recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hi-Fi Klubben og rabatter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHi-Fi Klubben og rabatter

 Besvar Besvar Side  <1 89101112 15>
Forfatter
Besked
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Hvad er vigtigst for dig?

1. Butikken har den rigtige pris fra start og alle betaler det samme.
2. Butikken har en høj pris fra start og strøer om sig med rabatter til højre og venstre.

Helt ærligt, så tror jeg du høre til gruppe 2. Drop alt det snak om rabat, det er fuldstændig ligegyldigt, hvis prisen i forvejen er billigst hos Hifi Klubben.

Min egen erfaring med rabat er at den ofte er nem at få, hvis der er tale om produkter ingen andre gider at købe eller, hvis produktet er alt for højt prissat fra start. Jeg ryster på hovedet når jeg hører om folk der har fået rabat i Elgiganten, på et eller andet TV ingen andre gider at købe. 

Elgiganten er glade, de kommer af med et skod tv. Kunden er glad, da de fik rabat og glæder sig mere over det end over købet af tv'et. 


Denon kan da findes andre steder... er egentligt ret sikker på det hele kan findes billigere andre steder end hos hifi klubben.

De (hifiklubben) har valgt en ordning der siger ingen rabat, for større fortjeneste. Kunderne er omvendt glade for at de har betalt det samme som alle andre.. om end ikke andet, de fleste andre. Ingen bliver snydt, måske endda virker det mere seriøst. (?) udover det formår specielt Dali at holde en god gensalgsværdi.

Der er da også reelle tilbud i elgiganten?

Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Nu er mit brugernavn blot er øge navn jeg pådrog mig i mine unge dage, hvor en italiener narrede mig til og købe et par falske jakker. Det syntes min omgangskreds formentligt var en anelse komisk, og så er jeg blevet kaldt Armani siden. Jeg ejer intet af mærket Armani, udover måske en deodorant

Hehe ok, godt ord igen. Herlig historie! Smile (men selvfølgelig surt!)
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Jeg købte for et tidspunkt Sonos ind som gaver for kr. 200.000

Hifi-klubben, som er vores nabo vil ikke ikke så meget som en bøjet 5 øre i rabat.

Fona fik handlen.<span ="Apple-tab-span" style="white-space:pre">     </span>


Hvor er fona idag
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 16:36
Udover at være en af de mere grimme debatter i længere tid, så er den jo egentlig også lidt ensporet - der er dem som forventer rabat, og dem som ikke gør.
Endnu har ingen svjv set sagen fra den anden side.

Jeg driver selvstændig virksomhed. Ikke butik, jeg leverer lydproduktioner, deriblandt indtaling. Ind imellem får jeg henvendelser fra potentielle nye kunder, som forventer rabat. Jeg fortæller dem, at jeg yder rabat til mine loyale kunder. Men derudover kunne jeg da ikke drømme om at sælge min service billigere end jeg mener den er værd, blot fordi nogen er fræk nok til at spørge. Var jeg nødt til det ville jeg selv være en meget dårlig købmand.

Har jeg så aldrig selv fået, eller spurgt om, rabat? Jo da, og såmænd også i HFK (fik et godt tilbud på en B&W sub for 14-15 år siden), men jeg bliver sgu da ikke snotfornærmet og handler andetsteds, hvis jeg får et nej! Men ok, jeg er oprindelig Københavner.

Herfra dyb respekt for HFK og deres "fuck af, krejler!" politik.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af Andromeda Andromeda skrev:

Denon kan da findes andre steder... er egentligt ret sikker på det hele kan findes billigere andre steder end hos hifi klubben.


Klart det kan, ikke alle andre lande har så høj moms og leveomkostninger som i Danmark

Denon AVR-X3300W:
I HFK koster den 5999, søger jeg på idealo.de, dukker den op billigste sted til 744€ eller cirka 5580 kroner.

Denon AVR-X6300W:
I HFK koster den 17999, søger jeg på idealo.de, dukker den op billigste sted til 2090€ eller cirka 15675 kroner.

Dali Opticon 8:
I HFK koster den 9299, søger jeg på idealo.de, dukker den op billigste sted til 1299€ eller cirka 9742 kroner.

Dali Epicon 8:
I HFK koster den 33400, søger jeg på idealo.de, dukker den op billigste sted til 4599€ eller cirka 34492 kroner.

Så HiFiKlubben er måske slet ikke så "dyr" som nogen gerne vil gøre det til.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 17:05
@jacobe
Fuldstændig enig.
 
Jeg kender en håndværker der heller ikke giver rabat af samme grund.
 
Og spørger folk om de kan få det uden regning siger han ja. Prisen er det samme som med regning og beløbet bliver opgivet til skat og moms. Eneste forskel er at kunden ikke får et stykke papir.
 
SmileSmileSmile


Redigeret af Mufti - 03-Februar-2017 kl. 17:07
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 17:06
Det er så en af de første tråde jeg har set komme på forsiden af recordere.dk.

Lidt underligt, tråden omhandlende HiFiFreaks og deres "knapt så heldige omgang med tilbud" endte også i en livlig debat kom ikke på forsiden.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Andromeda Andromeda skrev:

Denon kan da findes andre steder... er egentligt ret sikker på det hele kan findes billigere andre steder end hos hifi klubben.



Klart det kan, ikke alle andre lande har så høj moms og leveomkostninger som i Danmark

Denon AVR-X3300W:
I HFK koster den 5999, søger jeg på idealo.de, dukker den op billigste sted til 744€ eller cirka 5580 kroner.

Denon AVR-X6300W:
I HFK koster den 17999, søger jeg på idealo.de, dukker den op billigste sted til 2090€ eller cirka 15675 kroner.

Dali Opticon 8:
I HFK koster den 9299, søger jeg på idealo.de, dukker den op billigste sted til 1299€ eller cirka 9742 kroner.

Dali Epicon 8:
I HFK koster den 33400, søger jeg på idealo.de, dukker den op billigste sted til 4599€ eller cirka 34492 kroner.

Så HiFiKlubben er måske slet ikke så "dyr" som nogen gerne vil gøre det til.....

Klaus

Og så skal der lægges tre års garanti til , som ydes til produkter købt i HFK.

Redigeret af JeTex - 03-Februar-2017 kl. 17:46
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 17:54
HIFI og AV i almindelighed bliver som regel først dyrt hvis man insisterer på at få den nyeste model fra et bestemt mærke. Hvis man er lidt fleksibel og har lidt tålmodighed, så er der masser af gode tilbud. Det er absolut ikke tvungent at handle i HFK. Man kan dog undre sig over at de hellere vil lade en kunde gå end at  smøre lidt, men det må de om. De har haft held med det i 30 år så det ændrer sig nok ikke.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 18:11
Jeg kan nu meget godt lide som forbruger, at det jeg betaler for en vare er prisen. Men lagde jeg 200.000kr forventede jeg sgu nok alligevel en form for ekstra rabat eller lign.
Jeg har dog selv fået fine rabatter på deres tilbud og udstillingsvarer, altså en rabat ud over deres nedsatte pris.
Dernæst som jetex skriver, så yder de 3 års garanti og det betaler jeg gerne prisen for og senest på 2 skærme. Den ene var endda billligere end Elgiganten, mens den anden var 1000kr dyrere, men servicen og længere garanti giver jeg gerne merpris for
Til top
Benjiiee Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2014
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 18:14
De 3 års garanti tilbyder de alle. Men alle gangene mine produkter har været gået i stykker og købt i hifiklubben har man skulle komme med en lang forklaring selvom lortet var spritnyt og så ville de aldrig dække det alligevel. Har fået efterregning på 1100kr på nye ting også. Tale om cw,nad og projekter. Så siger bare du kan stikke din garanti op hvor solen ikke skinner.

Men har oplevet at av-connection har dækket produkter som var udgået op til flere gange med nye. Onkyo hdmi problemer

Så længe man ikke har noget ekstraordinær som service og ting som ikke kan fås bedre eller købes andre steder så gider jeg ihvertfald ikke at betale overpris for noget. Og det har klubben ikke så må de tilbyde noget de andre ikke kan hvis de vil forsvare deres priser.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det er så en af de første tråde jeg har set komme på forsiden af recordere.dk.

Lidt underligt, tråden omhandlende HiFiFreaks og deres "knapt så heldige omgang med tilbud" endte også i en livlig debat kom ikke på forsiden.....


Klaus


Kan det måske hænge sammen med, at HiFi Klubben ikke er annoncør på recordere.dk - det er HiFi Freaks?

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 89101112 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu