recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo tx NR 656
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo tx NR 656

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo tx NR 656
    Sendt: 29-Januar-2017 kl. 08:43
Hej alle

Nogen der ved hvor man ændre Db decibel på de enkelte højttalere. synes ikke jeg kan finde det i manual.

I forhold til min gamle onkyo skal man skrue lidt højere op for volume knappen før man får den samme lyd er det meget almindeligt fra Onkyo til Onkyo. Volume knappen på den gamle var også mindre.😀 På denne er den større så det er vel også sådan at man skal skrue højere op.

God dag
Henrik
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 10:00
What!!! Størrelsen af vol knappen har intet at sige. Det er kalibreringen der skruer mere eller mindre op for styrken på de forskellige højttalere.

Kig på din fj.btj. Om der er en knap med påskriften CH LEVEL. Tryk på den, hvert tryk skifter mellem de tilsluttede højttalere. Pilknap højre/venstre skruer op/ned for db.

Ellers kan det også reguleres inde i menuen under højttaler opsætning.
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 12:05
Hej Kampus

Tak for svar. Ok det vil jeg gøre.

Jeg har lige lavet en kalibrering med mikrofonen og højtalere er sat til 100 i delefrekvens og center til 180 i delefrekvens. Satte en Star wars på. Lyder fedt.

Men synes sub woofer lyder lidt voldsomt. Den står på under halvdelen i volume. Phase er sat til 180.Crossover står på cirka 70 Hz er det for lidt
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Hej Kampus

Tak for svar. Ok det vil jeg gøre.

Jeg har lige lavet en kalibrering med mikrofonen og højtalere er sat til 100 i delefrekvens og center til 180 i delefrekvens. Satte en Star wars på. Lyder fedt.

Men synes sub woofer lyder lidt voldsomt. Den står på under halvdelen i volume. Phase er sat til 180.Crossover står på cirka 70 Hz er det for lidt
 
Hvad gør du så med lyden mellem 70 og 100 Hz? Den er du ligeglad med??
 
Nu ved jeg ikke hvilke højtaler du har.
 
Men jeg ville sætte alle højtaler også center til 80 Hz.
 
Og på subben ville jeg sætte phasen tilbage og så skrue helt op for dele frequensen, for så er det receiveren der styrer det.
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 16:10
Hej Per
 
Tak for svar.
 
Mine højttalere er: Focal Dome. 5.1 system. Så forholdsvis små sattelit højttalere.
 
Ok prøver det på SUB woofer mht.  Indstillinger.
 
Henrik
 
 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 16:27
Med så små højttalere skal du sætte delefrekvens til 100 eller 120 Hz. Og som Per skriver, sætte delefrekvens på max og phase til 0 bag på Sub.
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 13:35
Ok Kampus
 
Tak for svar. Det vil jeg gøre.
 
God dag
H.
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 14:31
Hej igen
 
Jeg har indstillet min Sub som beskrevet her i tråden og kørte igen en kalibrering i går med mikrofo. Mine små  focal dome blev alle sat til 100 hertz og Sub lyder ikke så voldsom mere.*S*
 
Tak for svar
Henrik
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 14:13
Hej Kampus
 
Jeg har fået lavet endnu endnu en kalibrering med mikrofon i lørdags da jeg satte den mere præcist i sofaen, hvor jeg sidder.*S* smiler.
 
Nu satte den delefrekvensen til 120 på front og 100 på baghøjttalerne. Center på 150 er det ikke for højt her?? du ved kører med Focal Dome højttalere(små)
 
Håber på svar.
Henrik
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Med så små højttalere skal du sætte delefrekvens til 100 eller 120 Hz. Og som Per skriver, sætte delefrekvens på max og phase til 0 bag på Sub.
 
Hej
 
Jeg "bryder" lige ind her. Jeg har også for nyligt købt en SUB, men har indtil nu troet at jeg skulle sætte delefrekvensen på SUB´en til ca. det samme som på receiveren (80), men bør jeg i stedet skrue helt op for delefrekvensen på SUB´en???
 
Mvh
 
Nikolai
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af nkaad nkaad skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Med så små højttalere skal du sætte delefrekvens til 100 eller 120 Hz. Og som Per skriver, sætte delefrekvens på max og phase til 0 bag på Sub.

 
Hej
 
Jeg "bryder" lige ind her. Jeg har også for nyligt købt en SUB, men har indtil nu troet at jeg skulle sætte delefrekvensen på SUB´en til ca. det samme som på receiveren (80), men bør jeg i stedet skrue helt op for delefrekvensen på SUB´en???
 
Mvh
 
Nikolai

Ja! Du skal skrue helt op for den, så delefrekvens udelukkende sker i reciever
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 
Ja! Du skal skrue helt op for den, så delefrekvens udelukkende sker i reciever

Tak!Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu