recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ATV4 og PLEX-PLEX
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ATV4 og PLEX-PLEX

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2017 kl. 17:28
et DVD/BD drev kan jo af gode grunde ikke overføre data særligt hurtigt. og med 30-50GB data der skal høvles over, så kommer det jo unægtelig til at tage noget tid, men du skal jo ikke sidde ved maskinen når du kopierer data over. - går ud fra du kun bruger makemkv og intet andet. - mit BD-drev er ganske vist meget meget gammelt, men det tager en lille time at kopiere.

hvad angår lovligt. så ligger man vel efterhånden i lidt af en gråzone. har ikke fulgt helt med på det sidste, men mener der var rygter om at personlig backup også ville blive ulovlig. Har bare ingen anelse om hvor langt det er kommet, eller om det blev stemt ned. (med det lobbyarbejde der laves af musik og filmbranchen skulle det ikke undre mig at de får deres vilje)
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2017 kl. 19:23
Hehe , nej sidder jo ikke og kigger på den. Ja , den første tog ca 40min , og ja bruger kun MakeMKV
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2017 kl. 20:07
det med private backup af film er en gråzone, for man må ikke anstrenge sig for at bryde kopibeskyttelsen. men hvor meget er at anstrenge? og hvis man ikke har en afspiller til at dekryptere beskyttelsen må man også bryde
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 19:42
Altså jeg anstrenger mig på ingen måde :-) - men har desværre ikke nogen anden afspiller. Så jeg er lidt tvunget til at gøre det for at afspille til TV'et.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 18:11
Hej , hvis der er andre der bruger PLEX sammen med ATV4 , ja så må i meget gerne komme med input. Kunne jo være at der var nogen, der kunne komme med nogle ideer.
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:


Hej , hvis der er andre der bruger PLEX sammen med ATV4 , ja så må i meget gerne komme med input. Kunne jo være at der var nogen, der kunne komme med nogle ideer.
MVH
jeg er i gang med den seneste beta af plex med hardware transcoding. på en pc med amd apu
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2017 kl. 16:54
Nå , har købt en WD 3TB My cloud NAS , så er ved at få det op at køre på den også.
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 09:00
Hej , er der nogen der kan fortælle hvorfor cover billederne er forskellige i PLEX serveren på min pc , og når de vises på fex IPAD og ATV4?. Heldigvis er de rigtige på IPAD og ATV.
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:


Hej , er der nogen der kan fortælle hvorfor cover billederne er forskellige i PLEX serveren på min pc , og når de vises på fex IPAD og ATV4?. Heldigvis er de rigtige på IPAD og ATV.
MVH
det lyder sært. Da de billeder på serveren er dem der vises på klienten
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:


Hej , er der nogen der kan fortælle hvorfor cover billederne er forskellige i PLEX serveren på min pc , og når de vises på fex IPAD og ATV4?. Heldigvis er de rigtige på IPAD og ATV.
MVH
det lyder sært. Da de billeder på serveren er dem der vises på klienten
Hmm , ikke her.
Fex Kim Larsen Greatest hits..På serveren et billede af Kim , men det rigtige cover på fex IPAD.
Og når jeg lægger flere albums ind under min "musik mappe , og opdaterer , ja så sker det at nogle af cover billederne forsvinder , selvom de har været der før. Hjælp ønskes...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2017 kl. 15:03
Nå , en lille opdatering. Efter indkøb af ny router og et par netværksharddiske , ja så spiller det bare.
Jeg har jo alle mine cdèr liggende nu , og kan afspille dem via IPAD fex og sende lyden til min receiver , så langt så godt.
Men mangler lidt hjælp...Jeg vil gerne have lavet "play lister" , så jeg har enkelte melodier fra hver cd i en liste.
Jeg kan godt lave en afspilningsliste under hver album , men jeg vil jo have numre fra hver cd i en liste.
Jeg kan heller ikke se min afspilningsliste nogen steder , kun hvis jeg "søger" i min plex??
Håber i forstår og kan hjælpe...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2017 kl. 15:49
Nå , kan se at de ligger på min IPAD , under spillelister. Men det er de 3-4 musikstykker fra hver cd. Jeg vil jo have en "samlet" blandet selv liste fra de cdèr jeg vælger. Så man har fex 100 numre i en liste fra de forskellige cdèr , blandet?
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu