recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaring med clic ventilation?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaring med clic ventilation?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaring med clic ventilation?
    Sendt: 20-Marts-2017 kl. 15:48
Så vidt jeg kan finde ud af er Clic's ventilations løsning ALDRIG blevet leveret til nogen Shocked  men har været forsinket i pt. 15 måneder da første levering skulle være sket januar 2016.

Så bliver man jo helt bange for produktet, da de må have store problemer med det.....
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 22:38
Mange tak for de fine alternative imput. Jeg går lige i tænkeboks
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 21:16
hvis du har mod på at købe lidt ebay halløj, kan du købe en PWM controller til dit skab:

Hertil skal du blot købe(eller finde) 1x 12V DC forsyning samt:

1(eller 2) PWM styrede blæsere og montere i dit skab hvor det nu giver mening. Her kan jeg anbefale Be Quiets 140mm 1000RPM model der er MEGET støjsvag, selv ved 100% (husk det skal være PWM udgaven)

Jeg har selv overvejet løsningen, men endnu ikke taget den i brug. Men det er en billig løsning der langt overstiger funktionaliteten i alle de færdige løsninger jeg har set, og prisen er til at overse (30,- for controller, 160 for blæser og formodentlig 0 for PSU da vi vel alle har en gammel 12v til at ligge fra et eller andet der er gået i stykker)






Redigeret af Moerkbak - 27-Februar-2017 kl. 21:17
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 13:45
Jeg har et frislev møbel med stoflåger. 
bagerst hvor recieveren står (Marantz 7010) har jeg sådan en her: http://www.av-connection.dk/?PGr=8574

bevares, der bliver stadig varmt, men tror ikke det er mere end hvis den stod ude. 

selve blæseren er bare en alm. blæser til en computer, og i den anden ende er en 230v stik, inkl. en lille dreje dims (modstand) så kan kan give blæseren 12v, 9v, 5v. deromkring. tror er det 4 eller 5 indstillinger. 

jeg har ikke oplevet at den lukker ned, selv under 2 film i rap og hvor der er skuet godt op for volumen.  

Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Er det ikke bare standard ventilatorer, som man fx også bruger i computere? (12volt)?
Det havde været smart om de havde lavet en form for thermisk styring, som justere hastigheden alt efter hvor varmt der er. Ellers må det være muligt at bygge for en lille sjat penge Smile 

Efter hvad jeg har fået af vide styres hastigheden af hvor varmt der er.....men har ikke kunne se det nogen steder eller bare finde en person som har det i deres clic møbel?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 11:33
Er det ikke bare standard ventilatorer, som man fx også bruger i computere? (12volt)?
Det havde været smart om de havde lavet en form for thermisk styring, som justere hastigheden alt efter hvor varmt der er. Ellers må det være muligt at bygge for en lille sjat penge Smile 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2017 kl. 14:49
Så er den mulighed prøvet.
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2017 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Ring til den lokale hi-fi klub og spørg om man kan se og høre ventilationen der.

De har den ikke...kun på papiret.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2017 kl. 14:10
Ring til den lokale hi-fi klub og spørg om man kan se og høre ventilationen der.
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2017 kl. 13:29
Ingen der har erfaringer med den luft ventilation man kan købe hos Clic til deres møbler?
Question
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

De skriver på hjemmesiden at den er hørbar i 2 meters afstand.

Jeg har selv monteret blæser i min reol. Den høres svagt ved lytte position 3 meter fra reol. Ved almindelig tv kigning høres det ikke.

Det er selvfølgelig ikke helt sammenligelig.

De skrive på hjemmesiden at der trækkes luft ind via kabelhul i bunden. Sidder dette hul i samme rum som forstærker?

Det er også sådan man normalt laver ventilation i rack. Altså en blæser der suger i toppen og luftindtag i bunden.


Ja der er nul i både bund og top - har bare prøvet før at have en luftcirkulation i mit hifi møbel og der hjalp det ikke vild meget + var lidt for larmende. Fedt med dit input.

Håbede så at Clic's ventilation virkede effektivt men kender igen som har prøvet det? :)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 08:12
De skriver på hjemmesiden at den er hørbar i 2 meters afstand.

Jeg har selv monteret blæser i min reol. Den høres svagt ved lytte position 3 meter fra reol. Ved almindelig tv kigning høres det ikke.

Det er selvfølgelig ikke helt sammenligelig.

De skrive på hjemmesiden at der trækkes luft ind via kabelhul i bunden. Sidder dette hul i samme rum som forstærker?

Det er også sådan man normalt laver ventilation i rack. Altså en blæser der suger i toppen og luftindtag i bunden.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu