recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hi-Fi Klubben og rabatter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHi-Fi Klubben og rabatter

 Besvar Besvar Side  <1 34567 15>
Forfatter
Besked
øvin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Februar-2017
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 16:44
Hvor ligger Fona i dag ?

Måske har de Rabat' et sig selv ihjel Cry
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

 
Så kan man måske diskutere om, at det er på grænsen til aftalte priser, som mig bekendt ikke er lovligt.


Det er vel ikke ulovligt, hvis en kæde kører med samme i pris i alle afdelinger.

Der er jo først hvis flere kæder aftaler hvad de vil sælge varen til, at det bliver ulovligt.


Måske forkert formuleret, men hvis jeg husker korrekt, er der både selvstændige ejere og franchisetagere i HFK. Så det korrekte havde nok været, at sige betænkeligt omkring butikkernes prissætning. Det er jo hverken den selvstændige, franchisetageren eller whatever der prissætter ud fra behov, men derimod ejeren af konceptet. Og når der hårdnakket nægtes rabat, og har da en gang fået oplyst " det må vi ikke", er man vel i en gråzone for aftalt pris. Det ville ikke være et problem, hvis der kun var en ejer, men nej ikke ulovligt og sikkert heller ikke på grænsen til det
Og ja, også lidt nemmere at fravige rabat, når stor del af sortimentet kun findes i denne kæde. Det enten som producent ( del af ejerskabet ), eller importør / eneforhandler.
Og en anden måske spidsfindighed, skulle du finde en vare billigere på f.eks. hifiklubben.se, så skal du fysisk afhente i Sverige, for der sendes kun til svenske adresser.

Redigeret af JeTex - 02-Februar-2017 kl. 16:55
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af øvin øvin skrev:

Hvor ligger Fona i dag ?

Måske har de Rabat' et sig selv ihjel Cry


Vrøvl og gætterier.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Kim Kaos Kim Kaos skrev:


Det er da helt normalt at forsøge at presse prisen i bund - i værste tilfælde så får man et nej-det-kan-vi-ikke og så kan man jo forsøge et andet sted eller betale hvad de forlanger.

Jeg er typen der altid forsøger at få det jeg ønsker så billigt som muligt - jeg har svært ved at se hvorfor det skulle været et problem - jeg "ter" mig jo ikke - jeg er venlig og høflig også ved et afslag.


Det er også fint nok, og det gør jeg sådan set også.
Men jeg prøver at gribe det an på en lidt anden måde, hvor man hjemmefra laver pris research og blot køber, hvor varen er billigst. Det er sjældent muligt at få rabat, hvis forhandleren i forvejen er den billigste eller varen sælges til nedsat pris.

Hvorfor skulle HFK give rabat, hvis de i forvejen er billigst eller ligefrem eneforhandler på produkterne? OP mener det er en stor sag at købe for 40.000,- men man må vel forvente at HFK ofte har ordre i den prisklasse, og det måske ligefrem ikke ses som noget særligt.





Til top
henrikbp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2007
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 17:37
Nu kender du jo nok Sonos og ved hvordan de lyder og fungerer, så her ville jeg helt sikkert droppe HFK og købe i udlandet. Især er UK interessant sidst jeg undersøgte pga. den lave kurs efter Brexit.

Sonos holder nogle mistænktsom stabile priser i alle butikker, hvilket i hvert fald ikke er i kundens interesse. Jeg har vist stadig tilgode at se et tilbud på Sonos som ikke er et generelt tilbud(kampagne) i alle butikker som vi så op til jul. Eneste måde at udfordre dette på er ved at købe udenfor landets grænser.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af øvin øvin skrev:

Hvor ligger Fona i dag ?

Måske har de Rabat' et sig selv ihjel Cry
Nej. De døde af konkurrencen fra nettet. Ingen kan overleve at rådgive om, fremvise og lagerføre produkter, hvorefter kunden går hjem og bestiller på nettet. En anden væsentlig årsag er, at deres pengemaskine, musik og film salget, forsvandt som dug for solen, da kunderne i stedet streamede. 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Stillerdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juni-2015
Sted: Tylstrup
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 18:17
Hi-fi klubben tjener Kassen det helt sikkert

I Aalborg har de en B&w db9 til salg for 15.000kr
Sat ned fra 29000kr
Og jeg kan garantere dig de stadig tjener penge på den !
Hi-fi klubben kører med den mest latterlige politik at folk skal kende prisen på deres produkter
Kan kun anbefale og handle andre steder hvor de giver rabat

Og til Claus_jac
Du skal altid være velkommen til og handle dine varer til fuld pris hvis det er det du vil.
Men rig bliver du nok aldrig på den udtalelse du kom med.

Det normalt man kan forhandle varer ned i butikker nu til dags da alle butikker sætter varens pris efter og have overskud på
Lad os sige 180-270% . Så til alle jer der ude det bare ud og prutte ;)
Mads stiller
Til top
Stillerdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juni-2015
Sted: Tylstrup
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 18:19
Tror iøvrigt at mængde rabat er et fremmede ord i din verden claus_jac ;)
Godt du ikke er indkøbschef hvis du forstod sådan en lille joke ;)
Mads stiller
Til top
Kim Kaos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2010
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Kim Kaos Kim Kaos skrev:


Det er da helt normalt at forsøge at presse prisen i bund - i værste tilfælde så får man et nej-det-kan-vi-ikke og så kan man jo forsøge et andet sted eller betale hvad de forlanger.

Jeg er typen der altid forsøger at få det jeg ønsker så billigt som muligt - jeg har svært ved at se hvorfor det skulle været et problem - jeg "ter" mig jo ikke - jeg er venlig og høflig også ved et afslag.


Det er også fint nok, og det gør jeg sådan set også.
Men jeg prøver at gribe det an på en lidt anden måde, hvor man hjemmefra laver pris research og blot køber, hvor varen er billigst. Det er sjældent muligt at få rabat, hvis forhandleren i forvejen er den billigste eller varen sælges til nedsat pris.

Hvorfor skulle HFK give rabat, hvis de i forvejen er billigst eller ligefrem eneforhandler på produkterne? OP mener det er en stor sag at købe for 40.000,- men man må vel forvente at HFK ofte har ordre i den prisklasse, og det måske ligefrem ikke ses som noget særligt.

Jeg bruger også en masse prep-time før jeg handler - men selvom jeg hat fundet det jeg tror er den billigste så skader det jo ikke at spørge ;)
Til top
mh67 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2015
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 19:21
Det er flot, at i er så loyale over for HFK. Betaler bare uden at sætte spørgsmål ved prisen.
Nu handler jeg ikke så tit hos HFK, men andre steder hedder det. vejledende pris. Dvs. pris
kan forhandles.
Til top
Bet@ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 19:24
Som nævnt tidligere - er det rart med en butik, med gennemsigtige priser - og priser der er ens for alle. Hvis man ikke ønsker at købe hos dem, fordi de ikke giver rabat - er det et helt legalt valg, men det gør da ikke HFK til en dårlig forretning eller er et tegn på dårlig moral.

Modstykket til HFK er El-giganten, Power og andre, hvor priserne svinger op og ned - og det er helt umuligt, at kende den reelle pris.

Ovenstående har jo også egne brands og/eller varianter af kendte mærker. Her er det ikke unormalt at prisen kan svinge flere tusinde op go ned. Så kan de jo reklamere med spar 3.000 kr. på varer, som der måske koster 25% mere end en tilsvarende model hos konkurrenten.

Uden at kunne bevise det, vil jeg tro gennemsnitspriserne ofte er identiske for HFK og andre butikker.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af mh67 mh67 skrev:

Det er flot, at i er så loyale over for HFK. Betaler bare uden at sætte spørgsmål ved prisen.
Nu handler jeg ikke så tit hos HFK, men andre steder hedder det. vejledende pris. Dvs. pris
kan forhandles.

Jeg tror ikke folk er loyale overfor HFK eller ønsker at betale mere end højest nødvendigt. Men jeg tror mange syntes det er provokerende at læse et indlæg, hvor en person vil købe for sølle 40k og derefter forventer 10% i rabat og mener det er direkte arrogant at HFK ikke ruller den røde løber ud og tilbyder den ønskede rabat, når der nu kommer en kunde med en så stor ordre.


Som en anden skriver, så havde denne kunde jo været glad, hvis den samlede pris var 44.000,- og der så blev givet en rabat på 10%, så havde prisen været ca. 40.000,- og kunden var glad, og kunne så glæde sig over en "rabat". Nu er det jo så bare anderledes, hvor HFK melder prisen ud fra starten, også er det jo den værste pis butik i OP's øjne. 



Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu