recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hi-Fi Klubben og rabatter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHi-Fi Klubben og rabatter

 Besvar Besvar Side  <1 45678 15>
Forfatter
Besked
axelrodi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-September-2009
Status: Offline
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 20:09
Jeg har arbejdet i tøjbranchen , et par jeans til 700kr i udsalgspris koster ca 150kr i indkøb. så jeg tror et sæt højtalere til 30.000kr  koster cirka 10.000 i indkøb.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis man bare bevidstløs accepterer prislappen, snyder man sig selv. Jeg har et frisk eksempel fra i dag:

Bilka reklamerer med 20% rabat på printerblæk. Min printer løb tør lige op til Jul, så ville vente til efter og håbe på de kom på tilbud. Prisen var ca 260kr for begge patroner før Jul. Men da jeg ville købe dem i dag, var førprisen hævet ca 20%, så jeg reelt kom til at give det de kostede før Jul.

Foreslog sælger at han trak de 20% fra tilbudsprisen. Det kunne han ikke på en "kampagnevare", sagde han. Hov! Dvs man godt kan forhandle pris i Bilka.

Jeg synes den måde at fifle med førprisen er uacceptabelt.

Bilka bruger ofte elevator priser. En vare koster 100 kr en periode. Derefter koster den 60 kr på tilbud. Folk tror så
besparelsen er 40 kr. Men normalprisen er faktisk 60kr.

Så hellere en fast prissætning.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af axelrodi axelrodi skrev:

Jeg har arbejdet i tøjbranchen , et par jeans til 700kr i udsalgspris koster ca 150kr i indkøb. så jeg tror et sæt højtalere til 30.000kr  koster cirka 10.000 i indkøb.

Jeg har arbejdet på en tankstation, hvor en liter benzin kostede 10,- i udsalgspris og 9,5,- i indkøbspris. 

Jeg tror et sæt højtalere til 30.000,- koster 28.500,- i indkøb. 




Redigeret af DiscomanDK - 02-Februar-2017 kl. 20:21
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af axelrodi axelrodi skrev:

Jeg har arbejdet i tøjbranchen , et par jeans til 700kr i udsalgspris koster ca 150kr i indkøb. så jeg tror et sæt højtalere til 30.000kr  koster cirka 10.000 i indkøb.

Husk at indregne løn, husleje, skat og reklame. Selvom fortjenesten er stor er det ikke sikkert at overskuddet er.
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af axelrodi axelrodi skrev:

Jeg har arbejdet i tøjbranchen , et par jeans til 700kr i udsalgspris koster ca 150kr i indkøb. så jeg tror et sæt højtalere til 30.000kr  koster cirka 10.000 i indkøb.

Der er nok lidt større udsalg/indkøbs factor i tøjbranchen end i HiFi branchen, og så er jeg ret sikker på at de 150 kr er uden moms og de 700 kr er med moms.

mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 20:35
.

Redigeret af Martin Sjøstrand - 02-Februar-2017 kl. 20:37
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af axelrodi axelrodi skrev:

Jeg har arbejdet i tøjbranchen , et par jeans til 700kr i udsalgspris koster ca 150kr i indkøb. så jeg tror et sæt højtalere til 30.000kr  koster cirka 10.000 i indkøb.


Jeg har er familiemedlem der arbejdede er sted hvor de kunne få Jamo til indkøbspriser. Det var cirka 50%
Så det er ikke alle steder indkøbsprisen kun er 1/3
Til top
Male80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Maj-2014
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 20:43
Kan du ikke skrive hvor du ender med at handle?  

Jeg selv er ikke så god til at forhandle om prisen og vil helst ikke lægge mine penge et sted hvor jeg ved at jeg bliver snydt fordi jeg ikke er så god til at prutte om prisen, så jeg betaler for at andre får en bedre pris.
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 20:46
På Sonos, Samsung osv. kan det godt være at avancen ikke er særlig høj, men på de mærker de er eneforhandlere af, der tror jeg sku der er en fornuftig avance. Og fordi avancen ikke er særlig høj på benzin, betyder det ikke den ikke er det i andre brancher. En blomsterhandler f.eks., ganger indkøbsprisen med ca. tre.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Enerneslo Enerneslo skrev:

På Sonos, Samsung osv. kan det godt være at avancen ikke er særlig høj, men på de mærker de er eneforhandlere af, der tror jeg sku der er en fornuftig avance. Og fordi avancen ikke er særlig høj på benzin, betyder det ikke den ikke er det i andre brancher. En blomsterhandler f.eks., ganger indkøbsprisen med ca. tre.

Og hvad så? Det er jo ligegyldigt, hvad en blomsterhandler tjener eller en tøjbutik. Det har intet med sagen at gøre, da brancherne er så forskellige fra hinanden.


Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 21:06
For lige at forholde mig til trådstarters liste.
Halvdelen af listen er Sonos og der får du ikke rabat ved nogle forhandlere i dk.
Samsung tv'et ligger de i forvejen som en af de billigste.
Og denon og Dali er så det eneste de potentielt kunne give rabat på. Her var visse Dali modeller 20% nedsat i januar.
Og oven i dette skal du lige ligge rådgivning fra en der ved hvad han snakker om modsat dem ved power eller Elgiganten.
Nåh ja og 3 års garanti.

Jeg er bestemt ikke loyal over for hfk. Men jeg har nu kun fået god service ved dem. Da jeg for en del år siden købte mit Dali denon surround-anlæg til 15.000kr fik jeg tilbudt deres sub udstillingsmodel til samme pris som den mindre model. Sub kabel fik jeg gratis. Og receiveren fik jeg også gratis på prøve i 2 uger da jeg var i tvivl om denne. Dette syntes jeg er fin service. PS er også jyde. :-)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
pjonassen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 21:35
Det er da kun godt købmandskab at spørge indtil evt. Rabat. Svaret kan gå hver vej. Får man ja, så er det fedt. Får man nej skal man ikke pive. Det var jo den chance man tog, men man tog den.

Jeg forstår ikke dem der uden videre køber til listepris. Det er en simpel sætning: "Hvad er den bedste pris du kan give mig?". Mere behøver man ikke at gøre ud af det.
LG 60PM970T
Marantz av8022a + mm7055
Marantz 7007
Focal Sib XL

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu