recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hiper service ved nedbrud
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hiper service ved nedbrud

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 07:56
Du har sparet penge.

Til gengæld har du fået ringe service.

Sådan er det.

Tag en tudekiks.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvorfor vælger man Hiper?

Hvorfor mon YoeSee kunderne bliver betjent først ved nedbrud?

Klaus


Samme hastighed til billigere penge, derfor. Men må indrømme at hvis dette problem først er løst om 10 dage, så er jeg tilbage hos Yousee. Det pis gider jeg ikke....


Derudover kunne du jo altid starte med at tjekke dine service betingelser og SLA tider indenfor de abbonementer du opretter..



Nu ved jeg ikke om man får andet udleveret end hvad der findes på Hipers hjemmeside - men deres vilkår online nævner intet som helst omkring SLA / Fejlretning og ude/nede-tider.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvorfor vælger man Hiper?

Hvorfor mon YoeSee kunderne bliver betjent først ved nedbrud?

Klaus


Samme hastighed til billigere penge, derfor. Men må indrømme at hvis dette problem først er løst om 10 dage, så er jeg tilbage hos Yousee. Det pis gider jeg ikke....


Derudover kunne du jo altid starte med at tjekke dine service betingelser og SLA tider indenfor de abbonementer du opretter..



Nu ved jeg ikke om man får andet udleveret end hvad der findes på Hipers hjemmeside - men deres vilkår online nævner intet som helst omkring SLA / Fejlretning og ude/nede-tider.

går STÆRKT udfra, at når du har oprettet et abbonement har du også sagt ja til nogle betingelser  jf den "type" abbonement man tegner
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvorfor vælger man Hiper?

Hvorfor mon YoeSee kunderne bliver betjent først ved nedbrud?

Klaus


Samme hastighed til billigere penge, derfor. Men må indrømme at hvis dette problem først er løst om 10 dage, så er jeg tilbage hos Yousee. Det pis gider jeg ikke....


Derudover kunne du jo altid starte med at tjekke dine service betingelser og SLA tider indenfor de abbonementer du opretter..



Nu ved jeg ikke om man får andet udleveret end hvad der findes på Hipers hjemmeside - men deres vilkår online nævner intet som helst omkring SLA / Fejlretning og ude/nede-tider.

går STÆRKT udfra, at når du har oprettet et abbonement har du også sagt ja til nogle betingelser  jf den "type" abbonement man tegner

Nu har jeg ikke Hiper, jeg svarede ud fra de vilkår de har liggende på deres hjemmeside - der er intet beskrevet om udbedringstid ved fejl....
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

det er jo TDC der er årsag til at det tager så lang tid for teknikeren at komme.


Ja, du har ret, TDC er bare det store stygge onde og de vil kun deres egne og alle andre kunder det allerværste.

Eller noget.........



Klaus


Sådan er det når et firma er børsnoteret. Der skalkøres til grænsen og profitmaksimeres, Det er forståeligt , når store kapitalfonde sidder på aktiemajoriteten, men det gavner slet ikke mig når jeg skal købe internet. Stod det til TDC alene, vil det være så dyrt at leje sig ind på deres kobber, at ingen ville tjene penge på det. 

Men hey, der er snart fiber overalt og så er de fcked

TDC's kobber? Det er f....... da de danske skatteydere, der har betalt det kobber, og det er mange år siden. Problemet er en flok tandløse politikere, der åbenbart er ligeglade. Det gamle KTAS og hvad det ellers har heddet igennem årene, var statsejet og dermed de danske skatteyderes ejendom. Vi har betalt det kobber, som TDC/YouSee bruger som pressionsmiddel overfor konkurrenter, for det har de folkevalgte ( uvis af hvilken årsag ) givet dem lov til.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Min afsky for TDC blev ikke mindre, da jeg for et par år siden min 89 årige halvblinde mormor stadig betalte for at leje en TDC-telefon hun for længst har udskiftet.


Havde du hjulpet hende med at fortælle TDC at hun havde skiftet telefonen?
Eller skulle TDC selv opdage det?

Som TDC (nu YouSee) kunde kan du til enhver tid kontakte dem og bede dem om at gennemgå dine kundeforhold. Har din gamle halvblinde mormor nogensinde gjort det?
Har hun overhovedet set på hendes telefonregning?

Klaus

Det var min onkel der hjalp hende med at gennemgå hendes økonomi. Selvfølgelig opdagede TDC det ikke selv. 

TDC ved da udmærket at det er en minimal andel der stadig benytter den fastnettelefon de fik udleveret i oldtiden. De burde selv komme frem til det rimelige i det og holde op med at kræve den leje.

Nu ved jeg ikke hvad du selv har prøvet af forskellige udbydere, men det er pisse irriterende når servicen er langsom og provokerende at man så finder ud af at det er fordi tdc kører den til grænsen. 

Jeg synes stadig at TDC er et usympatisk lortefirma.  Det blev solgt alt for billigt og fik en tidligere finansminister som chef. det er bare en lille smule suspekt. Firmaets ageren har siden været et skoleeksempel på at monopoler ikke gavner forbrugerne....
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Min afsky for TDC blev ikke mindre, da jeg for et par år siden min 89 årige halvblinde mormor stadig betalte for at leje en TDC-telefon hun for længst har udskiftet.


Havde du hjulpet hende med at fortælle TDC at hun havde skiftet telefonen?
Eller skulle TDC selv opdage det?

Som TDC (nu YouSee) kunde kan du til enhver tid kontakte dem og bede dem om at gennemgå dine kundeforhold. Har din gamle halvblinde mormor nogensinde gjort det?
Har hun overhovedet set på hendes telefonregning?

Klaus

Det var min onkel der hjalp hende med at gennemgå hendes økonomi. Selvfølgelig opdagede TDC det ikke selv. 

TDC ved da udmærket at det er en minimal andel der stadig benytter den fastnettelefon de fik udleveret i oldtiden. De burde selv komme frem til det rimelige i det og holde op med at kræve den leje.

Nu ved jeg ikke hvad du selv har prøvet af forskellige udbydere, men det er pisse irriterende når servicen er langsom og provokerende at man så finder ud af at det er fordi tdc kører den til grænsen. 

Jeg synes stadig at TDC er et usympatisk lortefirma.  Det blev solgt alt for billigt og fik en tidligere finansminister som chef. det er bare en lille smule suspekt. Firmaets ageren har siden været et skoleeksempel på at monopoler ikke gavner forbrugerne....
Ellers man kunne vælge selv at holde øje med de ting man betaler for?
Den ældre generation blev opdraget med at penge ikke var noget man viftede med, så når den ældre generation ikke har tjek på enhver krone de bruger er det sku næsten værre end når du gør.

Stop nu med at spil offer, og lær hende at tage ansvar eller tag over som en familie og hjælp hende.
Det er da på ingen måde TDC'S ansvar at holde styr på hvad dælen i køber af ting og sager.
Du har vidst ingen ANELSE om hvor mange personer der skal indvolveres for at holde øje med hendes forbrug samt mange andre ting for at "vurdere" om de bruger den.



nutidens største problem i vores samfund er alle de "ofte" vi har fået efterhånden.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:


TDC ved da udmærket at det er en minimal andel der stadig benytter den fastnettelefon de fik udleveret i oldtiden. De burde selv komme frem til det rimelige i det og holde op med at kræve den leje.


Skulle de opsige den lejekontrakt, der blandt andet gør at gik telefonen i stykker kunne man få den byttet helt gratis?

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Nu ved jeg ikke hvad du selv har prøvet af forskellige udbydere, men det er pisse irriterende når servicen er langsom og provokerende at man så finder ud af at det er fordi tdc kører den til grænsen. 


De kører det ud fra den kontrakt de har tegnet.
Det er de billige virksomheder der tegner kontrakt med TDC, hvor de accepterer at de kommer bag i køen. Når så deres kunder kommer bagerst i køen, er det let at skyde på TDC, men faktum er at hurtig service koster. Og det du kalder "langsom og provokerende", er vilkår du selv har skrevet under på, når du tegner aftaler med billige selskaber.

Sjovt nok, er jeg tilbage som TDC/YouSee kunde, netop fordi det er det selskab der har bedst styr på deres service. Sidst vi havde problemer gik der under 24 timer fra vi ringede til opgaven var løst. Gutten de sendte var yderst kompetent (jeg har forholdsvis godt styr på kommunikation, så jeg mener godt at kan vurdere det) og fik hurtigt løst problemet.
Jeg har været forbi andre, blandt andet Sonofon og har Telenor som mobbiltelefonudbyder på min arbejdstelefon, et selskab jeg aldrig ville betale en krone til, hvis jeg selv skulle bestemme!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:


Det var min onkel der hjalp hende med at gennemgå hendes økonomi. Selvfølgelig opdagede TDC det ikke selv. 

TDC ved da udmærket at det er en minimal andel der stadig benytter den fastnettelefon de fik udleveret i oldtiden. De burde selv komme frem til det rimelige i det og holde op med at kræve den leje.

Nu ved jeg ikke hvad du selv har prøvet af forskellige udbydere, men det er pisse irriterende når servicen er langsom og provokerende at man så finder ud af at det er fordi tdc kører den til grænsen. 

Jeg synes stadig at TDC er et usympatisk lortefirma.  Det blev solgt alt for billigt og fik en tidligere finansminister som chef. det er bare en lille smule suspekt. Firmaets ageren har siden været et skoleeksempel på at monopoler ikke gavner forbrugerne....

Det er sgu da hendes eget problem. Hvis hun har smidt telefonen ud, så skal hun jo meddele TDC at hun ikke længere vil leje den. Det kan da aldrig blive TDC's problem at hun lejer noget og bare smider det ud, uden at give besked om det.

Men det er jo typisk, det er altid de store firmaers skyld. De er alle sat i verden for at tage røven på alt og alle, fordi sådan laver man jo god og langsigtet forretning? Eller gør man.

Om TDC blev solgt for dyrt eller billigt skal jeg ikke kloge i. Jeg var 10 år da salget skete. Det er 20 år siden, så mon ikke man skulle prøve at komme videre i teksten. Det hele var selvfølgelig meget bedre, hvis man havde gjort præcist som du i bagklogskabens lys kunne diktere. Under alle omstændigheder er det sgu da ikke det nuværende TDC's skyld, hvis folketinget solgte butikken for billigt i sin tid. 

TDC er ikke engle, men man kan fanme ikke give dem skylden for alt dårligdom i verden. 
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 00:37
Der er rigtig mange i den den ældre generation der betaler den telefonleje. Der skyldes at det tidligere var sådan at at man "skulle" leje en af deres telefoner for at have et abonnement. Det vil sige at den ældre generation er vokset op med sådan skal en regning se ud.

Hun er 89 for helvede drenge. og bor på landet. Hun klarer sig selv, handler ind og passer sin have. Internet og mobiltelefoner interesserer hende ikke, men hun har en mobil i tilfælde af at hun skulle komme ud for en ulykke i hjemmet. 

Selvfølgelig er det hendes eget ansvar, men TDC fremtræder stadig som nogle røvhuller.

Det kan godt være at jeg bærer rundt på noget gammelt nag mht TDC, men jeg synes ikke de er bedre end de andre og derfor er sætninger i denne tråd som " man får hvad man betaler for" noget værre sludder.

TDC er de dyreste
jeg har venner som har haft meget svært ved at opsige deres inernet-abonnement og efter adskillige mundtlige og skriftlige garantier er TDC fortsat med at sende regninger. Det værste tilfælde var en der kæmpede i 8 måneder. Det var 100 procent TDC´s fejl.
Han måtte ovenikøbet trækkes med lange telefonventetider hvergang der kom en ny regning.

Så min anbefaling er at man skal holde sig fra TDC. Det er dyrt og kundeservicen er til at lukke op og skide i. Det er i øvrigt en sjældenhed at der sker en fejl der kræver teknikerbesøg og det er åbenbart kun i det tilfælde at det er en fordel at have TDC.



 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Der er rigtig mange i den den ældre generation der betaler den telefonleje. Der skyldes at det tidligere var sådan at at man "skulle" leje en af deres telefoner for at have et abonnement. Det vil sige at den ældre generation er vokset op med sådan skal en regning se ud.

Hun er 89 for helvede drenge. og bor på landet. Hun klarer sig selv, handler ind og passer sin have. Internet og mobiltelefoner interesserer hende ikke, men hun har en mobil i tilfælde af at hun skulle komme ud for en ulykke i hjemmet. 

Selvfølgelig er det hendes eget ansvar, men TDC fremtræder stadig som nogle røvhuller.

Det kan godt være at jeg bærer rundt på noget gammelt nag mht TDC, men jeg synes ikke de er bedre end de andre og derfor er sætninger i denne tråd som " man får hvad man betaler for" noget værre sludder.

TDC er de dyreste
jeg har venner som har haft meget svært ved at opsige deres inernet-abonnement og efter adskillige mundtlige og skriftlige garantier er TDC fortsat med at sende regninger. Det værste tilfælde var en der kæmpede i 8 måneder. Det var 100 procent TDC´s fejl.
Han måtte ovenikøbet trækkes med lange telefonventetider hvergang der kom en ny regning.

Så min anbefaling er at man skal holde sig fra TDC. Det er dyrt og kundeservicen er til at lukke op og skide i. Det er i øvrigt en sjældenhed at der sker en fejl der kræver teknikerbesøg og det er åbenbart kun i det tilfælde at det er en fordel at have TDC.



 

Det har aldrig været en betingelse at man skulle leje en telefon for at få et abbonnement.

Jeg har aldrig lejet en telefon. Ej heller mine forældre.

Tilbage til trådstarter som kalder mig en klaphat. Du har garanteret også dine forsikringer igennem din fagforening for at spare penge. Når skaden så sker kan du jo skrive herinde for at brokke dig over den dårlige service.

Hvorfor tror du at der er samme service hos hiper som TDC. De er jo konkurrenter. Derfor er TDC ikke interesseret i at service Hipers kunder. Hiper sælger billigere fordi der er sparet på service.

Logik for perlehøns.
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Der er rigtig mange i den den ældre generation der betaler den telefonleje. Der skyldes at det tidligere var sådan at at man "skulle" leje en af deres telefoner for at have et abonnement. Det vil sige at den ældre generation er vokset op med sådan skal en regning se ud.

Hun er 89 for helvede drenge. og bor på landet. Hun klarer sig selv, handler ind og passer sin have. Internet og mobiltelefoner interesserer hende ikke, men hun har en mobil i tilfælde af at hun skulle komme ud for en ulykke i hjemmet. 

Selvfølgelig er det hendes eget ansvar, men TDC fremtræder stadig som nogle røvhuller.

Det kan godt være at jeg bærer rundt på noget gammelt nag mht TDC, men jeg synes ikke de er bedre end de andre og derfor er sætninger i denne tråd som " man får hvad man betaler for" noget værre sludder.

TDC er de dyreste
jeg har venner som har haft meget svært ved at opsige deres inernet-abonnement og efter adskillige mundtlige og skriftlige garantier er TDC fortsat med at sende regninger. Det værste tilfælde var en der kæmpede i 8 måneder. Det var 100 procent TDC´s fejl.
Han måtte ovenikøbet trækkes med lange telefonventetider hvergang der kom en ny regning.

Så min anbefaling er at man skal holde sig fra TDC. Det er dyrt og kundeservicen er til at lukke op og skide i. Det er i øvrigt en sjældenhed at der sker en fejl der kræver teknikerbesøg og det er åbenbart kun i det tilfælde at det er en fordel at have TDC.



 

Jeg arbejder ved Yousee, og ikke på et konto hvor folk ser kunder som tal. Men har været små 9 år i butikkerne i midt og vestjylland. Jeg er 27 år, så det har været største delen af mit arbejdsliv og det har været lige fra Tdc næsten var ene på det danske markedet og til det pressede marker som det er i dag.
Det gør ondt at læse beskeder som dine, men jeg har generelt aldrig skrevet noget i trådene, fordi jeg ikke vil blande privat og mit arbejde sammen, Samt jeg heller ikke skal eller vil til at forsvar Yousee i sager jeg intet kender til.

Jeg er ikke blind og kan godt se at der er problemer og dumme sager med kunderservicen, men jeg kan sige dig at der er manden du snakker med og ikke firmaet som er problemet i de sager. For vi har redskaberne til at løse sagerne.
I Herning har vi en ekstrem høj kundetilfredshed, mange gennemganger og især de aldre er glade for at have en fysisk butik at gå ind i. Vi tjekker hele tiden deres abonnenter op og høre dem om de bruger deres fastnet og om de ønsker at blive ved med at leje deres telefon, det vil rigtig mange gerne endnu kan jeg fortælle dig.
Vi er i toppen af alle butikker i landet med salg af telefoner, selvom vi har en Elgiganten på den anden side af vejen.
Vi har stor fokus på salg igennem service og presser ikke salg på, men tror på at ordentlig rådgivning gør at kunderne kommer igennem.
Jeg skal ikke påstå at det er sådan i hver af vores butikker, for sælgerne er også nød til at være som kunderne er.

Mig bekendt er hipers service afhængig af hvad de har valgt at købe af af service tid til deres kunder af Tdc. Jeg har nemlig rodet lidt i det, så vi havde nogen argumenter imod dem. Det er dog sjældent at vi hører om den :)
Jeg mener at man får hvad man betaler for, både angående service ved fejlmeldinger men også ved at vi tilbyde fysiske butikker at gå ind i.
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu