recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Review af kommende setup (Kabling)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Review af kommende setup (Kabling)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dark_Helmet Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dark_Helmet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Review af kommende setup (Kabling)
    Sendt: 07-Februar-2017 kl. 22:06
Hejsa

Mit Plasma TV stod af for et par dage siden med "7 flashes of death". 
og har besluttet mig for at skifte til LG OLED65E6V. 

Inden det nye TV er i hus, vil jeg gerne lige tænke mig om, i forhold til hvordan jeg udnytter mit system bedst muligt. 

Jeg er nået frem til det her http://docdro.id/g4nwI3Y (håber link virker)

Hvis link ikke virker, kommer her en beskrivelse i tekst form
Udstyr:
TV: LG OLED65E6V
Reciever: Marantz SR7005
HTPC: GIGABYTE BRIX GB-BXi7-4770R
Blu-Ray: PS3

Jeg tror grundlæggende at mit problem er recieveren, som jeg ikke kan sende 4K billeder igennem. 
Derfor er jeg nødt til at gå uden om den, når jeg vil se 4K materiale.

En anden udfordring jeg ser er at TV ikke kan sende TrueHD lyd ned til recieveren via ARC eller Optical. 
 
Så min bedste bud, på højeste performance er:
HTPC_HDMI -> Reciever_HDMI (TrueHD lyd)
HTPC_MiniDP -> TV_HDMI (4K billede)
PS3_HDMI -> Reciever_HDMI -> TV_HDMI (FullHD billede + TrueHD Lyd)
TV_HDMI_ARC -> Reciever_HDMI_ARC (5.1 Lyd, men ikke TrueHD)

Vil I mene det kan lade sig gøre ?
Ser I nogle faldgrupper ?

/Simon
Til top
Nickamburi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2016
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Nickamburi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2017 kl. 11:06
Det ligner en velovervejet beslutning som ville virke rigtigt fint.

Men du har helt ret i at det især på lydsiden er et problem at din receiver ikke har HDMI 2.0 til 4K og HDR materiale. Dette er den bedste mest optimale løsning uden at skifte receiveren, men du kommer nok til at skifte receiveren ud hvis du vil have den optimale performance og gøre det let at betjene.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2017 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Dark_Helmet Dark_Helmet skrev:

Mit Plasma TV stod af for et par dage siden med "7 flashes of death". 
Lidt nysgerrig, er det et Pioneer LX5090H eller LX6090H ? Smile
Eller andet fabrikat/model?

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 08-Februar-2017 kl. 11:29
Til top
Dark_Helmet Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dark_Helmet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2017 kl. 13:31
Hejsa

Tak for responsen Nickamburi, det gør mig lidt mere tryg - Jeg tror du har ret i at jeg nok kommer til at skifte på et tidspunkt Smile

JørgenT - Det er en Panasonic P50VT30Y der er stået af. Cry
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2017 kl. 13:56
OK, så fejlkoden er meget lig med Pioneers.

Panasonic problem har jeg ikke umiddelbart en kur til. Ouch

Mvh. JørgenT
Til top
Dark_Helmet Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dark_Helmet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 00:09
Henter TV imorgen. Det bliver spændene :)

Lad os sige at træerne voksede ind i himlen, og jeg skiftede PS3'en ud med en Oppo UDP-203 UHD Blu-Ray afspiller.

Er I så enige i at det er sådan her det bør skruges sammen ?


Redigeret af Dark_Helmet - 09-Februar-2017 kl. 00:12
Til top
Nickamburi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2016
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Nickamburi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 11:18
Ja det ser fornuftigt ud. Med Brixen har du tre muligheder:

1) Sæt den til fjernsynet: Nem betjening, men ikke surroundsound igennem den ned til receiveren.
2) Sæt den til Receiveren: Lyden er "perfekt" men tilgengæld er det ikke et fuldt 4K signal som kører igennem
3) Sæt den til Blu-Ray afspilleren: Her kan du få det hele, men det er også det mest "besværlige" setup da du skal rodde med alle 4 apparater for at få det til at fungere.

Nu har du jo en opsætning hvor du rent faktisk kan kører billedet op til både TV og igennem receiver samtidigt. Det synes jeg du skal prøve. Sæt en disk i og skift mellem de to inputs på fjernsynet og se om du foretrækker det ene eller det andet. HDMI 1.4 kan jo i en eller anden kapacitet også trække 4K, så det er ikke sikkert du oplever en forskel.
Hvis du ikke oplever en forskel kan du gøre livet nemmere for dig selv og koble alt til receiveren og vente med at opdatere den til at formaterne har modnet sig lidt :)
Til top
Nickamburi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2016
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nickamburi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 11:22
En ting jeg egenligt lige har bidt mig mærke i, hvorfor har du valgt E6 fra LG i stedet for B6? Mig bekendt er det samme billedepanel med præcis samme performance, bare i en dyrere indpakning med bedre lyd i E6. Men det får du jo ikke brug for med dit system :)
Er det for designet?
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Nickamburi Nickamburi skrev:

Mig bekendt er det samme billedepanel med præcis samme performance, bare i en dyrere indpakning med bedre lyd i E6.

...og 3D
Til top
Dark_Helmet Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dark_Helmet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 16:13
Jep. 3d var den eneste grund. Det er argeligt de ikke laver en 3d model uden soundbar

Nu er den kommet op at hænge og skal bare lige ha kablingen gennemført

Tak for responsen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu