recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hi-Fi Klubben og rabatter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHi-Fi Klubben og rabatter

 Besvar Besvar Side  <12345 15>
Forfatter
Besked
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 07:51
Jeg har handlet stortset alt mit i Hifi klubben. Har dog altid fået en pæn behandling/service. Rabat har jeg ikke set noget af.

Jeg tror det afhænger meget af hvilken HFK butik du rammer. 

Har haft besøgt butikken i Kolding hvor jeg blev meget chokeret over at man dårligt kunne tale med den ene ekspedient da den anden havde mere travlt med at spille højt musik. Og til det skal der sige jeg var alene med en kammerat i butikken.

Må så dog sige at jeg har samtidig også handlet i AV Connection. Og der kan jeg ikke sætte en finger på deres service. Og her taler jeg om begge deres afdelinger i Sønderborg og Odense. Det er lige en butik efter min smag. Venlige, ved hvad de snakker om og er ikke bange for at give en "God pris" på noget samlet. De forstår at holde fast i deres kunder. "Nogle" vare kan måske være en kende dyrere, men kvalitet og service, den er i orden.

Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
Bet@ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 11:15
Min erfaring er, at HFK ikke giver rabat.
(Har dog aldrig handlet brugte og/eller udstillingsvarer hos dem, her ville jeg nok forvente at kunne få mængde rabat.)

Personligt synes jeg egentlig det er meget rart, at vide den oplyste pris er den faktiske pris og jeg ikke kommer til at give hverken mere eller mindre end min "nabo".

Hvis jeg så synes deres pris er for høj - står det mig jo frit for at vælge en anden forretning.
I disse forretninger risikerer jeg så, at betale en overpris, fordi andre får rabat.


Dog vil jeg nok blive skuffet, hvis jeg købte for +200.000 og der ikke fulgte et-eller-andet med i form af gratis beslag, kabel, stik e.lign. 

Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 11:26
Ved ikke om det er relevant for dig, men spar forstærkeren og Sonos connect og køb en Bluesound Powenode 2 forstærker Smile 
Løsningen giver dig ikke rabat men en bedre, enklere løsning, til lavere pris.
 
 
Den anden mulighed, såfremt den løsning du skriver bare er det helt rigtige for dig, er at
køre dankortet igennem, og så nyde dit nye grej.
Hvis du allerede nu ærgrer dig over pris og er bitter så kig videre til du får ro i mavsen


Redigeret af Jonas Baadsgaard - 02-Februar-2017 kl. 11:34
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 11:50
Mon det at HFK ikke giver rabat, også er med til at give bedre brugtsalgspriser. Noget som vel også er værd at tage med i overvejelserne når der handles.

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 12:20
måske de netop ønsker at skille sig ud på det punkt. I forhold til Power, giganten etc.
ikke at give rabatter men forsøge at holde faste fornuftige priser og samtidig en god og professionel betjening..
Det får man jo ikke i hverken power eller el-giganten..

Dog kan hifiklubben godt virke lidt arrogante og bedrevidende.. og de gange jeg har benyttet mig af returretten har de fremvist at tvært blik og et hhmmmrrpp til min forklaring om hvorfor jeg ville returnere. 
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Jeg tror du misforstår mig Henrik.

Ja, jeg kan godt se, at jeg misforstod dig, det beklager jeg.
Tak for uddybningen Smile
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 12:57
Jeg har heller aldrig kunne få rabat i Hifiklubben uanset beløb jeg har købt for. Det der taler for deres politik er, at de tilsyneladende ikke vil give rabat til nogen er, at så er der ingen der føler sig snydt. Det ville sikkert også være galt, hvis folk fik forskellige rabatter på samme køb.
Til top
Westergaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 13:03
På mærker som f.eks. NAD og Dali, som du bl.a. køber her, har jeg ikke opfattelsen af at de har specielt gode priser. De holder en listepris som de kan tillade sig fordi der ikke er andre der forhandler de mærker i DK.
Mig bekendt er prisen på NAD i f.eks. Tyskland/England ikke højere? Det samme kan vel siges om B&W, Cambridge osv.
 
Det er fint at alle "er lige for loven" og at prisen er prisen, men den med gode priser køber jeg ikke helt...
Til top
MartinPtE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Februar-2017
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 13:07
Angry Det er jo helt utrolig arrogant behandling, sådam har jeg aldrig fået den før.
Har bl.a. opnået rabatter i Hifi Forum og hos www.soundofnordic.dk
Rega Planar 9
Project Tube DS
Rega Brio
SA Pandion 2
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af MartinPtE MartinPtE skrev:

Angry Det er jo helt utrolig arrogant behandling, sådam har jeg aldrig fået den før.
Har bl.a. opnået rabatter i Hifi Forum og hos www.soundofnordic.dk

Så det er simpelthen arrogant hvis en erhvervsdrivende ikke vil give kunden rabat!?

I don't get it...

Jeg købte min Denonforstærker i HFK i Horsens, og jeg havde egentlig ikke noget problem med at betale det den nu kostede, men det var selvfølgelig også en mindre beløb.

Til gengæld da jeg for flere år siden handlede mine XTZ højttalere, skrev jeg til Dans TV at jeg overvejede XTZ, hvad priserne var i Sverige, og hvad han kunne lave et komplet 5.1 sæt til, og fik en rigtig fin pris - endda privat leveret af Dans hjemme på min adresse i Horsens.

Jeg bad ikke om en speciel rabat, men spurgte til om de kunne lave en god pris - INDEN jeg handlede, så var tingene lige som afstemt.

Det værste jeg har oplevet med rabat (det har intet med HIFI eller lyd at gøre) var dog en tidligere "svigerfar" som på en restaurant prøvede at få rabat EFTER at vi havde spist... der krummede jeg godt nok tæer LOL 
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Jeg købte for et tidspunkt Sonos ind som gaver for kr. 200.000

Hifi-klubben, som er vores nabo vil ikke ikke så meget som en bøjet 5 øre i rabat.

Fona fik handlen.
Ja, og hvor er Fona henne nuOuch
Den "rabat" man får i HiFi klubben er at de mennesker der er ansat der, ved noget om det de sælger, og bruger den nødvendige tid til at rådgive og fremvise/demonstrere produkterne. De har, i modsætning til Fona, forstået at der skal noget ekstra til, for at konkurrere med salg på nettet
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:


Jeg har heller aldrig kunne få rabat i Hifiklubben uanset beløb jeg har købt for. Det der taler for deres politik er, at de tilsyneladende ikke vil give rabat til nogen er, at så er der ingen der føler sig snydt. Det ville sikkert også være galt, hvis folk fik forskellige rabatter på samme køb.

Nu er det vel ikke af hensyn til kunderne, at HFK franchisetagerne ikke giver rabat. Det er vel for at give franchisetagerne lige vilkår, at butikker i kæden ikke tilbyder rabat. Kæden består jo i bund og grund af en række selvstændige erhvervsdrivende, som af hensyn til hinanden, ikke konkurrerer med hvem giver størst rabat og dermed flere kunder.
Så kan man måske diskutere om, at det er på grænsen til aftalte priser, som mig bekendt ikke er lovligt.
De andre store kæder, har jo kun en ejer, så her giver rabatter ikke de samme problemer. Og det gælder jo også for små enkeltstående butikker.
Som plaster på såret, i forhold til manglende rabat, får du til gengæld tre års ægte garanti i HFK.

Redigeret af JeTex - 02-Februar-2017 kl. 14:10
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu