recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opsætning af dr.tv på Samsung tv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til opsætning af dr.tv på Samsung tv.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kaps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2006
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til opsætning af dr.tv på Samsung tv.
    Sendt: 13-Februar-2017 kl. 10:32
Hej.
 
Har brug for lidt hjælp. Mine forældre har et Samsung tv, model Ue 48Ju6075, hvor der er smart tv.
De vil gerne kunne benytte Dr's app så de kan se gamle udsendelser.
 
Jeg har kæmpet en brav kamp med først at finde app'en, men det kan jeg ikke når jeg søger og har prøvet at Google mig frem til vejen, både herinde og på nettet for at finde en løsning men har ikke kunnet.
 
Jeg har dog fundet udaf at man skal have den app der hedder Hbb tv, men så kan jeg ikke komme længere.
 
Håber I kan hjælpe mig.
 
Kasper
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 10:38
Hbb tv er ikke en app. Det fungere sådan at du på en af DR's kanaler trykker på den røde knap på remoten, så kommer du til dr arkiv mm.
Hvis ikke det er den røde funktionsknap er det den gule, det kan jeg sgu ikke lige huske:).
Det kræver vidst også at tv'et får signal via antennekabel
Til top
kaps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2006
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 10:47
Hej Blomberg5.
 
Jeg har prøvet at trykke på den røde knap samt den gule, men den siger at funktionen ikke er tilgængelig - det var på dr1.
Tv'et får signal via antennekabel fra antenneforening.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Hbb tv er ikke en app. Det fungere sådan at du på en af DR's kanaler trykker på den røde knap på remoten, så kommer du til dr arkiv mm.
Hvis ikke det er den røde funktionsknap er det den gule, det kan jeg sgu ikke lige huske:).
Det kræver vidst også at tv'et får signal via antennekabel

På Samsung TV skal du inst. app Hbb TV for at få det til at virke.

Men det kræver også at signalet sendes med ud.

Jeg har 2 Samsung TV og bruger Yousee, på begge TV virker Hbb TV ved at man trykker på den røde knap. Når man skifter til en af DR's kanaler kommer der en lille tekst i nederste højre hjørne om at man kan trykke på dne røde knap.

PÅ begge mine TV skulle jeg inst. app'en HBB TV
Til top
kaps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2006
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 11:11
Hej PerW.
 
Jeg nåede også frem til begge dele, altså at Hbb tv skulle installeres og det er gjort. Og at man skal aktivere det på den røde knap,  men der sker ikke noget når man trykker på den røde knap, så det må være fordi signalet ikke kommer med ud fra "Glentevejens antennelaug", som antenneforeningen hedder.
 
 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 11:15

Du må henvende dig til Glenten og høre om de viderefører DR HBBTV, hvilket er en betingelse for at det kan bruges.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kaps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2006
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 11:31
Hej.
 
Ja, jeg må tage kontakt til dem og undersøge det-
 
tak for hjælpen.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 11:46
Du skal også aktivere 'datatjenester' (mener jeg det hedder) i en af menuerne i TV'et. Ellers virker det ikke.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 11:52
TV'et skal være opsat til at modtage fra hjemmenetværket, enten via wifi eller kablet. Hbb TV er jo en internet tjeneste med streaming af indhold
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Du må henvende dig til Glenten og høre om de viderefører DR HBBTV, hvilket er en betingelse for at det kan bruges.

Nej! HbbTV er ikke via antenne, det er fra bredbånd.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 12:00

Hvis ikke udbyderen sender HBBTV ud, så virker det ikke, på You See Kabel TV virker det, på You See DSL kan det ikke bruges, da det ikke udsendes. Virker heller ikke med You See Kabel boksen, da signalet heller ikke er med der.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 12:14
Det er meget simpelt hvad der skal være opfyldt...

1. TV-signalet skal indeholde HbbTV-signalet.
2. TV'et skal være tilsluttet internettet.
3. TV'et skal understøtte HbbTV.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu