recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CDON.com sælger brugt vare som værende ny, hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CDON.com sælger brugt vare som værende ny, hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mathias1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mathias1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: CDON.com sælger brugt vare som værende ny, hjælp
    Sendt: 03-Februar-2017 kl. 14:42
Jeg har netop afhentet en Harman Kardon Onyx studio 3 højtaler som jeg købte på cdon.com i sidste weekend. Da jeg afhenter pakken kan jeg se at den har fået nogle slag, og der er desuden ikke noget sikkerheds "Seal" på kassen, som der er på de kasser Telia har stående i deres butikker. Altså har kassen været åbnet. 
Da jeg åbner æsken er der kun et UK strømstik, intet dansk strømstik. Ydermere er der ingen dansk manual, som der skal være iflg. lovgivningen. Endeligt viser det sig også at selve højtaleren bærer præg af at have været brugt. Der er et tydeligt mærke på bagsiden, og flere sorte, og et enkelt hvidt, hår der sidder i klemme mellem stoffet foran højtaleren, og selve plastik delen af højtaleren.Angry 

CDON.com's forretningsvilkår gør det tydeligt at vil man benytte sig af sine 14 dages fortrydelsesret skal man selv betale returfragten til CDON.com, hvilket jeg på ingen måde har lyst til at gøre, da jeg reelt gerne vil have højtaleren, men jeg vil have den nye højtaler jeg har betalt for! 

Hvordan står jeg rent juridisk? Kan jeg forlange at de betaler returfragten, og giver mig en fabriksny enhed? Kan jeg forlangt x antal procenter i rabat, foruden et dansk strømstik, eller må jeg bide i det sure æble og betale returfragten, og købe højtaleren lokalt, for at sikre mig at jeg får en højtaler der reelt er ny? 

Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 14:52
Hvis varen er mangelfuld skal du ikke betale returfragt. Du blander returret/fortrydelsesret og reklamation sammen..
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
mathias1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mathias1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:

Hvis varen er mangelfuld skal du ikke betale returfragt. Du blander returret/fortrydelsesret og reklamation sammen..

Jeg var mest af alt i tvivl om jeg kan reklamere over produktet grundet de ovennævnte ting, eller om de kan tillade sig at sælge en brugt vare som ny, uden at informere mig om det. 
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fnulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af mathias1 mathias1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:

Hvis varen er mangelfuld skal du ikke betale returfragt. Du blander returret/fortrydelsesret og reklamation sammen..

Jeg var mest af alt i tvivl om jeg kan reklamere over produktet grundet de ovennævnte ting, eller om de kan tillade sig at sælge en brugt vare som ny, uden at informere mig om det. 
Hvis man køber online hvor man får 14 dages returret selvom produktet har været åbent. Så må man også acceptere man kan få åbne produkter ved køb. Ellers hænger det jo ikke sammen for butikken? Men det er nok bare mig.

Dog skal produktet selvfølgelig have alt tilbehør og ikke have skader. Så jeg vil mene CDON skal betale returfragt og give dig pengene tilbage uden bøvl. 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 18:22
Er CDON blevet kontaktet.
 
Hvad siger de?
 
Hvis de nægter at betale retur, betaler du selv i første omgang.
 
Husk at tage billeder af kasse og højttaler til senere dokumentation.
 
Så længe vi ikke ved hvad CDON siger eller har sagt kommer sagen ikke videre.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu