recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er mit spritnye LG OLED dødt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er mit spritnye LG OLED dødt?

 Besvar Besvar Side  <12345 23>
Forfatter
Besked
davdu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Juli-2016
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér davdu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 16:01
Pak det pænt ind og så retur. De har jo 14dages retur ret. Har ikke haft problemer med dem.
https://www.elgiganten.dk/cms/20131205_102024/aftersales-0025-crm-2-1-14-dages-abent-kob/
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af davdu davdu skrev:

Pak det pænt ind og så retur. De har jo 14dages retur ret. Har ikke haft problemer med dem.
https://www.elgiganten.dk/cms/20131205_102024/aftersales-0025-crm-2-1-14-dages-abent-kob/

Returretten er vel ikke det relevante her, for ved at bruge den, skal man selv sørge for at varen kommer tilbage til sælger.
Og jeg håber da ikke der er nogen der konstaterer at en vare er defekt, og så blot returnerer det via returretten, uden at gøre opmærksom på at det fejler noget.

Det er spild af alles tid, hvis varen ender med at blive solgt igen, med fejl på.
Og hvis Elgiganten tjekker varen, og man ikke har nævnt fejlen, vil jeg mene, at man står meget skidt.

Så man skal reklamere, og bede, om at få ombyttet varen til en ny, da det er sket så kort tid efter købet.
Så tænker jeg det vil være ved, at Elgiganten leverer et nyt, og tager det "gamle" med.

Noget helt andet.
Hvordan skal et fuldt funktionelt B6V opføre sig når man tænder det?
Jeg har lige hængt et 55" op hos min mor, og når det tændes, kommer der også 3 blink (omend med ca 1 sek imellem).
Det fejler så vidt vides ingenting.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Oprindeligt skrevet af davdu davdu skrev:

Pak det pænt ind og så retur. De har jo 14dages retur ret. Har ikke haft problemer med dem.
https://www.elgiganten.dk/cms/20131205_102024/aftersales-0025-crm-2-1-14-dages-abent-kob/


Returretten er vel ikke det relevante her, for ved at bruge den, skal man selv sørge for at varen kommer tilbage til sælger.
Og jeg håber da ikke der er nogen der konstaterer at en vare er defekt, og så blot returnerer det via returretten, uden at gøre opmærksom på at det fejler noget.

Det er spild af alles tid, hvis varen ender med at blive solgt igen, med fejl på.
Og hvis Elgiganten tjekker varen, og man ikke har nævnt fejlen, vil jeg mene, at man står meget skidt.

Så man skal reklamere, og bede, om at få ombyttet varen til en ny, da det er sket så kort tid efter købet.
Så tænker jeg det vil være ved, at Elgiganten leverer et nyt, og tager det "gamle" med.

Noget helt andet.
Hvordan skal et fuldt funktionelt B6V opføre sig når man tænder det?
Jeg har lige hængt et 55" op hos min mor, og når det tændes, kommer der også 3 blink (omend med ca 1 sek imellem).
Det fejler så vidt vides ingenting.

Mvh Michael


Der skal komme en animeret menu, hvor man bliver bedt om at gennemgå en lille setup proces.

Edit: ups, jeg læste det som om, hvordan det skal opføre sig første gang man tænder det. Men det står der jo ikke.

Redigeret af bleed_blue - 12-Februar-2017 kl. 20:35
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 01:41
Få nu ringet til Elgigantens kundeservice, når de åbner mandag.
Og få aftalt en ombytning til er nyt fejlfrit tv. Du har fat i den lange ende, da du kan fortryde et køb, og dermed returnere tv'et uden begrundelse.
Venlig hilsen
KB
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 08:37
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Få nu ringet til Elgigantens kundeservice, når de åbner mandag.
Og få aftalt en ombytning til er nyt fejlfrit tv. Du har fat i den lange ende, da du kan fortryde et køb, og dermed returnere tv'et uden begrundelse.

Men hvis du gør brug af din fortrydelsesret, så skal du selv betale for at sende TV retur.

Problemet er jo, at han ikke selv har mulighed for at fragte TV'et retur.

Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 16:32
En lille update:

Elgiganten henviste til LG, som oprettede en serviceaftale, og jeg får besøg af en tekniker på onsdag, som skal forsøge at fikse det (synes jeg hørte dem nævne strømforsyningen).

Det kan jeg godt stille mig tilfreds med.
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 19:58
**Slettet grundet dobbelt indlæg **

Redigeret af Blank - 13-Februar-2017 kl. 20:54
BaaaaaH
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 20:53
Jeg er klar over at dit problem i første omgang er løst.

Men jeg er imponeret over hvordan folk laver deres egne regler hvad returret og reklamationsret angår.

Han kan ikke ifølge returretten levere dette fjernsyn tilbage.
Ved returret gælder (for Elgiganten og onlinekøb generelt)
(taget fra elgigantens hjemmeside: Forudsætningen er, at du har kvitteringen, at varen er komplet, og at varen er i samme stand som da du modtog den.)
Fjernsynet er defekt, altså ikke i samme stand.

At Elgiganten sikkert ville synes det var OK, grundet hans dårlige oplevelse med dette tv, er deres valg, og ikke en ret man har som forbruger.

Så her er det reklamations retten som gælder.

Her er reglerne dog meget "flyvske"
Købeloven kan læses på mange måder, og derfor vil det oftest være en dommer under en retssag som skal afgøre hvordan købeloven skal forståes.
Hans afgørelse vil så danne præcedens for lignende sager.
f.eks bruger man i købeloven at en mangel skal løses indenfor "rimelig tid".
rimelig tid er dog ikke defineret i selve købeloven, men er idag typisk defineret som værende indenfor nogle uger.
men dette gælder ikke altid, da f.eks en bil jo typisk tager flere måneder at producere, da den jo er skræddersyet til dig.
BaaaaaH
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 21:07
Jeg kan da lige tilføje, at jeg slet ikke fik tilbudt muligheden for ombytning. Jeg blev straks henvist til LG-kundeservice.

Som andre har nævnt, returretten har jeg ikke rigtig overvejet at benytte, da jeg jo selv ville skulle betale for at få det returneret. Og så er det jo problemet med at levere et defekt produkt tilbage.

Jeg arbejder et sted, hvor vi udfører en del reparationer for Elgiganten (ikke radio/tv), så jeg prøvede lige at spørge chefteknikeren ind til, om hvorledes Elgigantens DOA (dead on arrival) regler er. Han mente, at de kun har DOA for produkter op til 1000 kr (han var dog ikke 100% sikker).
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af bleed_blue bleed_blue skrev:

Jeg kan da lige tilføje, at jeg slet ikke fik tilbudt muligheden for ombytning. Jeg blev straks henvist til LG-kundeservice.
 
Og det er faktisk forkert. Da sagen kun er mellem dig og Elgiganten, da Elgiganten har solgt dig TV'et og derfor skal opfylde reklamationsretten ifølge købeloven.
 
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af bleed_blue bleed_blue skrev:

Jeg kan da lige tilføje, at jeg slet ikke fik tilbudt muligheden for ombytning. Jeg blev straks henvist til LG-kundeservice.
 
Og det er faktisk forkert. Da sagen kun er mellem dig og Elgiganten, da Elgiganten har solgt dig TV'et og derfor skal opfylde reklamationsretten ifølge købeloven.
 

Ja, jeg er med på, at Elgiganten som sådan ikke bare kan sende aben videre. Og hvis jeg insisterede, kunne jeg have tvunget dem til at håndtere det. Men jeg valgte en anden tilgang i håb om, at det så vil køre med gnidningsløst. Og når der kommer en tekniker på besøg to dage efter min anmeldelse, så tror jeg beslutningen er fin nok.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af bleed_blue bleed_blue skrev:

Jeg kan da lige tilføje, at jeg slet ikke fik tilbudt muligheden for ombytning. Jeg blev straks henvist til LG-kundeservice.

Som andre har nævnt, returretten har jeg ikke rigtig overvejet at benytte, da jeg jo selv ville skulle betale for at få det returneret. Og så er det jo problemet med at levere et defekt produkt tilbage.

Jeg arbejder et sted, hvor vi udfører en del reparationer for Elgiganten (ikke radio/tv), så jeg prøvede lige at spørge chefteknikeren ind til, om hvorledes Elgigantens DOA (dead on arrival) regler er. Han mente, at de kun har DOA for produkter op til 1000 kr (han var dog ikke 100% sikker).

Tilbudt!? Du skulle ha forlangt en ombytning, efter at ha fortalt din store skuffelse over at have købt et nyt TV i dyre domme og så modtage et defekt TV på adressen. Nå men sådan er vi så forskellige
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 23>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu