recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hi-Fi Klubben og rabatter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHi-Fi Klubben og rabatter

 Besvar Besvar Side  <1 678910 15>
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 06:42
Oprindeligt skrevet af Benjiiee Benjiiee skrev:

De steder jeg selv har arbejdet og familie har arbejdet har det altid minimum været 50% avance og der snakker vi om auto,tøj,hifi,fisk,jagt,byggematerialer,el,Vvs, osv. Listen er lang. Sådan skal det jo gerne blive ved med så vi alle sammen kan tjene og få det hele til at løbe rundt.

HFG problem i mine øjne at de har produkter til overpriser som de mener er guld værd men man kan købe 100 andre bedre alternativer til mindre penge. Nå man træder ind i Roskilde/Slagelse/Holbæk bliver man mødt af knægte på 20år som lige er kommet ud af skolen og lært en masse salgs gas og får solgt en masse ting som personen ikke reelt havde behov for som deres kabeler feks. Tror damen på eksempelvis 30-40år er pisse lige glad og kan sikkert ikke høre eller se forskel alligevel. De mangler at kunden i hånden og lytte og se hvad de står med. Sørg for kunden føler du har hans/hendes interesse. Det er stor mangel på. Vi alle kan fortælle om hvad tv'et, højtalere osv kan ud fra specifikationerne. Hifiklubben har et pisse godt brand det kan man ikke tag fra dem men de har ikke nogen produkter som de andre ikke kan matche. Og så har de mangel på erfarne kollegaer som burde have deres interesse i hifi verden. Du skal som minimum kunne stå 100% inde for det produkt du sælger og vide hvad du snakker om og være kritisk over for dine egne produkter også.

Den erfaring har jeg oplevet flere gange hos av-connection. Hifi freaks har gode produkter og priser men mangler også lidt kendskab til deres produkter engang imellem men de begge er altid til at forhandle med og husker deres kunder og garantien er overholdt til punkt og prikke uden overhovedet at spørge mistænktsomt

Så jeg vil råde dig igen til at finde andre græs marker. For 40000 ville jeg også gerne have mest ud af dem ;-)




Mvh A/V Connection eller hi-fi freaks. ;-)
Jeg har også oplevet hvad jeg vil kalde dårlig rådgivning i hfk. Men så holder jeg mig jo bare til dem der giver den gode. Var i hfk i fredags for at lytte til et stereo anlæg. Rigtig fin rådgivning og flink sælger. Men det blev dog ikke til en handel. Var bare ude og drømme lidt hehe
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Kim Kaos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2010
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 06:48
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

jeg var i hifiklubben her forleden for at forudbestille 4.stk af Lyngdorf's nye mh-2 højtalere til brug af baghøjtaler.
Jeg spurgte ikke om rabat, jeg betalte bare prisen.

Og???
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 07:14
Jeg var i en hifi butik og lytte til en forstærker, der stod til 14k. Efter 3 min. Sagde sælgeren uopfordret at han kunne give mig et godt tilbud på 10K. Butikken har bare et andet koncept end hfk. Personligt forstår jeg ikke hans valg af salgskoncept, da kunder, der kun ser varene på nettet, nok vælger butikken fra, fordi den ikke er konkurrencedygtig der.
Jeg endte med at købe forstærkeren plus dac, kabler og højttalere, med 32% rabat.

Min pointe er at butikkerne har lov til at vælge den prispolitik de vil. Som køber er man nødt til kende rabatpolitikken, hvor man handler.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 07:28
Rabatter er lige som flyselskabers bonuspoint.

Det fastholder kunderne.

Så er der nogle forbrugere der ikke gider at samle point eller rabatter.

De handler i discount butikker som Lidl og Aldi.

HFK kører samme princip. Dog er service lagt til prisen.

Og det ser ud til at deres butikker kører glimrende.
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af axelrodi axelrodi skrev:

Jeg har arbejdet i tøjbranchen , et par jeans til 700kr i udsalgspris koster ca 150kr i indkøb. så jeg tror et sæt højtalere til 30.000kr  koster cirka 10.000 i indkøb.


Du skal ikke tro du skal vide
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:

Oprindeligt skrevet af axelrodi axelrodi skrev:

Jeg har arbejdet i tøjbranchen , et par jeans til 700kr i udsalgspris koster ca 150kr i indkøb. så jeg tror et sæt højtalere til 30.000kr  koster cirka 10.000 i indkøb.


Du skal ikke tro du skal vide
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 08:27
Jeg har 5 gange lavet større køb hos Hifiklubben, både privat og gennem mit arbejde og har fået rabat alle gange, så det kan altså godt lade sig gøre - Men på enkelt dele er de urokkelige.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:


Og oven i dette skal du lige ligge rådgivning fra en der ved hvad han snakker om modsat dem ved power eller Elgiganten.


Syntes faktisk "rådgivningen" er til grin i visse HFK butikker. Har en kammerat der skulle låne en subwoofer, og han fortæller ekspedienten den skal bruges i et surround setup. Ekspedienten fortæller ham selvsikkert at han SKAL bruge line in indgangen og skrue crossover knappen til ca 60hz, og hvis han brugte LFE indgangen ville den bare stå og brumme

Ja hvis man bruger et signal kabel med dårlig skærm vil den muligvis brumme, og ja dette brum ville kunne bringes til et minimum, ved og bruge line in indgangen og skrue lowpass filteret tilpas langt ned. Det er bare en komplet forkert måde og sætte en subwoofer til en surround receiver. Ekspedienten har været i butikken i flere år, det er mig ubegribeligt han ikke er blevet udskiftet endnu.
Til top
Uffebg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af Kim Kaos Kim Kaos skrev:

Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

jeg var i hifiklubben her forleden for at forudbestille 4.stk af Lyngdorf's nye mh-2 højtalere til brug af baghøjtaler.
Jeg spurgte ikke om rabat, jeg betalte bare prisen.

Og???


Personligt ville jeg gøre det samme, jeg gider ikke bruge min tid på at prutte om prisen ved køb af enkelte ting, men hvis jeg samlede mange dele til f.eks de 40k, så ville jeg høre om ikke jeg kunne få lidt "fyld" med (kabler, tillægsforsikring etc.). Krejleriet foregår for mt vedkommende mest på DBA og kræmmermarkeder ;)
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af Uffebg Uffebg skrev:

Oprindeligt skrevet af Kim Kaos Kim Kaos skrev:

Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

jeg var i hifiklubben her forleden for at forudbestille 4.stk af Lyngdorf's nye mh-2 højtalere til brug af baghøjtaler.
Jeg spurgte ikke om rabat, jeg betalte bare prisen.


Og???


Personligt ville jeg gøre det samme, jeg gider ikke bruge min tid på at prutte om prisen ved køb af enkelte ting, men hvis jeg samlede mange dele til f.eks de 40k, så ville jeg høre om ikke jeg kunne få lidt "fyld" med (kabler, tillægsforsikring etc.). Krejleriet foregår for mt vedkommende mest på DBA og kræmmermarkeder ;)


Jeg spurgte heller ikke om rabat da jeg købte 2.stk B&W DB1. (Fik gratis xlr subkabel osv)
Men da jeg så skulle have hjælp til at indstille dem korrekt sammen med resten af mit udstyr, blev det gjort af dem uden pris. (Der gik nogen timer)


Til top
Kim Kaos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2010
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 09:30
Jeg fatter ikke folk der ikke forsøger at presse prisen og som oven i købet er stolte over de betaler mere end højst nødvendigt.


Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af Kim Kaos Kim Kaos skrev:

Jeg fatter ikke folk der ikke forsøger at presse prisen og som oven i købet er stolte over de betaler mere end højst nødvendigt.




Dem der bliver født på en guldklump og aldrig har skulle yde nogen særlig indsats for indkomst, får et anderledes forhold til penge.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu