recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPad Pro = Overkill?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPad Pro = Overkill?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iPad Pro = Overkill?
    Sendt: 11-Februar-2017 kl. 17:17
Hvis man skal ud og erhverve sig en iPad til alm. daglig brug, som at læse nyheder, forums, sociale medier, se film via Netflix og Viaplay, TV via YouSee, musik via Sonos eller YouTube og ellers bare apps som FlashScore osv. vil det så være overkill at købe en iPad Pro? Jeg har det på fornemmelsen, så vil høre efter hvornår det efter jeres mening vil give mening at købe en iPad Pro?
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 17:56
De store forskelle på min iPad 4 og min iPad Pro 12,9" er lydkvalitet og især skærm størrelse og ikke hastighed.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 17:57
Umiddelbart giver det ikke mening. Stod med samme dilemma sidste år.
Du kan sagtens klare dig med en air 2.

Jeg valgte dog en Pro alligevel, da jeg forventer at have den i mange år. En air 2 som er ret gammel vil hurtigere blive sløv og kan ikke opdateres. Så en Pro vil være brugbar i længere tid.
Desuden er den hurtigere, har bedre lyd osv.
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 20:31
Tak for svar!

Jeg var ikke klar over at iPad Air 2 allerede defineres som gammel men fair nok.

Nu skriver du, at iPad Pro er mere "fremtidssikker" i dag, men er det den store 12" Pro man skal købe eller den lille 9.7"? Har læst at den lille Pro ikke er så hurtig som den store Pro?

Men måske der kommer en afløser til iPad Air 2 næste gang? Eller vil de kun køre videre med Pro serien?



Redigeret af Alinity - 11-Februar-2017 kl. 20:40
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

En air 2 som er ret gammel vil hurtigere blive sløv og kan ikke opdateres.

Ahh, er det ikke lige at male fanden på væggen ...?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af Preps Preps skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

En air 2 som er ret gammel vil hurtigere blive sløv og kan ikke opdateres.


Ahh, er det ikke lige at male fanden på væggen ...?
den er ca 2 år ældre end en Pro, så mon ikke den holder et par år kortere.

Air 2 er vist fra okt 2014.

Jeg påstår ikke air 2 er dårlig, bare at den ikke er særlig ny.
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 12:10
Tak for det CJJ.

Så er det bare, om jeg skal vælge 9,7 eller 12,9? Tror dog at jeg personligt hurtigt vil blive træt af 12.9!
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:

Tak for det CJJ.

Så er det bare, om jeg skal vælge 9,7 eller 12,9? Tror dog at jeg personligt hurtigt vil blive træt af 12.9!


Så kommer det vel næsten an på om du vil se Netflix/Viaplay på stor eller lille skærm
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Flubber Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-August-2009
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flubber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 14:38
Hvis du kan vente lidt går der rygter om en opdateret Pro i marts eller april. Om ikke andet kan det være at du kan få den nuværende Pro lidt billigere til den tid. Se evt. mere på MacRumors hjemmeside: https://www.macrumors.com/roundup/ipad-pro/
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 14:47
Henrik: Jeg ser ikke TV på min tablet, men streamer det op på TV med Airplay, så lige til det, er det underordnet. Det mere generelt om man skal vælge 9,7 eller 12,9

Flubber: Tak, det kunne da være fedt, at få den nuværende Pro lidt billigere, for chancerne for, at jeg vil smide den en ny evt. Pro kommer til at koste er nok minimale. Men tak for tippet.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 16:20
Med hensyn til skærmstørrelsen, så vil jeg sige det er lidt som store Tv - kan virke overvældende i starten, men efter kort tid vil man ikke undvære det ekstra store skærmareal. 

Største ulempe (udover prisen) ved den store iPad Pro er, at den fylder og vejer lidt mere, når man skal have den med. Bruger du den mest hjemme, ville jeg ikke betænke mig på at købe en 12,9".

Du får dog nogle lidt bedre specs på den lille iPad Pro ifht til den store (kamera og skærm). 


Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 17:35
@Preps - jo en ipad air 2 er i høj grad "gammel". - den er rent faktisk over 2 år gammel. Og i en verden hvor der skiftes modeller ca hvert halve år, så er den gammel.

Hvad angår valget mellem en 9" og 12" er det en ren personlig præference, men er det noget man bruger ofte, så kan vægten nok godt betyde noget. På den anden side, giver størrelsen også de "synlige" fordele.

Det kan meget vel tænkes at air2 ryger helt ud næste gang der kommer nye ipads. - Der skal ikke herske nogen tvivl om at "trenden" går i retning af at kunne koble et mekanisk keyboard på enhederne, så pro serien er klart den der vil holde ved. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu