recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Garage til biograf
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Garage til biograf

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tsunde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Garage til biograf
    Sendt: 08-Februar-2017 kl. 17:30
Jeg gik for 4-5 år i gang med at ombygge min garage til en hjemmebiograf, fik også oprettet et emne om det herinde, men det er vist gået tabt?
Efter et års tid hvor jeg brugte rummet til en Scalextric Racerbane med RCS 64, som var sjovt men fik det sjældent brugt var det nu på tide at bruge rummet til hvad det blev bygget til.

Bioen består af:
Pioneer 920 Surround forstærker
MK 7.1 system med 5 x K5 og 2 x K4 højttalere (er stadig dybt imponeret over de små højttalere)
Optoma HD 25e full hd projektor
Projecta ProCinema 16:9 rulle-lærred med høj-kontrast dug på 104"

Alle tingene er faktisk købt brugt her igennem forummet, og jeg føler selv, at jeg har gjort nogle gode handler og jeg har været dybt tilfreds med alle tingene.

Sådan startede projektet:
















Sådan ser det ud i dag (Mangler stadig at finde den bedste sub placering og der roder stadig lidt):


Mit hjemmelavet projektor ophæng: (desværre skal projektoren hænge på hovedet, da den ikke kan stå "rigtigt" og pege billedet nedad). HDMI udtaget fik jeg også placeret for langt fremme :(


Den ene af mine K4 som giver en kanon surround lyd, da man ikke kan placere højtaleren men blot høre retningen, hvis det giver mening. (læg gerne mærke til mit hjemmelavet ophæng/hylde)
















Mine baghøjttalere som giver et langt større lyd billede end hvis man blot har 5.1.
Et godt eksempel er når jeg spiller Forza Horion 3 og køre i en buggy med hækmotor, kan man virkelig høre lyden kommer bagfra. Eller når man skifter gear i en hidsig AMG sportsvogn, så kommer braget bag fra "udstødningen".

















Alt i alt er jeg RIGTIG godt tilfreds med løsningen, fed lyd og super godt billede.

Af negative ting, jeg har ikke været godt nok med lydisoleringen, så familien brokker sig når jeg skruer for højt op.
Rummet er 2,7 meter bredt cirka, det er lidt smalt når man er mere end 3 personer (til gengæld virker billeder STORT fordi det fylder hele væggen)




Redigeret af Tsunde - 08-Februar-2017 kl. 17:33
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 10:40
ser sgu godt og hyggeligt ud :)
Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tsunde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 03:57
Jo tak, har fået allerede fået brugt mange gode timer der ude, der er bare noget federe ved film på et stort lærred :)

Går stadig og prøver at optimere rummet lidt:

Mit hjemmelavet stereorack (en rest fra min broen til min racerbane, genbrug er godt)....

Havde lidt fejl beregnet hvor mange film jeg havde i forhold til Xbox spil...

Billige stole (købt til 100,- stykket på dba). Jeg kan ikke have en sofa da jeg også skal have plads til min gamerstol til bilspil, lidt upraktisk, men det give bare en fed oplevelse.




Redigeret af Tsunde - 11-Februar-2017 kl. 04:00
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 08:40
Det ligner et super setup. Skønt med helt separat rum hvor man bare kan fyre den af. 
Til top
Hans Kristian Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Februar-2017
Sted: Nyborg
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans Kristian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 20:25
ser ikke dårligt ud
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu