recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - stort tv vs projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

stort tv vs projektor

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: stort tv vs projektor
    Sendt: 28-Januar-2017 kl. 08:38
i led af vores renovering af huset, skal vi de næste 2 mdr, lave køkken. men derefter har fruen givet mig lov til at vores gamle dagligstue bliver en dedikeret hjemmebio.. Men men men? fordele og ulemper ved et 78" tv kontra projekter og lærred. jeg har lidt tid til at spare sammen, men ved ikke helt hvad jeg skal vælge. shield tv skal bruges som afspiller.

Edit: vi kommer kun til at sidde 3m fra billedet

Redigeret af T-Duck - 28-Januar-2017 kl. 08:53
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2017 kl. 09:23
Hvis du kan få et dedikeret rum hvor du kan styre lyset, er der i min bog inden vej udenom at projektor er ennrogtig god læsning. Du får flere tommer for pengene
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2017 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Hvis du kan få et dedikeret rum hvor du kan styre lyset, er der i min bog inden vej udenom at projektor er ennrogtig god læsning. Du får flere tommer for pengene
Jeg har nemlig fået vores gamle stue til det. Har hørt godt om sony og epson. Hvad pris inde for 10 til 20 kilo?
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2017 kl. 10:09
Jeg ville købe noget brugt, ville personligt foretrække JVC eller Sony, alternativt noget Epson
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2017 kl. 10:23
Er bare ikke så vild med brugt. Men hvis ny, hvor meget skal jeg så op i
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2017 kl. 13:06
Korrekt du får en del flere tommer for pengene. Hvis det udelukkende kun film eller serier vi snakker om, så vil jeg give Jakob Skaarup ret.

Men hvis der også skal blandes livetv ind i det, så ville jeg personligt aldrig kun gå efter projektor løsningen. Men gå efter et kompromis, sådan man også kunne se tv uden behøves skulle mørklægge det hele.

Har haft projektor og nøjes nu med et stort tv, da det passer allround til os alle 5 i familien. Så kan både børn og frue tænde uden behøves spekulere på det ene eller andet.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2017 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Korrekt du får en del flere tommer for pengene. Hvis det udelukkende kun film eller serier vi snakker om, så vil jeg give Jakob Skaarup ret.

Men hvis der også skal blandes livetv ind i det, så ville jeg personligt aldrig kun gå efter projektor løsningen. Men gå efter et kompromis, sådan man også kunne se tv uden behøves skulle mørklægge det hele.

Har haft projektor og nøjes nu med et stort tv, da det passer allround til os alle 5 i familien. Så kan både børn og frue tænde uden behøves spekulere på det ene eller andet.
det til allround, som også til xfactor og den slags store shows.

Redigeret af T-Duck - 28-Januar-2017 kl. 13:33
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2017 kl. 14:09
En projektor giver ikke et ordentligt billede hvis du ikke kan mørklægge. Det går an om vinteren, men om sommeren er det ikke så fedt når solen først går ned efter sengetid.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2017 kl. 14:27
Så ville jeg gå efter en løsning med både et tv i fx alm størrelse og en projektor til film også. Ellers ville jeg vælge det store tv.

Når du siger dedikeret rum, så det er mørke vægge og mørkt loft også eller? Samt selvfølgelig 100 % mørklægning?

Mange hvor man både har tv og projektor går lidt på kompromis, sådan de både kan hygge med film på stort lærred, men samtidig stadig bruge stuen normalt.

Redigeret af JordanDK - 28-Januar-2017 kl. 14:29
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2017 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Så ville jeg gå efter en løsning med både et tv i fx alm størrelse og en projektor til film også. Ellers ville jeg vælge det store tv.

Når du siger dedikeret rum, så det er mørke vægge og mørkt loft også eller? Samt selvfølgelig 100 % mørklægning?

Mange hvor man både har tv og projektor går lidt på kompromis, sådan de både kan hygge med film på stort lærred, men samtidig stadig bruge stuen normalt.
Vi laver dog dagligstue på vores 1. sal
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2017 kl. 18:09
men tak for feedback
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 00:36
Hvis du skal holde dig under 20.000 kr., vil en Sony HW45 eller en Epson TW7300, være gode bud:

https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/projektorer/sony-vpl-hw45es-video-projektor/

https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/projektorer/epson-eh-tw7300-video-projektor/

Hvis du har et dedikeret rum, med mulighed for mørke vægge, ville jeg nok ofre de sidste 5.000 kr., og smide dem efter storebrodereren til EPSONen:

https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/projektorer/epson-eh-tw9300-video-projektor/

Det er den, jeg drømmer om, lige i øjeblikket... :)

Prøv, at lægge mærke til, den lille video, hvor de demonstrerer, hvor meget mørke vægge, kan betyde, for den samlede billedkvalitet:

http://projectiondream.com/en/epson-eh-tw9300-eh-tw7300-eh-ls10000-battle/


Redigeret af Supergris - 29-Januar-2017 kl. 06:14
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu