recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer TV2 CI eller CI+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer TV2 CI eller CI+

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer TV2 CI eller CI+
    Sendt: 05-Februar-2017 kl. 10:43
@Kampus.
Tak for svaret,synes bare at jeg fik at vide at jeg skulle CI+ modul.hvis jeg ville se Boxers HD kanaler,men jeg kan huske forkert.
Men så længe det andet virker,er alt jo ok.
Mvh.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:


Jeg er klar over det kræver CI+ for så at kunne se nogle af de andre kanaler i HD (via DVB-T2).


Ikke korrekt. Se svar fra digitalt.tv ovenfor.

Flemming


Hej.
Er det ikke noget nyt at man kan " nøjes " med CI modul til det hele, både SD / HD kanaler.
Mvh.

Nej sådan har det været længe. Men det er nyt at TV2 HD kan ses på DVB-T modtagere uden T2
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:


Jeg er klar over det kræver CI+ for så at kunne se nogle af de andre kanaler i HD (via DVB-T2).


Ikke korrekt. Se svar fra digitalt.tv ovenfor.

Flemming


Hej.
Er det ikke noget nyt at man kan " nøjes " med CI modul til det hele, både SD / HD kanaler.
Mvh.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:


Jeg er klar over det kræver CI+ for så at kunne se nogle af de andre kanaler i HD (via DVB-T2).


Ikke korrekt. Se svar fra digitalt.tv ovenfor.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 09:42
Tak for svarene.
Boxer byttede rundt på nogle kanaler for noget tid siden.
Tidligere fik man TV2 i SD via DVB-T / CI, og det krævede DVB-T2 / CI+ for at få HD versionen.

Efter byttet, blev TV2 tilgængelig i HD selv med DVB-T.
Jeg er klar over det kræver CI+ for så at kunne se nogle af de andre kanaler i HD (via DVB-T2).

Min usikkerhed var omkring en DVB-T2 tuner var "bagudkompatibel" med CI, men det lader til, at jeg ikke behøver at bekymre mig om det.

Nu skal jeg have testet tv'et igennem herhjemme, og fredag have det fragtet til Mutter, og høre hendes dom (medmindre jeg dumper tv'et inden).

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 09:19
Boxer kræver pt. ikke CI+. Typisk er der ofte færre issues med ikke + moduler, så behold bare det.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 08:35
Jeg kører med et ci+ modul i et 8 år gammelt Sony.

Begge moduler har samme fysiske form. Så hvis hun kan se TV2 i HD med det nuværende tv, burde hun også kunne med det nye.

Hverken TV2 eller DR sender i T2. Så i burde sagtens kunne teste i weekenden. Hvis hun beslutter sig for nyt tv, kan man jo købe et modul når behovet opstår. Inden vil jeg dog give boxer et kald og høre om ci+ er nødvendig.

Kortet er det samme. Det skal ikke skiftes.

Du kan se hvilke kanaler der kører med T2 her.

https://www.boxertv.dk/kundeservice/spoergsmaal-og-svar/hvad-er-dvb-t2-udstyr/

Redigeret af Mufti - 05-Februar-2017 kl. 08:37
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 08:24
Hej igen
Jeg mener at huske at da vi fik Boxer ,startede med et CI modul.og da Boxer begyndte med HD kanaler skulle bruge CI+ for at modtage dem.
Men jeg ved ikke om den regel stadig gælder.
Mvh.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 01:03
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:



Men jeg har brug for at vide om en CI kortlæser vil virke i det nye tv, der har DVB-T2 eller om det kræver en CI+ kortlæser.

Mvh Michael


CA modulet har ikke noget med TVet at gøre, men om Boxer anvender CI+,  så hvis et CI modul virker med Boxer på det ene TV, vil det også virke med det nye.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 23:32
Jeg ved ikke om det hjælper dig mere.
http://www.av-connection.dk/?ML=1059
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Hej.
Boxer har noget om det her.
https://www.boxertv.dk/kundeservice/spoergsmaal-og-svar/hvad-er-dvb-t2-udstyr/





Ikke rigtig.
Det går udelukkende på DVB-T vs DVB-T2.
Der har det gamle tv som sagt DVB-T, mens det nye har DVB-T2.

Men jeg har brug for at vide om en CI kortlæser vil virke i det nye tv, der har DVB-T2 eller om det kræver en CI+ kortlæser.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 23:12
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu