recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV 4 DR app - Lip sync
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV 4 DR app - Lip sync

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV 4 DR app - Lip sync
    Sendt: 02-Februar-2017 kl. 06:03
Hejsa!

Jeg oplever lip sync problemer med DR app på Apple TV 4

Prøv f.eks. at afspille en TV avis.

Der er ikke de samme problemer på f.eks. YouTube app'en.

Min Apple TV 4 er forbundet med HDMI direkte til mit Samsung TV.

Problemet er et samme ved både Wireless og Ethernet forbindelse til Apple TV 4.

Oplever I det samme?

Vh
Claus
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 06:19
Jeg oplever det ikke.

Det kan skyldes indstillinger i tv-skærmen. Prøv for forsøgets skyld at slå MotionPlus fra eller andre dynamiske kredsløb, der giver forsinkelse i billedet.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 06:44
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg oplever det ikke.

Det kan skyldes indstillinger i tv-skærmen. Prøv for forsøgets skyld at slå MotionPlus fra eller andre dynamiske kredsløb, der giver forsinkelse i billedet.


@Rasmus - du er inde på noget rigtigt - men paradoksalt nok bliver problemet mindre når jeg øger MotionPlus på Samsung TV'et.

I lydindstillinger på Samsung TV'et ser det også til at SPDIF-output indstillingen har en effekt på Lip Sync.

Problemet er vel, at jeg måske ved at ændre disse indstillinger, skaber lip sync problemer i andre apps og kilder (nVidia Shield TV), hvor problemet ikke optrådte før.

Men mere om dette, når jeg har fået testet mere grundigt... 

  
Til top
AarhusBruger Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-September-2009
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AarhusBruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 16:30
Jeg oplever samme problem med Apple TV koblet direkte til et Sony TV. Det sker også så vidt jeg kan se kun i DR's app og ikke i hverken Netflix, Youtube eller Infuse. Forsinkelsen er meget lille og ikke direkte irriterende, men nok til at man opdager det. Det samme sker ikke via DR's Playstation app eller via HBB-tv.

Jeg har slået alle billedforbedrings ting-og-sager fra.


Redigeret af AarhusBruger - 02-Februar-2017 kl. 16:35
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bantam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 21:25
Jeg oplever det samme med DR TV-app'en på Apple TV4 - og alle de andre iOS-enheder, jeg har testet det på. 

Er i dialog med DR om problemet.

Indtil videre har de lagt en testklip ud på DR TV, som kan bruges til test. Søg på "testbillede", så kommer der noget der hedder "Testbillede AV". 

Det virker på alle mine Android-enheder, en Windows 10-PC og min ASUS Chromebook med Android 6.0.1. Alle andre apps fungerer korrekt på iOS, inkl. YouTube med tilsvarende testklip af BBC i stereo.

Har dog et tilsvarende issue på KODI på OSMC (Raspberry Pi 3), men i lidt mindre grad.


Redigeret af bantam - 02-Februar-2017 kl. 23:38
/lars
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 21:38
Oplever det samme med DR TV på Apple Tv 4
Ikke meget men nok til at man lægger mærke til det.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 06:12
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Jeg oplever det samme med DR TV-app'en på Apple TV4 - og alle de andre iOS-enheder, jeg har testet det på. 

Er i dialog med DR om problemet.

Indtil videre har de lagt en testklip ud på DR TV, som kan bruges til test. Søg på "testbillede", så kommer der noget der hedder "Testbillede AV". 

Det virker på alle mine Android-enheder, en Windows 10-PC og min ASUS Chromebook med Android 6.0.1. Alle andre apps fungerer korrekt på iOS, inkl. YouTube med tilsvarende testklip af BBC i stereo.

Har dog et tilsvarende issue på KODI på OSMC (Raspberry Pi 3), men i lidt mindre grad.

Ja - jeg har nu også testet i andre apps og på andre devices. Det ser klart ud til at det er et problem, som DR skal løse.

Tak for tippet med testklip på DR og BBC - meget nyttigt.

Til top
Allan G Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 21:01
Samme her. Ingen problem med infuse, Tv2 eller netflix, kun DR :-(
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 05:49
Jeg så et afsnit af Hammerslag i går aftes. Her oplevede jeg også problem med lip sync.

Jeg er ret overbevist om at det skete på de dokumentarer jeg har set på DR TV for nylig.
Til top
Allan G Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2017 kl. 21:04
Nogen der har fundet en løsning på dette?
Det er godt nok belastende...
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2017 kl. 21:57
Jeg har skrevet til dem flere gange om det. Nogle gange sker det slet ikke. 
Til top
Ambii Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ambii Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 15:53
Er der stadig ingen der har fundet en løsning?
Har det samme problem med lip sync i DR app på apple tv4. Dog ikke i Live.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu