recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny receiver til italienske kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny receiver til italienske kanaler

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
morelli Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morelli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 23:15
Receiveren hedder x dome DS-510 M. Men det vi søger er en ny bedre up-to-date model. HD, hdd, streaming etc. Etc

Composit, scart, omformere osv. til at bruge den eksisterende ønskes ikke, da tv er nyt, og billedet skal være så godt som muligt, og det bliver det ikke med nuværende box
Til top
morelli Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morelli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 23:17
Hvis jeg bruger tv'ets sat tuner, kan kabeltuneren ikke bruges til de danske kanaler. Man kan ikke sætte både sat og yousee til på samme tid
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 23:21

Jo det kan man, har selv Samsung TV der er en antenne tilslutningen til DVB-C/T og en F Connector til Sattelit, samt seperat Tuner til DVB-C/T og Sattelit.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 23:22
Hvis  CA modulerne eller kortet ikke skal parres med en af Tivusats bokse, vil jeg naturligvis foreslå en high end boks som den jeg selv har: AX Quadbox HD 2400. Så får du alt det du kan ønske dig.
 
Flemming


Redigeret af fltk - 11-Februar-2017 kl. 23:27
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af morelli morelli skrev:

Hvis jeg bruger tv'ets sat tuner, kan kabeltuneren ikke bruges til de danske kanaler. Man kan ikke sætte både sat og yousee til på samme tid
 
Jo det kan man. Har selv både sat og Stofa på mit TV, som også er et Samsung.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
morelli Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morelli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 00:55
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af morelli morelli skrev:

Hvis jeg bruger tv'ets sat tuner, kan kabeltuneren ikke bruges til de danske kanaler. Man kan ikke sætte både sat og yousee til på samme tid

 
Jo det kan man. Har selv både sat og Stofa på mit TV, som også er et Samsung.
 
Flemming



Installerede først de danske kanaler. Ville derefter prøve at installere sat kanalerne, og eneste mulighed var at lave en ny autosøgning. Herefter blev alle danske kanaler fjernet.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 01:10
Oprindeligt skrevet af morelli morelli skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af morelli morelli skrev:

Hvis jeg bruger tv'ets sat tuner, kan kabeltuneren ikke bruges til de danske kanaler. Man kan ikke sætte både sat og yousee til på samme tid

 
Jo det kan man. Har selv både sat og Stofa på mit TV, som også er et Samsung.
 
Flemming



Installerede først de danske kanaler. Ville derefter prøve at installere sat kanalerne, og eneste mulighed var at lave en ny autosøgning. Herefter blev alle danske kanaler fjernet.
 
DVB-C kanalerne og DVB-S kanalerne kan ikke ligge i samme kanalliste. Du skal derfor lave to kanalsøgninger mens TVet er indstillet i henholdsvis kabel og sat mode. Så får du en kanalliste for kabel og en for sat. Når du så skal se dem, skal du ind i det pågældende mode.
 
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
morelli Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morelli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 01:29
Installerede først de danske kanaler. Ville derefter prøve at installere sat kanalerne, og eneste mulighed var at lave en ny autosøgning. Herefter blev alle danske kanaler fjernet.[/QUOTE]
 
DVB-C kanalerne og DVB-S kanalerne kan ikke ligge i samme kanalliste. Du skal derfor lave to kanalsøgninger mens TVet er indstillet i henholdsvis kabel og sat mode. Så får du en kanalliste for kabel og en for sat. Når du så skal se dem, skal du ind i det pågældende mode.
 
 
Flemming
[/QUOTE]

Som jeg læser det på tivusats hjemmeside, skal et tv være tivusat certificeret, for at man kan bruge et ca modul og kort. Det er et Elgiganten Samsung tv næppe. Så ovenstående er vist lige meget

så en tivusat godkendt receiver er måske vejen frem, men så kan man garanteret ikke bruge deres 3 uhd kanaler, for jeg tvivler på at det er lavet i en receiver
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af morelli morelli skrev:


Som jeg læser det på tivusats hjemmeside, skal et tv være tivusat certificeret, for at man kan bruge et ca modul og kort. Det er et Elgiganten Samsung tv næppe.


Det kan det nu sagtens være alligevel. Samsung laver jo ikke kun en TV model til det danske marked.
De forskelle der måtte være mellem en dansk og en italiensk model har næppe noget med CI interfacet at gøre. Jeg synes du skal undersøge det nærmere hos Tivusat.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af morelli morelli skrev:


så en tivusat godkendt receiver er måske vejen frem,


Eller en Linux receiver som f.eks. den jeg har foreslået.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
beatmore Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2014
Sted: Vejle, Danmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beatmore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 11:56
Kan se på nettet at de bruger Nagravision kodning, det er nok ikke nemt at få et CI modul til i danmark, du kan købe dem på ebay.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af beatmore beatmore skrev:

Kan se på nettet at de bruger Nagravision kodning, det er nok ikke nemt at få et CI modul til i danmark, du kan købe dem på ebay.



Der er også mange tyske sat/TV forhandlere der har dem.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu