billede ligesom i biografen.

Det har dog den ulempe at I ikke kan få 4K - altså indenfor budget.

Jeg sidder 3,5 meter fra 100" og kunne have glæde af 4K.

Derudover har en projektor også noget køling der kan høres, dertil kommer mørklægning.

Når behovet kommer (når projektoren er færdig), vil jeg formentligt skifte til oled.

I dag er det 65" til 20K der er muligheden, lidt småt, forhåbentligt kommer 2017 77" modellerne også ud i et prisfald til næste år, resten kan reguleres ved at flytte lidt tættere på. Er kun en til to personer der ser tv samtidig.

Så jeg venter - venter - venter ;)

Mvh FNørd
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 16:58
Efter den video så venter jeg med glæde to mdr. Ekstra og købe det største tv jeg kan finde
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 02:57
Tager du pis på os?
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 09:45
Redigeret pga fjernet indlæg

Redigeret af MulleB - 17-Februar-2017 kl. 20:09
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 13:25
Hej Korvol

Velkommen på Recorder :)

Dit forslag falder lidt (eller mere) udenfor det der normalt bliver betragtet som godt til film.

Opløsningen er 720, hvor Full HD er 1080 og 4K er 2160.

720 kræver at det hele skaleres ned og det sker ikke uden kvalitetstab.

Mvh FNørd
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 13:34
Derudover er det også det værste lort der kan opdrives.
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 21:06
Slettet

Redigeret af MulleB - 17-Februar-2017 kl. 20:10
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 21:14
Lol -troll?
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2017 kl. 12:16
Korvol er åbenlyst troll. Lad være at fodre klovnen.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2017 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Korvol er åbenlyst troll. Lad være at fodre klovnen.

En åbentlys spambot - Vi har ryddet op :-)
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2017 kl. 13:42
Det er virkelig forskel kan jeg se i videoen da hun ruller for. Jeg synes nu ikke jeg oplever fænomenet så voldsom på min ejen prokektor. Kontrasten ændrer sig ikke så drastisk. De store hvide felter, lyser rummet op, men det ser også ud til at projektoren, lyser en del op uden for billedet.

Det er selvfølgelig er at foretrække at have mørklagte vægge, men ved almindelig film visning, er forskellen ikke så stor som i videon.

Så til trådsstarter, hvis det er et no go, at lave helt mørklægning og det afskrækker dig. Kan du stadig godt få et tilfredstillende ressultat med hvide væge og mørklægnings gardin.

Jeg foretrækker selv projektor frem for tv i et rum, med hvidet vægge. Det er et kompromi der tages.

Men klart gå efter sorte vægge hvis muligt.


Redigeret af JackD84 - 19-Februar-2017 kl. 13:52
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu