recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er mit spritnye LG OLED dødt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er mit spritnye LG OLED dødt?

 Besvar Besvar Side  123 23>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er mit spritnye LG OLED dødt?
    Sendt: 17-Februar-2017 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af bleed_blue bleed_blue skrev:

Opdatering:

Elgiganten leverer nyt tv på tirsdag. Det var det tidligste de kunne arrangere.


Super - der er jo ikke noget at gøre ved ventetiden, så næsten 100 % optimalt.

Heldigvis

Mvh FNørd
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2017 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Arbejdsgivere??? De ivrige debattører kan vel ikke have et arbejde?


Det hårdeste arbejde i denne uge har været at slæbe sig frem og tilbage mellem husbåd og vandland+restaurant ;-)
Og dog, det kunne også være at være i badeland, eller slænge sig på sofaen i det høje solskin.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2017 kl. 16:46


M.v.h.
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2017 kl. 16:00
Opdatering:

Elgiganten leverer nyt tv på tirsdag. Det var det tidligste de kunne arrangere.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2017 kl. 14:27
Fint indlæg Søren.

Denne tråd er kørt for langt ud.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2017 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

jeg håber at de (meget) ivrige indlægsholder er på vinterferie, ellers er der godt nok gået meget produktiv tid tabt for deres arbejdsgivere.


Arbejdsgivere??? De ivrige debattører kan vel ikke have et arbejde?LOL

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2017 kl. 12:49
Citér Der var teknikerbesøg i dag, men han kunne ikke fikse det. Han mente, at det var panelet der var røget.

Og så undrede han sig over, hvorfor jeg ikke fik det ombyttet til at starte med.

Så det undrer jeg mig også over nu. Men jeg har været i kontakt med Elgiganten igen, som nu vil kontakte mig igen indenfor 24 timer (det tror jeg på, når jeg hører fra dem).

Min fornemmelse er, at de to supportere jeg indtil videre har talt med, ikke er afdelingens mest erfarne folk. De virkede ærligt talt lidt fortabte, da jeg fortalte om et dødt tv.


Hej igen

Fik ikke lige citatet med i første omgang.

Har du haft fat i Elgiganten og hvad siger de?

Mvh FNørd

Redigeret af FNørd - 17-Februar-2017 kl. 12:49
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2017 kl. 12:48
slet

Redigeret af FNørd - 17-Februar-2017 kl. 12:50
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Søren Ingemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2017 kl. 10:12

Den her case handler om reklamation. Intet andet.

Når der er tale om en fabrikations- eller materialefejl, så skal sælger inden for rimelig tid udbedre fejlen, enten ved at reparere eller ombytte varen. Men det er til en hver tid sælgers beslutning, hvilken af disse to der vælges.

Som andre også påpeger, så har formodningsreglen intet med hverken returret eller fortrydelsesret at gøre. Selv ikke 22 sider med alenlange indlæg af overvejende lommefilosofisk og amatørjuridisk karakter ændrer herpå.

Man prøver med andre ord på at italesætte en ikke-eksisterende retstilstand, så den bekvemt passer ind i egne værdier og holdninger.

Men tak for god underholdning - jeg håber at de (meget) ivrige indlægsholder er på vinterferie, ellers er der godt nok gået meget produktiv tid tabt for deres arbejdsgivere.

Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2017 kl. 08:06
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Jeg er klar over at dit problem i første omgang er løst.

Men jeg er imponeret over hvordan folk laver deres egne regler hvad returret og reklamationsret angår.

Han kan ikke ifølge returretten levere dette fjernsyn tilbage.
Ved returret gælder (for Elgiganten og onlinekøb generelt)
(taget fra elgigantens hjemmeside: Forudsætningen er, at du har kvitteringen, at varen er komplet, og at varen er i samme stand som da du modtog den.)
Fjernsynet er defekt, altså ikke i samme stand.


Mja.. Er det nu også helt korrekt? 
Der findes et begreb der hedder en formodningsregl. I bund og grund går den ud på, at en fejl som er opstået inde for det første halve år, betragtes som have værende tilstede fra start. Ergo kan han aflevere TVét i præcis samme stand som han har modtaget i det. Defekt eller ej, så er det samme stand.

http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Forbrugerleksikon/bevisbyrde?tc=75F669158F7A4BA08F43FEC24A6F23B5


Kandersen, DU har fra dit første indlæg snakket fortrydelsesret, og blandet formodningsreglen ind i det..

Vi har prøvet at få dig til at forstå at man som udgangspunkt ikke kan sende et defekt produkt tilbage på fortrydelsesretten lige siden du deltog i debatten.
I forhold til denne specifikke sag, så har jeg personligt selv skrevet fra første indlæg at Elgiganten helt sikkert ville tage det retur, men at man bare ikke kan stille krav om det hos alle forhandlere..

Redigeret af Blank - 17-Februar-2017 kl. 10:43
BaaaaaH
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2017 kl. 07:45
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Jeg har forholdt mig til situationen og til reklamationsretten, reklamationsretten der altid i sådan et tilfælde vil dømme TVét som havde været defekt fra leveringstidspunktet (dag 0).


Reklamationsretten - okay, det er ikke lige sådan jeg har forstået dine indlæg de sidste 15 sider.
Jeg læser mest om returret og formodningsregel i det du har skrevet......


Klaus

Redigeret af KlausDM - 17-Februar-2017 kl. 07:48
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Man bliver nødt til at vælge enten det ene eller det andet. Reklamation eller Fortrydelse. Man kan ikke kombinere de to.


Jeg er ikke som sådan uenig. Problemet er at reklamation pr automatik åbner op for en mulighed for at afhjælpe på anden vis end der er hensigtsmæssig og iøvrigt fornuftigt i lige netop denne sag. 
Og jeg mener seriøst ikke det er et valg forhandleren kan/bør kunne vælge.



Ja, netop, DU mener og forsøger at kigge i lovene og blande dem sammen, for at få dem til at passe med DIN mening.


Klaus

Klaus, du var en af dem der sang med på sangen om, at han ikke kunne returnere, fordi TVét ikke er i samme stand, og at han selv skulle betale. 
Hvilken del er det lige du henviser til med det, fortrydelsesretten, korrekt? 
Har du set trådstarter skrive noget som helst om at fortryde? Nej vel..

Hvem er det lige der roder hvad sammen?

Jeg har forholdt mig til situationen og til reklamationsretten, reklamationsretten der altid i sådan et tilfælde vil dømme TVét som havde været defekt fra leveringstidspunktet (dag 0). Ergo har trådstarter fået leveret et fejlbehæftet/mangelfuldt produktet. Det i sig selv bør være nok til at returnere det.

Hvad hvis det havde været et helt forkert TV han havde fået leveret? Skulle det så også "repareres"? Rent principielt er der ingen forskel.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 23>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu