recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iOS 10.2.1 dræner batteriet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iOS 10.2.1 dræner batteriet

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
thomas4200 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2013
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomas4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Klaus@ det er på iPad air. Det er i Indstillinger -> Etilbudsavis og Google Maps, jeg ikke kan slå "opdater apps i baggrunden" fra


Tjek i Indstillinger -> Generelt -> Opdater apps i baggrunden
Er det slået fra her, så er det derfor du ikke kan ændre det under de enkelt apps.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af thomas4200 thomas4200 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Klaus@ det er på iPad air. Det er i Indstillinger -> Etilbudsavis og Google Maps, jeg ikke kan slå "opdater apps i baggrunden" fra


Tjek i Indstillinger -> Generelt -> Opdater apps i baggrunden
Er det slået fra her, så er det derfor du ikke kan ændre det under de enkelt apps.

Tak! Den er slået fra. Dvs der er ingen apps der opdaterer i baggrunden, og det er rigtig godt.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

En seriøst stor artikel omkring myter, hvad man reelt bør og ikke bør gøre for at forlænge batteritiden! http://thewirecutter.com/blog/what-you-should-and-shouldnt-do-to-extend-your-phones-battery-life/



Tak! Den vil jeg kigge på.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det kan jeg ikke bruge til noget


Du kunne vel gå ind i Indstillinger -> AppStore og se efter om du kan slå det til og fra der?


Klaus

Klaus@ Der står mit Apple ID, og hvilke apps der har automatisk overførsel, hvad det så end betyder.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Hej med jer. 
Jeg har ikke selv problemer med strøm på mine iOS enheder. 
Men jeg har dog et par fif til hvordan man kan finde synderen og få mest ud af sit batteri.

Find synderen:
Dette gøres under Indstillinger > Batteri
Her trykker du på det lille UR ved siden af 7 dage. så kan du se hvor mange timer og minutter hver app har været aktiv.
Her kan jeg fx se at Sonos har snuppet 14% af batteri forbruget over de sidste 7 dage. Og det på trods af jeg kun fysisk har brugt appen i sølle 7 minutter!

Optimer batteri brug:
- Skru ned for lysstyrken på skærmen og slå automatisk lysstyrke til.
- Slå siri fra hvis du ikke bruger den. 
- Slå detekterring af lyft af telefonen fra, som tænder skærmen, hvis du ikke bruger det.
- Deaktiver baggrundsopdatering af 3. parts apps.
- Slå push af mails fra og vælg manuel så den først henter mails når du går ind i mail appen.
- Slå automatisk opdateringer fra appstore fra
- Under anonymitet bør du slå GPS fra på de apps det ikke giver mening. Jeg har selv sat de fleste til "ved brug"

Håber i kan bruge disse hints til noget. :-)

Interessant! 2/3 af tid er på Safari. 1/5 på Candy Crush Gel. Resten er småting
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 06:54
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Hej med jer. 
Jeg har ikke selv problemer med strøm på mine iOS enheder. 
Men jeg har dog et par fif til hvordan man kan finde synderen og få mest ud af sit batteri.

Find synderen:
Dette gøres under Indstillinger > Batteri
Her trykker du på det lille UR ved siden af 7 dage. så kan du se hvor mange timer og minutter hver app har været aktiv.
Her kan jeg fx se at Sonos har snuppet 14% af batteri forbruget over de sidste 7 dage. Og det på trods af jeg kun fysisk har brugt appen i sølle 7 minutter!

Optimer batteri brug:
- Skru ned for lysstyrken på skærmen og slå automatisk lysstyrke til.
- Slå siri fra hvis du ikke bruger den. 
- Slå detekterring af lyft af telefonen fra, som tænder skærmen, hvis du ikke bruger det.
- Deaktiver baggrundsopdatering af 3. parts apps.
- Slå push af mails fra og vælg manuel så den først henter mails når du går ind i mail appen.
- Slå automatisk opdateringer fra appstore fra
- Under anonymitet bør du slå GPS fra på de apps det ikke giver mening. Jeg har selv sat de fleste til "ved brug"

Håber i kan bruge disse hints til noget. :-)


Det er gode råd, men vil ikke løse problemerne med de folk, som er ramt af den der system bug der har været i deres software de sidste 3 opdateringer :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 07:44
Hvor mange er vitterligt ramt af den bug?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 10:01
Mener ikke jeg har set en 30% bug. Faktisk yderst sjældent den kommer så langt ned. Vedligeholder batteriet's levetid bedst ved at lade den ofte. Min iPhone 6S er gudskelov heller ikke omfattet af Apples såkaldte gratis batteribytte program, hvor man risikerer at få en fremmed tlf tilbage.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 18:32
jeg har set et enkelt eksemplar af den hos en ven, men det er også det eneste jeg har hørt og set i miles omkreds. Det er absolut ikke alle der er influeret af den bug.

Men interessant at det er safari der primært bliver brugt. Det lyder som om der er nogle reklamer der suger batteri
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 18:35
Ah, jeg er en del på Nettet :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu