recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hi-Fi Klubben og rabatter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHi-Fi Klubben og rabatter

 Besvar Besvar Side  <1 56789 15>
Forfatter
Besked
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Male80 Male80 skrev:

Kan du ikke skrive hvor du ender med at handle?  

Jeg selv er ikke så god til at forhandle om prisen og vil helst ikke lægge mine penge et sted hvor jeg ved at jeg bliver snydt fordi jeg ikke er så god til at prutte om prisen, så jeg betaler for at andre får en bedre pris.


Male80 har fat I det helt rigtige lige her.
Han vil ikke lægge sine penge et sted, hvor han ved han bliver snydt, fordi han ikke er god til at forhandle prisen.

Hos HFK får ingen rabat, altså bliver ingen snydt.
Er det ikke fedt at vide at personen foran dig, har betalt præcis det samme som dig (for den samme vare), når i går ud af butikken?
At naboen kan sælge den samme vare 20 % billige, er så hvad det er, så må men jo handle derinde.

Tesla har meldt det samme ud. (Dog har de vist ikke været så gode til at overholde det)
Alle skal betale det samme, for så bliver ingen snydt.

En lille sidebemærkning, så var jeg i Elgiganten og købte en universal fjernbetjening i december, den stod på hylden til 3000, men på deres hjemmeside stod den til 2000, så jeg gik over til en sælger, og bad om at få varen til internet prisen.
1. Det er spild af min tid
2. I december måned, har sælgerne (på en fredag eller lørdag, kan jeg ikke lige huske) typisk rigeligt at tage sig til, så det er også spild af deres tid.
3. Der er stadig folk som ikke tjekker Pricerunner osv. Men her kunne der sagtens stå een bag mig i køen, og givet fuld pris for samme produkt, der synes jeg at fast pris nok er lidt mere fair..

Redigeret af Blank - 02-Februar-2017 kl. 21:45
BaaaaaH
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:


Tesla har meldt det samme ud. (Dog har de vist ikke været så gode til at overholde det)
Alle skal betale det samme, for så bliver ingen snydt.

Men Elon Musk har også meldt ud at ALLE skal betale den samme pris, og han ikke vil have at der bliver givet rabat. 

Der skal nok være mange der har den der "Nu giver jeg 700.000,- for en bil, også kan jeg ikke engang få rabat, det er for dårligt.."

Nej, men så gå over til Audi og køb en bil der koster 750.000,- og få 50.000,- i rabat, det er jo det samme i sidste ende. 
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 22:09
Jeg synes det er en mærkelig debat. Hifi-klubbens koncept har frai begyndelse været at holde sig ude af rabat-cirkuset - det betyder, at de som udgangspunkt hat sat deres standardpris med en lavere avance end konkurrenterne, der kører op og ned i pris afhængigt af om det er listeprise, udsalg eller de giver rabat til den enkelte kunde - hifi klubben har haft rimelig succes med det gennem deres levetid - det er vel kun expert, der er tilbage af de store kæder fra 70'erne. Og så lever vi heldigvis i et frit land. Hvis du kan få den samme vare billigere eller en bedre vare til samme pris i en anden butik, så køb der. Men om du får nul eller 10 % eller 50% i rabat kan du kun bruge til at pudse dit ego med - når du kan fortælle naboen, at du har fået samme vare meget billigere - rabatprocenten fortæller i sig selv ikke noget om kvalitet/pris forholdet på produktet! Det er ok, at forsøge at få rabat, men at brokke sig over, at man ikke kan få den billigere end den næste i køen - nej, det er bare

Redigeret af miri - 02-Februar-2017 kl. 22:16
miri
Til top
Sunbao Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Middelfart
Status: Offline
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af Stillerdk Stillerdk skrev:

Hi-fi klubben tjener Kassen det helt sikkert
Det normalt man kan forhandle varer ned i butikker nu til dags da alle butikker sætter varens pris efter og have overskud på
Lad os sige 180-270% . Så til alle jer der ude det bare ud og prutte ;)

Det er jo dybt naivt at tro det er sådan på alle vare, elektronik er der minimal fortjeneste på fordi vi netop alle finder varens billigst, at tro avancen er så stor er naivt, men alt kommer jo an på din udregning, for at lave den reel skal du jo også medregne de 44 besøg fra andre der ikke købt varen, husleje og varme for perioden osv osv. er da muligt de køber varen til 100 og sælger den til 300 men de 200 er jo ikke det de har tjente på selve varen når øvrige omkostninger er trukket fra.
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:


Tesla har meldt det samme ud. (Dog har de vist ikke været så gode til at overholde det)
Alle skal betale det samme, for så bliver ingen snydt.


Men Elon Musk har også meldt ud at ALLE skal betale den samme pris, og han ikke vil have at der bliver givet rabat. 

Der skal nok være mange der har den der "Nu giver jeg 700.000,- for en bil, også kan jeg ikke engang få rabat, det er for dårligt.."

Nej, men så gå over til Audi og køb en bil der koster 750.000,- og få 50.000,- i rabat, det er jo det samme i sidste ende. 


Så må man Jo også bare være forberedt på at det er et andet produkt.
Selvfølgelig er Sonos, Sonos.
Men hvis man har Nad i tankerne, og ender med Harman Kardon, fordi man for en bedre rabat, så skal man Jo bare være indstillet på at det man får, ikke var det man ville have. Prisen kan så gøre at man stadig føler at man har fået et godt produkt.

Men lige præcis med bil analogien føler jeg mig konsekvent snydt når jeg køber bil.
Sidst jeg kiggede bil, gav Ford mig 40.000 i rabat uden at jeg havde lagt op til nogen rabat.
Så jeg kunne nok fjerne en del mere, men ligegyldigt hvad, ville jeg ikke kunne gå derfra og føle jeg havde gjort en god handel..
BaaaaaH
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

men ligegyldigt hvad, ville jeg ikke kunne gå derfra og føle jeg havde gjort en god handel..


Nej, men så lad sgu da være med at købe en ford! :)
Til top
Benjiiee Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2014
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 22:37
De steder jeg selv har arbejdet og familie har arbejdet har det altid minimum været 50% avance og der snakker vi om auto,tøj,hifi,fisk,jagt,byggematerialer,el,Vvs, osv. Listen er lang. Sådan skal det jo gerne blive ved med så vi alle sammen kan tjene og få det hele til at løbe rundt.

HFG problem i mine øjne at de har produkter til overpriser som de mener er guld værd men man kan købe 100 andre bedre alternativer til mindre penge. Nå man træder ind i Roskilde/Slagelse/Holbæk bliver man mødt af knægte på 20år som lige er kommet ud af skolen og lært en masse salgs gas og får solgt en masse ting som personen ikke reelt havde behov for som deres kabeler feks. Tror damen på eksempelvis 30-40år er pisse lige glad og kan sikkert ikke høre eller se forskel alligevel. De mangler at kunden i hånden og lytte og se hvad de står med. Sørg for kunden føler du har hans/hendes interesse. Det er stor mangel på. Vi alle kan fortælle om hvad tv'et, højtalere osv kan ud fra specifikationerne. Hifiklubben har et pisse godt brand det kan man ikke tag fra dem men de har ikke nogen produkter som de andre ikke kan matche. Og så har de mangel på erfarne kollegaer som burde have deres interesse i hifi verden. Du skal som minimum kunne stå 100% inde for det produkt du sælger og vide hvad du snakker om og være kritisk over for dine egne produkter også.

Den erfaring har jeg oplevet flere gange hos av-connection. Hifi freaks har gode produkter og priser men mangler også lidt kendskab til deres produkter engang imellem men de begge er altid til at forhandle med og husker deres kunder og garantien er overholdt til punkt og prikke uden overhovedet at spørge mistænktsomt

Så jeg vil råde dig igen til at finde andre græs marker. For 40000 ville jeg også gerne have mest ud af dem ;-)


Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 22:52
Hvis man synes, at man kan få en god handel i HFK mht. pris, kvalitet, kundeservice, ekstra garanti osv., skal man da bare handle i HFK.

Hvis man synes, at man kan få en bedre handel andetsteds, skal man da bare handle dér i stedet.

Så hvorfor egentlig al den ballade? Smile


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Male80 Male80 skrev:

Jeg selv er ikke så god til at forhandle om prisen og vil helst ikke lægge mine penge et sted hvor jeg ved at jeg bliver snydt fordi jeg ikke er så god til at prutte om prisen, så jeg betaler for at andre får en bedre pris.


Så går du i HiFiKlubben.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af Stillerdk Stillerdk skrev:

Det normalt man kan forhandle varer ned i butikker nu til dags da alle butikker sætter varens pris efter og have overskud på Lad os sige 180-270% .


Hvad giver du for en liter mælk?
Hvad giver du for en liter benzin?

Der er ikke 200% fortjeneste på et tv i dag, fortjenesten ligger i mersalget - det er her der er kroner at hente.

Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 23:25
Med den manglende service HFK udviser burde de konsekvens give tilbud på alle deres varer, jeg har de sidste par gange handlet hos dem, jeg har droppet dem, jeg handler hellere andre steder selv uden rabat.

De sælger brugte varer som nye, og de tilbyder prisgaranti hvor prisgarantien kun gælder med dem selv.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 23:51
jeg var i hifiklubben her forleden for at forudbestille 4.stk af Lyngdorf's nye mh-2 højtalere til brug af baghøjtaler.
Jeg spurgte ikke om rabat, jeg betalte bare prisen.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu