recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic DMR-BCT820RG, ingen plads til optagelse.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic DMR-BCT820RG, ingen plads til optagelse.

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
cljeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2013
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cljeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic DMR-BCT820RG, ingen plads til optagelse.
    Sendt: 12-Februar-2017 kl. 16:18
Hej,

Ved nylig oprettelse af timer-recording var svaret, at der ikke var nok plads på harddisken.

Da jeg trykkede oversigt over, hvad der lå på disken, blev ingen udsendelser vist, men rest tiden var 0.00

Jeg slukkede maskinen og tændte den igen.

Den viste nu (korrekt) godt 100 timers plads. I timer-oversigten stod den bestilte optagelse klar, men med et udråbstegn under "space". - Jeg slettede denne og lavede den samme på ny, - nu uden ballade.

Nervøsitet ved at se en 0.00-harddisk: Er 4 år gamle maskine ved at stå af, - eller kan det tænkes, at der er behov for en rensning? - Findes der rensedisk a la tilsvarende til en CD-afspiller?

Gode råd høres meget gerne,

Carsten.


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 16:31

Er optisk drev på en Recorder renses på samme måde som er hvert andet optisk drev, men det her jo intet at gøre med en HDD. Har du prøvet en formattering og en diskkontrol.?

Redigeret af Radiomanden - 12-Februar-2017 kl. 16:31
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
cljeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2013
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cljeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 16:41
Nej, det har jeg ikke prøvet.

Vil formatering ikke betyde, at HDD-indhold slettes? Kan man tage backup af beholdningen til eksternt drev? - Ej heller ved jeg, hvordan diskkontrol udføres, men det kan vel findes.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 16:45
Hvis du aldrig har formateret harddisken, er det sikkert det den trænger til. Ulempen er, at eksisterende optagelser slettes, og jeg ved ikke om der kan tages backup fra en Panasonic eller om det kun er Linux recordere der har denne mulighed.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 16:46

Panasonic udemærker sig jo netop ved at der kan overføres optagelser til BD/DVD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 17:21
Man kan tage backup på BD/DVD eller man kan overføre optagelserne til ens computer - via netværket.

M.v.h.
Til top
cljeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2013
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cljeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 17:51
Hvis formatering er en "kraftig opfordring", vil jeg søge at få nedbragt antallet af udsendelser på HDD mest muligt og derefter anvende et antal BD-RW, jeg har liggende til resten. Huset ejer endnu en recorder, som så må tage imod alt, hvad der kommer.


Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Man kan tage backup på BD/DVD eller man kan overføre optagelserne til ens computer - via netværket.

M.v.h.


OK, men begge dele varer vel en krig i sammenligning med direkte overførsel via USB til en PC?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
cljeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2013
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cljeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 19:11
Kan man forbinde ud fra recorderen og ind i PC med et USB-kabel via kopi-funktionen?

Og kan man gøre det samme fra den omhandlede recorder til en ganske ny Panasonic recorder?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 19:13
En del af Panasonic recordere kan tilgås via netværk og på den måde fiske optagelser ud.

Men egen 720 klarer det fint.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Man kan tage backup på BD/DVD eller man kan overføre optagelserne til ens computer - via netværket.

M.v.h.


OK, men begge dele varer vel en krig i sammenligning med direkte overførsel via USB til en PC?

Flemming


Naaah, netværksoverførsel er nu hurtig nok. En USB-forbindelse er ikke det hurtigste - med mindre det er USB3.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af cljeppe cljeppe skrev:

Kan man forbinde ud fra recorderen og ind i PC med et USB-kabel via kopi-funktionen?

Og kan man gøre det samme fra den omhandlede recorder til en ganske ny Panasonic recorder?


Nej og nej!

Det var derfor jeg skrev via netværket.

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu