recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købe Bose QC35 på Amazon i Tyskland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købe Bose QC35 på Amazon i Tyskland

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 20:09
Jeg har ALDRIG oplevet moms eller lignende ved handel hos Amazon i Tyskland og England. Og jeg har handlet meget begge steder, specielt da man kunne købe fragtfrit i England, hvis man købte for over 25£.
 
Og det har været underordnet om det har været bøger eller andet. Begge dele er indenfor EU, og derfor underlagt EUs toldregler.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Jeg har ALDRIG oplevet moms eller lignende ved handel hos Amazon i Tyskland og England. Og jeg har handlet meget begge steder, specielt da man kunne købe fragtfrit i England, hvis man købte for over 25£.
 
Og det har været underordnet om det har været bøger eller andet. Begge dele er indenfor EU, og derfor underlagt EUs toldregler.
 
Det sker helt automatisk på Amazon.de og Amazon.cu.uk, hvis det er Amazon man handler med.. Når du kommer frem til det sidste skærmbillede, hvor du accepterer bestillingen.

Det har jeg altid oplevet, når man handler med Amazon. Handler man via deres markedsplace, hvor det er et andet firma man handler med, så sker det ikke altid.
 
Dette har intet med toldregler inde for EU at gøre. Det er en skatteregel, hvor en virksomhed der sælger for mere end 280.000 til Danmark skal opkræve dansk moms i stedet for landets egen moms. Og dette overholder Amazon.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 21:46
Ok, modtaget... Jeg troede der blev ment, at varer blev snuppet i tolden... Min fjel.
Til top
duke_skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2017
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duke_skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 21:47
Jeg har godt nok heller aldrig oplevet dansk moms på Amazon. Sidste Black Friday købte jeg et Denon headset uden dansk moms. Men det har også været associerede webshops - find headsettet på en af dem
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af duke_skywalker duke_skywalker skrev:

Jeg har godt nok heller aldrig oplevet dansk moms på Amazon. Sidste Black Friday købte jeg et Denon headset uden dansk moms. Men det har også været associerede webshops - find headsettet på en af dem

Heldig det ikke blev snuppet i tolden. Du har handlet uden for EU på en af kanaløerne.
Til top
troldmanden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-August-2015
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troldmanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 22:59
Jeg venter til næste Power weekend, eller tror bare jeg venter lidt. De skal nok falde mere i pris med tiden. Wink
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 07:28
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af duke_skywalker duke_skywalker skrev:

Jeg har godt nok heller aldrig oplevet dansk moms på Amazon. Sidste Black Friday købte jeg et Denon headset uden dansk moms. Men det har også været associerede webshops - find headsettet på en af dem

Heldig det ikke blev snuppet i tolden. Du har handlet uden for EU på en af kanaløerne.

Det er da ikke alle der er på Amazons marketplace der er på kanaløerne. Så det kan lige så godt være sendt fra UK.
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 08:47
Købte i Elgiganten i fredags. Skulle flyve lørdag. Power havde en pris på 2333 og det matchende Elgiganten uden problemer selvom deres pris var små 400 dyrere og ingen Power ingredienser.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Jeg har ALDRIG oplevet moms eller lignende ved handel hos Amazon i Tyskland og England. Og jeg har handlet meget begge steder, specielt da man kunne købe fragtfrit i England, hvis man købte for over 25£.
 
Og det har været underordnet om det har været bøger eller andet. Begge dele er indenfor EU, og derfor underlagt EUs toldregler.

Med bøger vil du opleve at Amazon tilføjer dansk moms på 25%, hvilket er mærkbart i forhold til den britiske bogmoms på 0% - der kan du dog godt finde andre forhandlere, som ikke justerer prisen, men så skal der til gengæld betales forsendelse - så specielt med bøger, kan det godt betale sig ikke nødvendigvis at gå efter billigste "start-pris".
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 14:33
Jeg har selv ventet et par måneder og købte dem også her forleden til 2.333kr hos Power - havde sat en prisagent op hos pricerunner, som mailede mig at prisen var droppet under de 2.500kr.

Jeg havde også kigget på priserne i Tyskland, men vurderede dog at forskellen var for lille til at det kunne betale sig.

NB: Husk at opdatere software på dem når du køber dem - der er vist en del fejlrettelser.

Blev til gengæld "besnæret" af seas-nve med en 400kr værdikupon i butikken mod at jeg tilmeldte mig en ny el-leverandør. Jeg gik på kompromis med mit eget princip om aldrig at sige ja til den slags "på gaden" og da jeg efterfølgende checkede op på fakta viste det sig, at jeg i bedste fald havde fået "alternativ fakta" af sælgeren og jeg måtte bruge lidt tid på at bruge min fortrydelsesret (og returnere beløbet fra værdikuponen) - det havde simpelthen været for dyr en værdikupon på elregningen... (forventer måske at blive "snigløbet" på gågaden eller i centeret, men ikke inde i en Power-butik...)
Til top
duke_skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2017
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duke_skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af duke_skywalker duke_skywalker skrev:

Jeg har godt nok heller aldrig oplevet dansk moms på Amazon. Sidste Black Friday købte jeg et Denon headset uden dansk moms. Men det har også været associerede webshops - find headsettet på en af dem

Heldig det ikke blev snuppet i tolden. Du har handlet uden for EU på en af kanaløerne.


Sikke da noget indbildsk sludder og vrøvl! Du ved da intet om hvor de associerede butikker kommer fra? Mine lå i hvert fald på det engelske fastland...
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af duke_skywalker duke_skywalker skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af duke_skywalker duke_skywalker skrev:

Jeg har godt nok heller aldrig oplevet dansk moms på Amazon. Sidste Black Friday købte jeg et Denon headset uden dansk moms. Men det har også været associerede webshops - find headsettet på en af dem

Heldig det ikke blev snuppet i tolden. Du har handlet uden for EU på en af kanaløerne.


Sikke da noget indbildsk sludder og vrøvl! Du ved da intet om hvor de associerede butikker kommer fra? Mine lå i hvert fald på det engelske fastland...

Nå ligefrem indbildsk! Hvor taler I pænt til hinanden herinde
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu