recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ATV4 og PLEX-PLEX
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ATV4 og PLEX-PLEX

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 18:48
Det er jo så ikke en nas jeg bruger. VLC kan se min pc , men mappen den ser er tom
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 19:10
Hej , fik nu langt om længe delt pc...Nu skriver VLC på tv at den kan se min pc Upnp ( før med kode hed min pc SMB til slut.... , men det er sgu ikke plug and play...Når jeg går ind der nu beder den ikke om en kode. Den skriver bare at mappen er tom
MVH


Redigeret af hopgreve - 29-Januar-2017 kl. 19:11
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 19:22
Selvom ATV kan se min pc , skal den så oprettes som hjemmegruppe? Det er den nemlig ikke , kan ikke finde en kode til det...Er sgu ved at opgive , vil tale med en på job som måske kan hjælpe mig.
Jeg er vist ikke god til det med min pc..øv , men synes det er besværligt
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 10:22
Det er slet ikke besværligt som sådan det er fordi du ikke forstår måden med at tilgå filer via netværket..:)
Så hvis du får en fra dit arbejde til at hjælpe så bed om han ikke kan forklare sig hvordan det foregår.. forstår du først det så er du hjulpet langt ind i fremtiden.. forståelsen er vigtigere end det at få denne her opgave løst..:)

Lidt ala det med at give en mand en fisk fremfor at lære ham at fiske :)

Men selve mappen der er film og billeder i den skal du højreklikke på og bælge egenskaber og så hen i deling..:) så kan du dele den på dit netværk.. hvis den beder om en kode kan det være noget så basalt som admin eller administrator.. eller selve det navn som din "bruger" hedder i Windows.. man logger altid ind med en bruger men du ser det nok ikke ske fordi din pc automatisk starter op og vælger en bruger for dig :)

Redigeret af skandshus - 30-Januar-2017 kl. 10:23
Til top
Pongman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pongman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 13:01
Prøv at oprette en lokal windows bruger du kun bruger til det (f.eks. "atv-user"). (https://support.microsoft.com/da-dk/help/13951/windows-create-user-account)
Så deler du dine mapper med denne bruger som beskrevet af skandshus.

Så vidt jeg husker kan det være lidt bøvlet hvis din bruger er en microsoft-konto.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 17:33
Hej igen :-)
Nå har læst stolpe op og ned...Vil prøve PLEX som server...Er det korrekt at selve appèn er gratis , men man skal betale 38kr for at den bliver aktiveret , og kan bruges som server?
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 19:16
Hej , der må da være masser af PLEX brugere herinde der lige kan hjælpe?
Et er at man kan åbne appèn , men den bliver ikke aktiveret får man betaler??
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2017 kl. 08:46
Plex er helt gratis, både serveren og modtageren. Du kan betale for ekstra funktioner. På PC'en skal du installere Plex Server og vælge de filer, som skal deles. Men så skal din PC jo stå tændt hver gang du vil afspille.

UPnP og SMB henviser til måden, hvorpå der deles. SMB kan se selve mappestrukturen på din PC. Det er sådan VLC og Infuse (kan anbefales) typisk virker. UPnP bruges til DLNA, hvor der skal køre server-software i den ene ende. Det er samme princip som Plex.

En anden løsning kan være at tilslutte en harddisk til din WiFi-router og dele tingene herfra. Det gør vi herhjemme via Infuse app'en på Apple TV4. App'en er gratis med mindre du vil have dekodning af specifikke lydformater.

Overvej også om det er din router, der er skylden til problemerne. Hvis du bruger den router, som internetudbyderen tilbyder, så er der stor sandsynlighed for, at porte kan være blokeret. Brug de få hundrede kroner det koster på en ordentlig router. Du vil takke dig selv for det ugentligt i fremtiden Smile
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2017 kl. 17:00
Hej og tak for info
Jeg har efterhånden fået hul på det , men ja via DLNA og det vil jeg ikke.
Har også overvejet en harddisk direkte på routeren.
Men mht PLEX , ville jo gerne prøve det først.
Og har bare hentet appèn via min pc , og der står at man skal(dette skriver PLEX) , betales 38kr før appèn virker , og det er IKKE PLEX PASS , simpelthen appèn selv
Jeg ønsker PLEX som server , og så bruge VLC på mit ATV4 og køre derfra
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2017 kl. 06:08
Er det denne her version af Plex, som du har hentet til PC'en?
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2017 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Er det denne her version af Plex, som du har hentet til PC'en?
Hej , nej. Har en ny pc win10 , og i dennes app-store søgte jeg på plex og hentede den der var der. Har også oprettet mig med E-mail og kode. Der så forskel om den hentes direkte , eller igennem en app-store. I app store står der gratis , men for at aktivere den koster det 38kr
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 16:21
Hej , nå lige en opdatering.
Fik så installeret PLEX , og det er jo super spændende at "rode" med , og en udfordring når man ikke er super pc bruger.
Har så nogle dvd film jeg har lavet om til MKV(bare 3stk) for at prøve hvordan man gør , og får dem at se via plex. Jeg brugte programmet MakeMKV , de 3 film var Once Were Warrioers , Exit Wounds , og Space Cowboys.
Once Were Warrioers blev dannet som 1 mappe , så denne ligger fint i min film mappe , og plex ser den fint med billede og det hele... Men de 2 andre film ligger med 4-5 mapper og hedder title 00 , title01..osv., og her er billedet bare et klip fra filmen...Hele filmen ligger under Title00 , men det er jo noget rod...Er der nogen der lige kan hjælpe her?
Tror godt jeg kan blive bidt af dette her , så det næste er jo så en netværksHDD , hvor det hele skal ligge.
Lige nu ligger det hele bare på min bærbare pc , for at se om det er noget jeg vil/kan bruge
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu