recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er mit spritnye LG OLED dødt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er mit spritnye LG OLED dødt?

 Besvar Besvar Side  <1 1920212223>
Forfatter
Besked
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 15:22
Og for at uddybe lidt.

Så gætter jeg på at det er denne som du vurdere efter:

Returnering ved fejl eller mangler

Hvis webshoppen har lavet en fejl ved leveringen, eller hvis der viser sig at være fejl på varen, så er det sælgeren, som er ansvarlig. I det tilfælde skal du tage kontakt til sælgeren, som så skal sørge for, at du kan returnere din pakke omkostningsfrit, fx med en pakkelabel.


de skriver INGEN steder, at det her omhandler fortrydelsesret, længere nede i kommentarene uddyber de dog, og skriver at det gælder ved reklamation..!
BaaaaaH
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:


Ahh.. nu fandt jeg den..
argumentet var at en printer og et TV ikke er det samme..
han skrive dog samtidig at når TV er taget i brug, bortfalder returretten.
Trådstarter skriver i sit første indlæg, at han havde brugt TV'et nogle timer..
Så jeg må hellere rette spørgsmålet lidt til..
Hvornår prøver man, og hvornår tager man i brug..?


Det er ikke til at sige, medmindre forhandleren har defineret dette. Elgiganten skriver vistnok at det skal returneres inde for 14 dage. Dvs reelt kan han afprøve det i 14 dage og levere det retur i væsentlig samme stand. Så er alle stadigvæk glade.

Men husk nu - situationen i denne tråd er anderledes. For få timer efter han har påbegyndt afprøvning, der virker TVét ikke mere. TVét vil, i en reklamationssag, blive dømt til at det har haft en mangel fra dag 0 (ved leveringen). Men nu er der ikke tale om en reklamationssag, (endnu). Der er tale om, at han står med et han er i gang med at afprøve, og nu virker det ikke mere. Trådstarter har sandsynligvis ikke gjort noget forkert for at opnå denne mangel. Det er ren og skær tilfældighed. 

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Så nu vil jeg istedet stille spørgsmålet op på en anden måde..
hvad er test, og hvad er reelt brug..?


Jf Elgigantens definition, så er det 14 dage, forudsat at du kan levere produktet retur i væsentlig samme stand, hvis du fortryder. 

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

i min verden ville jeg nok se om fjernsynet så pænt ud på væggen, og se om den kunne fange alle kanaler, og om der var noget bleeding osv..
men at se flere timers streaming, synes jeg måske er at strække den lidt..
denne gang er det min personlige holdning, og derfor ingen kilder!


Det kan evt skyldes du allerede har en forudsætning for, hvad TVét ellers vil indeholde. Men personligt synes jeg det er helt fint, at folk tænder for det, ser om billedet er som de forventer skal være og om andre væsentlige funktioner er som de forventer det skal være.
Husk på, det er forventningen som den her "prøvetid" (bevidst andet ordvalg) reelt skal afgøre. Der er massere af mennesker "derude" som ikke aner halvdelen af det som vi ved herinde på Recordere.dk.
På den led er det en god service som Elgiganten tilbyder, synes jeg. For det er ikke alle steder du kan få lov at gøre det samme, hvilket jeg synes er skidt. (Lang forklaring, men kort skyldes det, at det produkt du ser i butikken, det er ikke det samme som du pakker ud af kassen).

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Og for at uddybe lidt.

Så gætter jeg på at det er denne som du vurdere efter:

Returnering ved fejl eller mangler

Hvis webshoppen har lavet en fejl ved leveringen, eller hvis der viser sig at være fejl på varen, så er det sælgeren, som er ansvarlig. I det tilfælde skal du tage kontakt til sælgeren, som så skal sørge for, at du kan returnere din pakke omkostningsfrit, fx med en pakkelabel.


de skriver INGEN steder, at det her omhandler fortrydelsesret, længere nede i kommentarene uddyber de dog, og skriver at det gælder ved reklamation..!

Jeg har læst alle kommentarene og eksmeplerne. Og det er et stor rod af fortrydelse, reklamation og/eller returnering. 

Jeg fastholder stadigvæk det første jeg henviste til, netop afsnittet omkring fejl eller mangler. Forhandleren har leveret et TV med en mangel. Forhandleren skal betale for returneringen. Der nævnes intet om fortrydelse. Sandsynligvis fordi man går ud fra, at forbrugeren ikke fortryder sig valg, men heller ikke ønsker en vare der er behæftet med en mangel. 

I den konkrete situation kan du spørge dig selv - Hvordan kan du afprøve et TV (jf Elgigantens tilbud og reteurnering), som ikke kan tænde?

Lad nu være med at svar noget som helst andet end - at det kan du ikke Wink
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:


Ahh.. nu fandt jeg den..
argumentet var at en printer og et TV ikke er det samme..
han skrive dog samtidig at når TV er taget i brug, bortfalder returretten.
Trådstarter skriver i sit første indlæg, at han havde brugt TV'et nogle timer..
Så jeg må hellere rette spørgsmålet lidt til..
Hvornår prøver man, og hvornår tager man i brug..?


Det er ikke til at sige, medmindre forhandleren har defineret dette. Elgiganten skriver vistnok at det skal returneres inde for 14 dage. Dvs reelt kan han afprøve det i 14 dage og levere det retur i væsentlig samme stand. Så er alle stadigvæk glade.

Men husk nu - situationen i denne tråd er anderledes. For få timer efter han har påbegyndt afprøvning, der virker TVét ikke mere. TVét vil, i en reklamationssag, blive dømt til at det har haft en mangel fra dag 0 (ved leveringen). Men nu er der ikke tale om en reklamationssag, (endnu). Der er tale om, at han står med et han er i gang med at afprøve, og nu virker det ikke mere. Trådstarter har sandsynligvis ikke gjort noget forkert for at opnå denne mangel. Det er ren og skær tilfældighed. 

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Så nu vil jeg istedet stille spørgsmålet op på en anden måde..
hvad er test, og hvad er reelt brug..?


Jf Elgigantens definition, så er det 14 dage, forudsat at du kan levere produktet retur i væsentlig samme stand, hvis du fortryder. 

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

i min verden ville jeg nok se om fjernsynet så pænt ud på væggen, og se om den kunne fange alle kanaler, og om der var noget bleeding osv..
men at se flere timers streaming, synes jeg måske er at strække den lidt..
denne gang er det min personlige holdning, og derfor ingen kilder!


Det kan evt skyldes du allerede har en forudsætning for, hvad TVét ellers vil indeholde. Men personligt synes jeg det er helt fint, at folk tænder for det, ser om billedet er som de forventer skal være og om andre væsentlige funktioner er som de forventer det skal være.
Husk på, det er forventningen som den her "prøvetid" (bevidst andet ordvalg) reelt skal afgøre. Der er massere af mennesker "derude" som ikke aner halvdelen af det som vi ved herinde på Recordere.dk.
På den led er det en god service som Elgiganten tilbyder, synes jeg. For det er ikke alle steder du kan få lov at gøre det samme, hvilket jeg synes er skidt. (Lang forklaring, men kort skyldes det, at det produkt du ser i butikken, det er ikke det samme som du pakker ud af kassen).


Jeg er klar over El gigantens definition, og jeg har fra første indlæg, skrevet at jeg ikke er i tvivl om at El giganten vil tage det retur.

Jeg er sikker på at vi allesammen som forbrugere har nogle forventninger.
Jeg kunne godt godt tænke mig at kunne kalibrerer mit fjernsyn, og derefter se ca 10 minutter af nogle udvalgte film, som jeg mener er godt demo diske.
udfra det kan jeg så vurdere om jeg synes det er godt nok..

og El giganten vil også sige OK til det..
jeg er bare ikke sikker på at alle e butikker har samme mening..
og her er det ikke 100% tydeligt hvad der står i loven, udover at fjernsynet skal kunne sælges som nyt..

I det her tilfælde er fjernsynet gået i stykker, og her vil jeg henvise til dit eget link,
som bekræfter hvad jeg hele tiden har skrevet.
Så er det reklamationsret..
Butikken KAN dog vælge at give penge retur, som en god service.. men man kan som forbruger ikke kræve det..

BaaaaaH
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

og El giganten vil også sige OK til det..
jeg er bare ikke sikker på at alle e butikker har samme mening..


det er de ikke.

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

og her er det ikke 100% tydeligt hvad der står i loven, udover at fjernsynet skal kunne sælges som nyt..


Jo loven siger at det er op til butikkerne selv at definere det.

Dilemmaet i denne sag er, at TVét der er leveret har en mangel. Og her kommer mit link ind i billedet. 
Det er ikke anderledes end, hvis skærmen havde været smadret ved levering. TVét har en mangel. Det kan aldrig blive til noget som helst andet, medmindre man kan påvise, at forbrugeren selv har forårsaget det.

Problematikken, og som jeg ikke har været i stand til at hverken kunne dokumentere eller få bekræftet - er hvorvidt forhandleren ligefrem har RET til at afhjælpe forbrugeren med en reparation i den pågældende situation, da denne RET som flere har henvist til, den først bliver aktuel i en reklamationssag. Men i denne sag er der ikke tale om hverken reklamation eller fortrydelse. Der er tale om levering af et fejlbehæftet produkt, som ikke engang kan afprøves. 

Jeg kan ikke gøre andet end jeg har gjort, tale til den sund fornuft og forsøge forklare med, at reparation af TVét er en ringere løsning for forbrugeren og tager væsentlig længere tid, hvorimod en ombytning er det mest oplagte. For forhandleren burde det gå ud på et, (medmindre de ikke har TVet på lager). Men for forbrugeren har det pt betydet 5 dage uden TV. Forhandleren kunne sandsynligvis have leveret et nyt TV på 1 dag. Dvs foreløbig 4 dage spildt, som forbrugeren (trådstarteren) har betalt for.

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

I det her tilfælde er fjernsynet gået i stykker, og her vil jeg henvise til dit eget link,
som bekræfter hvad jeg hele tiden har skrevet.
Så er det reklamationsret..


Hvordan kan du ud af mit link se, at det er en reklamationssag?
Og selv HVIS det er en reklamationssag, så vil TVét blive dømt til at have haft manglen fra dag 0, altså ved leveringen. Og så er vi igen tilbage til mit link, og det afsnit som jeg IGEN vælger at fastholde. Forhandleren har leveret et forkert/fejlbehæftet produkt. Forhandleren skal betale for en returnering. Der nævnes INTET om reklamationssag eller mulighed for/RET til afhjælpning på anden vis.

I øvrigt returneres TVét ikke med henblik på gensalg. Det er jo defekt og skal derfor IKKE gensælges.

Så jeg spørger igen - Hvordan læser du det ud af det link jeg skrev?



Redigeret af Kandersen - 16-Februar-2017 kl. 16:44
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:


I det her tilfælde er fjernsynet gået i stykker, og her vil jeg henvise til dit eget link,
som bekræfter hvad jeg hele tiden har skrevet.
Så er det reklamationsret..
Butikken KAN dog vælge at give penge retur, som en god service.. men man kan som forbruger ikke kræve det..


Det er ikke det forbrugerhotline svarer på i det stykke du citererde. De svarer på hvem der skal betale for returfragt i tilfælde af fortrydelse eller reklamation. Hvis du fortryder skal du selv betale. Hvis du reklamerer er det forretningen der betaler, hvis ellers reklamationen er berettiget. Det er også det der spørges til. Der står ikke at man ikke kan benytte sin fortrydelsesret hvis man modtager en defekt vare og det er heller ikke det der bliver spurgt om.


Redigeret af Mefisto - 16-Februar-2017 kl. 15:58
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:


I det her tilfælde er fjernsynet gået i stykker, og her vil jeg henvise til dit eget link,
som bekræfter hvad jeg hele tiden har skrevet.
Så er det reklamationsret..
Butikken KAN dog vælge at give penge retur, som en god service.. men man kan som forbruger ikke kræve det..


Det er ikke det forbrugerhotline svarer på i det stykke du citererde. De svarer på hvem der skal betale for returfragt i tilfælde af fortrydelse eller reklamation. Hvis du fortryder skal du selv betale. Hvis du reklamerer er det forretningen der betaler, hvis ellers reklamationen er berettiget. Det er også det der spørges til. Der står ikke at man ikke kan benytte sin fortrydelsesret hvis man modtager en defekt vare og det er heller ikke det der bliver spurgt om.

Igen, den sund fornuft vil sige, at ingen ved deres fulde fem vil man forvente ville sige jatak til at beholde et fejlbehæftet/mangelfuldt produkt, der som, i dette tilfælde, et TV der slet ikke kan tænde. 
Ergo er der som sådan ikke tale om en fortrydelse. Der er heller ikke tale om en reklamation, i og med vi er i en "prøvetid". Der er tale om en fejl levering, fordi TVét har haft manglen fra start. At TVét kun er få timer gammel førend symptomet af manglen viser sig, taler yderligere til fornuften om, at ikke begynde at reparerer på det. TVét returneres ikke med henblik på fortrydelse. Det returneres ikke med henblik på gensalg, hvorfor tilstanden i realiteten er ret ligegyldig, så længe det ikke er forbrugeren der har forårsaget manglen. 

Jeg har svært ved at finde nogle som helst gode argumenter for valg af reparation.
Og jeg har eventyrlig svært ved at dokumentation på, at det er forhandlerens RET at vælge denne løsning.
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:


I det her tilfælde er fjernsynet gået i stykker, og her vil jeg henvise til dit eget link,
som bekræfter hvad jeg hele tiden har skrevet.
Så er det reklamationsret..
Butikken KAN dog vælge at give penge retur, som en god service.. men man kan som forbruger ikke kræve det..


Det er ikke det forbrugerhotline svarer på i det stykke du citererde. De svarer på hvem der skal betale for returfragt i tilfælde af fortrydelse eller reklamation. Hvis du fortryder skal du selv betale. Hvis du reklamerer er det forretningen der betaler, hvis ellers reklamationen er berettiget. Det er også det der spørges til. Der står ikke at man ikke kan benytte sin fortrydelsesret hvis man modtager en defekt vare og det er heller ikke det der bliver spurgt om.

Her hvad er jeg citerede
Svar

af Pernille , Forbrugerhotlinen d. 03-03-14 kl. 11:31
83%
Fortrydelsesret
Hvis du fortryder købet af en ellers fejlfri vare og udnytter din fortrydelsesret, skal du som forbruger betale returportoen.
Hvis der er noget galt med varen
Hvis varen ikke lever op til det, man kan forvente, eller den beskrivelse den er solgt under, kan du måske gøre brug af din reklamationsret. Bruger du din reklamationsret kan sælger vælge at gøre krav på at forsøge at reparere eller ombytte varen til en ny. Når du reklamerer, skal sælger betale forsendelsesomkostningerne.
BaaaaaH
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 16:53
Det her er til dato den mest latterlige tråd.

Alt det ævl og kævl.

Der er ingen der har glæde af jeres skænderier.

Og ingen der kan huske hvad den startede med.

Stop nu.

😂😂😂
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:


I det her tilfælde er fjernsynet gået i stykker, og her vil jeg henvise til dit eget link,
som bekræfter hvad jeg hele tiden har skrevet.
Så er det reklamationsret..
Butikken KAN dog vælge at give penge retur, som en god service.. men man kan som forbruger ikke kræve det..



Det er ikke det forbrugerhotline svarer på i det stykke du citererde. De svarer på hvem der skal betale for returfragt i tilfælde af fortrydelse eller reklamation. Hvis du fortryder skal du selv betale. Hvis du reklamerer er det forretningen der betaler, hvis ellers reklamationen er berettiget. Det er også det der spørges til. Der står ikke at man ikke kan benytte sin fortrydelsesret hvis man modtager en defekt vare og det er heller ikke det der bliver spurgt om.



Her hvad er jeg citerede
Svar

af Pernille , Forbrugerhotlinen d. 03-03-14 kl. 11:31
83%
Fortrydelsesret
Hvis du fortryder købet af en ellers fejlfri vare og udnytter din fortrydelsesret, skal du som forbruger betale returportoen.
Hvis der er noget galt med varen
Hvis varen ikke lever op til det, man kan forvente, eller den beskrivelse den er solgt under, kan du måske gøre brug af din reklamationsret. Bruger du din reklamationsret kan sælger vælge at gøre krav på at forsøge at reparere eller ombytte varen til en ny. Når du reklamerer, skal sælger betale forsendelsesomkostningerne.


Ovenstående er fløjtende ligegyldigt i denne sag! El-giganten skriver i deres egen FAQ, at hvis et produkt er defekt ved modtagelse, så kan man vælge at få det ombyttet - basta!

I kan argumentere og diskutere op og ned ad stolper, det ændrer ikke på at Kandersen hele tiden har haft - og stadig har - ret!

M.v.h.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:


I det her tilfælde er fjernsynet gået i stykker, og her vil jeg henvise til dit eget link,
som bekræfter hvad jeg hele tiden har skrevet.
Så er det reklamationsret..
Butikken KAN dog vælge at give penge retur, som en god service.. men man kan som forbruger ikke kræve det..


Det er ikke det forbrugerhotline svarer på i det stykke du citererde. De svarer på hvem der skal betale for returfragt i tilfælde af fortrydelse eller reklamation. Hvis du fortryder skal du selv betale. Hvis du reklamerer er det forretningen der betaler, hvis ellers reklamationen er berettiget. Det er også det der spørges til. Der står ikke at man ikke kan benytte sin fortrydelsesret hvis man modtager en defekt vare og det er heller ikke det der bliver spurgt om.

Igen, den sund fornuft vil sige, at ingen ved deres fulde fem vil man forvente ville sige jatak til at beholde et fejlbehæftet/mangelfuldt produkt, der som, i dette tilfælde, et TV der slet ikke kan tænde. 
Ergo er der som sådan ikke tale om en fortrydelse. Der er heller ikke tale om en reklamation, i og med vi er i en "prøvetid". Der er tale om en fejl levering, fordi TVét har haft manglen fra start. At TVét kun er få timer gammel førend symptomet af manglen viser sig, taler yderligere til fornuften om, at ikke begynde at reparerer på det. TVét returneres ikke med henblik på fortrydelse. Det returneres ikke med henblik på gensalg, hvorfor tilstanden i realiteten er ret ligegyldig, så længe det ikke er forbrugeren der har forårsaget manglen. 

Jeg har svært ved at finde nogle som helst gode argumenter for valg af reparation.
Og jeg har eventyrlig svært ved at dokumentation på, at det er forhandlerens RET at vælge denne løsning.

Man bliver nødt til at vælge enten det ene eller det andet. Reklamation eller Fortrydelse. Man kan ikke kombinere de to.

Vælger du at reklamere så giver det forhandleren visse rettigheder i forhold til reparation og du indikerer samtidig at du stadig gerne vil have et (funktionelt)TV for dine penge. Hvis reklameationen er berettiget er det forhandlerens opgave at betale fragtomkostninger, repartion/ombytning mv. Der kan dog stadig blive tale om at hæve købet hvis forhandleren så ikke kan levere et TV der virker/den rigtige model mv. i henhold til købsaftalen.

Vælger du derimod at benytte returretten, så indikerer du at du gerne vil ophæve købet, men så hænger du selv på fragtregningen. Jeg tvivler på at man kan returnere/ophæve købet unden samtidig at acceptere fragtregningen, uanset om TVet så var DOA. Stridens kerne er dog ikke hvem der bærer fragtregningen, den er om man i det hele taget har ret til at benytte returretten, hvis skidtet går i stykker mens man afprøver det. Det er der åbenbart nogen der mener man ikke kan og det må de for min skyld blive ved med at mene. Tror ikke 20 sider mere kan overbevise dem om noget andet alligevel.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:


I det her tilfælde er fjernsynet gået i stykker, og her vil jeg henvise til dit eget link,
som bekræfter hvad jeg hele tiden har skrevet.
Så er det reklamationsret..
Butikken KAN dog vælge at give penge retur, som en god service.. men man kan som forbruger ikke kræve det..


Det er ikke det forbrugerhotline svarer på i det stykke du citererde. De svarer på hvem der skal betale for returfragt i tilfælde af fortrydelse eller reklamation. Hvis du fortryder skal du selv betale. Hvis du reklamerer er det forretningen der betaler, hvis ellers reklamationen er berettiget. Det er også det der spørges til. Der står ikke at man ikke kan benytte sin fortrydelsesret hvis man modtager en defekt vare og det er heller ikke det der bliver spurgt om.

Her hvad er jeg citerede
Svar

af Pernille , Forbrugerhotlinen d. 03-03-14 kl. 11:31
83%
Fortrydelsesret
Hvis du fortryder købet af en ellers fejlfri vare og udnytter din fortrydelsesret, skal du som forbruger betale returportoen.
Hvis der er noget galt med varen
Hvis varen ikke lever op til det, man kan forvente, eller den beskrivelse den er solgt under, kan du måske gøre brug af din reklamationsret. Bruger du din reklamationsret kan sælger vælge at gøre krav på at forsøge at reparere eller ombytte varen til en ny. Når du reklamerer, skal sælger betale forsendelsesomkostningerne.

Jeg ved godt hvad du citerede. Nu har du klippet konteksten væk. Konteksten var som jeg skrev før at der blev spurgt til hvem der skal betale fragt omkostningerne. Ikke om, om man må benytte sin fortrydelsesret hvis man har modtaget en defekt vare.


Redigeret af Mefisto - 16-Februar-2017 kl. 17:09
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1920212223>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu