recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo bedre end projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oppo bedre end projektor

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Oppo bedre end projektor
    Sendt: 01-Februar-2017 kl. 08:16
Hej med jer
 
Har en Sony vpl hw-55es projector og en billig (1500kr) bluray afspiller.
Det hele er koblet med HDMI til min Marantz 7702mk2 forforstærker
 
Jeg overvejer at købe en Oppo 203 eller 205 når den kommer.
 
Det er vel min projektoren som håndterer billedbehandlingen nu, men vil jeg få noget ud af at købe en Oppo 203 og lade den stå for behandlingen af billedet? Ved ikke engang om dette kan lade sig gøre og hvordan...
 
 
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 08:24
Hvis du afspiller BD så tvivler jeg på at du kan se nogen forskel, da det er digital overførelse. Men ser du DVD så vil opskalering sikkert være bedre i Oppo end i Projektoren.

For vel 3-5 år siden købte jeg en Oppe og jeg kører også med projektor, jeg kunne ikke se forskel mellem min Sony BD og Oppoen, så jeg gjorde brug af min returret og sendte den retur. DVD'er gider jeg ikke se på projektoren, så det var ikke en options for mig.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 10:08
Jeg vil mene at det er det som viser billedet (projektoren/TV'et) som skal stå for "billedbehandling". Ligegyldigt hvad du gør, så vil der jo altid være en form for billedbehandling i projektoren/TV'et.

Fra kilden (BD/DVD-afspiller, etc..) skal der bare komme det "rå" ubehandlede signal.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Hvis du afspiller BD så tvivler jeg på at du kan se nogen forskel, da det er digital overførelse. Men ser du DVD så vil opskalering sikkert være bedre i Oppo end i Projektoren.


Det er altså også digital overførsel
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Jeg vil mene at det er det som viser billedet (projektoren/TV'et) som skal stå for "billedbehandling". Ligegyldigt hvad du gør, så vil der jo altid være en form for billedbehandling i projektoren/TV'et.

Fra kilden (BD/DVD-afspiller, etc..) skal der bare komme det "rå" ubehandlede signal.

Men i de medier, f.eks DVD, hvor der skal ske en opskalering af opløsning, kan der være stor forskel, på hvor meget processor der er til rådighed. Og dette kan sagten ske i afspilleren. Der er også nogle Receiver der kan forestå opskaleringen og gøre det bedre en projektor/tv
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:


Det er vel min projektore som håndterer billedbehandlingen nu, men vil jeg få noget ud af at købe en Oppo 203 og lade den stå for behandlingen af billedet? Ved ikke engang om dette kan lade sig gøre og hvordan...


Der foregår ikke nogen billedbehandling i Blu-ray-afspillere, med mindre man er dum nok til at skrue på skarphed osv., som den der foregår i alle typer displays.

En Oppo kan ikke levere mærkbart bedre billede ved afspilning af 1080p Blu-rays, som 99% af alle udgivelser vel er. De eneste undtagelser er vel ting som koncerter, samt selvfølgelig en række europæiske udgivelser i 1080i50. Det er oftest noget man støder på her i landet i forbindelse med danske film, som er optaget i eller efterbehandlet til at køre med 25 billeder i sekundet.

Der er dog mange andre gode grunde til at købe en Oppo. Det er suverænt den bedste afspiller der findes, og følelsen af kvalitet starter allerede når man åbner æsken. Afspillerne er bygget som tanks og fjernbetjeningen er bare bedre lavet end f.eks. de horrible tingester Samsung sender med deres produkter.

Der er heller ingen blæsere i deres afspillere, siden BDP-103-modellen. Der benyttes passiv køling, hvilket bare er endnu en ting, der føjer til den samlede følelse af lækkerhed og kvalitet.

Jeg mener, at alle der dagligt, eller i hvert fald flere gange om ugen, smider Blu-rays (eller DVD'er) i afspilleren skylder sig selv en Oppo. Det er bare så meget bedre.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:


Det er vel min projektore som håndterer billedbehandlingen nu, men vil jeg få noget ud af at købe en Oppo 203 og lade den stå for behandlingen af billedet? Ved ikke engang om dette kan lade sig gøre og hvordan...


Der foregår ikke nogen billedbehandling i Blu-ray-afspillere, med mindre man er dum nok til at skrue på skarphed osv., som den der foregår i alle typer displays.

En Oppo kan ikke levere mærkbart bedre billede ved afspilning af 1080p Blu-rays, som 99% af alle udgivelser vel er. De eneste undtagelser er vel ting som koncerter, samt selvfølgelig en række europæiske udgivelser i 1080i50. Det er oftest noget man støder på her i landet i forbindelse med danske film, som er optaget i eller efterbehandlet til at køre med 25 billeder i sekundet.

Der er dog mange andre gode grunde til at købe en Oppo. Det er suverænt den bedste afspiller der findes, og følelsen af kvalitet starter allerede når man åbner æsken. Afspillerne er bygget som tanks og fjernbetjeningen er bare bedre lavet end f.eks. de horrible tingester Samsung sender med deres produkter.

Der er heller ingen blæsere i deres afspillere, siden BDP-103-modellen. Der benyttes passiv køling, hvilket bare er endnu en ting, der føjer til den samlede følelse af lækkerhed og kvalitet.

Jeg mener, at alle der dagligt, eller i hvert fald flere gange om ugen, smider Blu-rays (eller DVD'er) i afspilleren skylder sig selv en Oppo. Det er bare så meget bedre.

Hvad er det der er bedre??
- Du skriver jo selv at på billede siden er der ingen forskel.
- Kassen den leveres i??? Jeg har smidt min ud for 4 år siden, så det er sku ikke noget jeg gå op i mere
- Fjernbetjeningen ligger i skuffen, da jeg bruger min remote fra Receveren til alt, da den kan programmeres
- Jeg se kun BD og jeg har ikke lagt mærke til nogen i 50i
- Jeg har ikke lagt mærke til at jeg kan hører blæseren i min Sony.

Så for mig lyder det som noget snobberi

Så heller bruger pengene på noget der gør man kan hører eller se en forskel eller bare købe en masse film.


Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 11:12


Jeg har mange Blu-rays der er 1080i, men jeg har selvfølgelig også et par tusinde eller tre.

Hvis du ikke kan se, høre eller mærke en forskel, så lad være med at købe den. Jeg mener ikke det er snobberi at købe det bedste. Oppo giver samlet sæt bedre ydelse og oplevelse end alle andre mærker. Hvis nogle andre er lige så gode, så er det nok en Oppo i forklædning
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

... Hvis nogle andre er lige så gode, så er det nok en Oppo i forklædning

Ja, Lexicon LOL
Venlig hilsen
KB
Til top
kasper bille Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 24-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasper bille Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 12:57
Jeg vil nu nok påstå at 203'eren laver et pænere billede end de andre 4K afspillere jeg har set, selvom det "bare" er et digitalt signal der skal viderføres. Jeg synes fx. den var bedre til at få filmgryn med og ikke tvære det ud i et forsøg på at rense billedet... Bevares det er måske i småtingsafdelingen, men hvis man er lidt kræsen så ved man nok også at man betaler en del for lige at få det sidste med 😉
Og ja, hele kvalitetsfornemmelsen er altså langt bedre på oppo end alt andet jeg har oplevet, så kan den sure mand være sur over at betale for hvad han mener er ligegyldige ting, men den glade mand han er ikke bare glad, han er ligeglad😉

Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 13:23
Du har en Oppo bd-83 bd afspiller, til bluray er der nok ingen forskel.

Bluray kan afspilles korrekt eller ukorrekt - bd-83 skulle gøre det rigtigt og kan dermed ikke forbedres.

Din projektor viser "bare" det 1080p signal den får ind.

Jeg er vældig glad for min Oppo 105; har da kigget lidt efter 205; men den har så ikke netflix indbygget.
Så indtil videre har jeg ingen grund til at opgradere og jeg tvivler også på at du har det.

Mvh FNørd
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af kasper bille kasper bille skrev:

Jeg vil nu nok påstå at 203'eren laver et pænere billede end de andre 4K afspillere jeg har set, selvom det "bare" er et digitalt signal der skal viderføres. Jeg synes fx. den var bedre til at få filmgryn med og ikke tvære det ud i et forsøg på at rense billedet...


Hvis de andre afspillere har "renset" billedet på nogen måde, så burde det kunne slås fra. Ellers er det nogle lorteafspillere der ikke bør købes af nogen som helst.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu