recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købe Bose QC35 på Amazon i Tyskland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købe Bose QC35 på Amazon i Tyskland

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
troldmanden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-August-2015
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troldmanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Købe Bose QC35 på Amazon i Tyskland
    Sendt: 12-Februar-2017 kl. 20:41
Hej 

Jeg overvejer at købe dette Bose headset hos amazon i Tyskland. Det skyldes, at det er ca. 500 kroner billigere der, men hvad med garanti, hvis det går i stykker? 
https://www.amazon.de/Bose-QuietComfort-kabellose-Kopfh%C3%B6rer-schwarz/dp/B01E3SNO1G/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1486928456&sr=8-1&keywords=bose+qc35
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 21:16
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 21:21
Ja de er en del af Powerweekend, så den pris er væk imorgen.
Men men den minimale forskel ville jeg også købe i DK.
Har ikke tjekket om der vil komme fragt oveni ved Amazon.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 08:19
Der gør der med stor sandsynlighed.

Jeg har Ikke købt nogert der blev leveret fragtfrit på Amazon.de

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 08:47
Der kommer ikke forsendelse på. Der er noge med at Amazon.de har indført gratis forsendelse til DK over en hvis beløb. 

Men der kommer moms forskellen der skal betales. Og så skal man lige huske at hvis man betaler med Visa, så er det ikke nationalsbankens kurs der bruges. Kursen er lidt dyrere.

Så regnestykket ser således ud:

325 € (med dansk moms) * 7,55 = 2454. Dkr.

Så reelt kan der spares 250 kr og så må man opveje om det er det værd.
Til top
mathias1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mathias1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 14:43
Jeg ville vente til en ny Power weekend, Power sender trods alt gratis til et posthus nær dig, og så ved du hvordan du står ift. garanti. Havde du købt dem i går da du postede spørgsmålet var prisforskellen under en 20'er de to steder imellem. 
Hvis Amazon tilføjer dansk moms som PerW påpeger er forskellen kun 212 kr. ift. Powers nuværende pris. 
Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MfedeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 15:02
Hvorfor skal momsforskellen betales?
Det skal man da som hovedregel ikke ved internetkøb fra et EU-land?

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1615423&vId=0

"Køber du varer over nettet i et andet EU-land, indeholder prisen som hovedregel allerede moms. Du skal ikke betale told af varer, der er sendt fra et EU-land, men du skal betale særlige afgifter (punktafgifter) af nogle varer. 
  • I EU må du købe varer over nettet til eget forbrug uden at betale told og dansk moms. I nogle tilfælde skal der betales dansk moms, men det gør sælger."

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 15:26
Du skal betale dansk moms hvis firmaet i udlandet har en stor omsætning til dit land. Beløbsgrænsen kan jeg ikke huske.
Hos Amazon trækker de landets egen moms fra og lægger dansk moms på i indkøbskurven, så du ved hvad du skal betale
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 15:58
Lidt læsning om momsregler.

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1615423&vId=0

Tilbage til trådstarter.

Vent på næste powerweekend. Det er nemmere hvis der opstår problemer.



Redigeret af Mufti - 13-Februar-2017 kl. 15:59
Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MfedeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 16:55
Kampus: Du har ret. Det kan jeg da egentlig godt se. Den måde har jeg ikke set det gjort på før.

Mufti: Det er samme link som mit? :)

Hvis man kigger på pricerunner, så har det været nede i ca. 2200 kroner i DK.
Jeg går selv og holder lidt øje med samme headset, og det kan nok godt betale sig at vente lidt.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

Kampus: Du har ret. Det kan jeg da egentlig godt se. Den måde har jeg ikke set det gjort på før.

Mufti: Det er samme link som mit? :)

Hvis man kigger på pricerunner, så har det været nede i ca. 2200 kroner i DK.
Jeg går selv og holder lidt øje med samme headset, og det kan nok godt betale sig at vente lidt.
 
Sådanne er det hver gang man handler med Amazon.
 
Det største forskel er nok bøger via Amazon.co.uk, da man ikke betaler moms på bøger i England. Så når de skal leveres tl DK, kommer der lige 25% på deres priser.
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:



Hvis man kigger på pricerunner, så har det været nede i ca. 2200 kroner i DK.
Jeg går selv og holder lidt øje med samme headset, og det kan nok godt betale sig at vente lidt.


Da Power åbnede i Randers i oktober var de i 1888kr, men det var jo så geografisk bestemt, og noget man skulle stå i kø efter.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu