recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flere chromecast i bygningen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flere chromecast i bygningen

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
mumi88 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Februar-2017
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mumi88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 16:35
Damn, troede man kunne se det. Det er lidt besværligt at lægge billeder ind herfra i opslaget. 

Jeg forsøger lige på en anden måde. Tror det er nemmere, når du kan se, hvad jeg ser.
Til top
mumi88 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Februar-2017
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mumi88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 16:37
Det ville være endnu mere mærkeligt, hvis der er flere, der har hacket ind på hendes netværk. 

Jeg kan se, hun har en Apple Router til netværket. Jeg er ikke helt sikker på, hvordan man konfigurerer det?

Ift billederne synes jeg faktisk, det er lidt besværligt at uploade billederne direkte?

Jeg har dem på skrivebordet, men kan ikke rigtig finde stien, når jeg er inde under 'Indsæt billede'. Den vil bare have billedets 'web-adresse'.
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 16:38
Jeg har tænkt mig at købe min anden Chromecast 2. Kan det ikke anbefales at have flere CC'er? De vil blive koblet på hvert sit WiFi (som er forbundet via kabel)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 16:45
Du skal bare vælge billed ikon med pil.

Og så Vælge arkiv. Desværre må billede kun være 200kb.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 17:03

Billed uploadfunktionen bør forbedres, det er en uhyggelig lille billedstørrelse der kan bruges, på FB og You See forum f.eks er der ingen begrænsning, der kan man også direkte uploadet billede taget med Telefon/Tablet kameraet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mumi88 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Februar-2017
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mumi88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 17:04
Det ser helt anderledes ud ved mig. Jeg har slet ikke mulighed for at vælge arkiv... Weird. 

Har du evt en mail, jeg kan sende billederne til?
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af torbenan torbenan skrev:

Jeg har tænkt mig at købe min anden Chromecast 2. Kan det ikke anbefales at have flere CC'er? De vil blive koblet på hvert sit WiFi (som er forbundet via kabel)


Vi har 5 Chromecast alle på samme netværk uden problemer.

TT: Er der gæstenetværk der på?

Redigeret af JordanDK - 13-Februar-2017 kl. 17:10
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 17:54
Ja for pokker.

Det kunne være gæste netværk der driller. Mener at det kan sættes op uden kode.

Hvad kan du se af netværk når du søger efter netværk.

Jeg tror du skal have fat i en Apple ekspert, så router bliver sat rigtigt op.

Redigeret af Mufti - 13-Februar-2017 kl. 17:57
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af mumi88 mumi88 skrev:

Jeg kan se, hun har en Apple Router til netværket. Jeg er ikke helt sikker på, hvordan man konfigurerer det?

Den Apple router er opsat som et accespunkt, hvilket er et problem, da du så reelt set er på samme lan som de andre i bygningen.
Du skal logge ind i hendes router og sætte den op til at være router. Det gør du via airport app'en som kan installeres på din computer eller iOS enheder. 


Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 18:36
Hvad er det for en bolig(type)?
En overgang var det meget brugt at andelsboliger eller lignende brugte en stor internetforbindelse til deling.
I sådan et setup vil der nok være den nævnte problematik med at "alle" kan tilgå forskellige åbne enheder såsom en Chromecast.
Men ved første forbindelse til en Chromecast skal man vel taste en kode, der vises på skærmen (så man er sikker på at man kan se det pågældende tv.
Men med nutidens store skærme, kan en sådan kode vel nærmest ses fra den anden side af gaden,

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Male80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Maj-2014
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Male80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af mumi88 mumi88 skrev:

Nej, det er netop det. 

Det er et lukket netværk, og kun min roomie kender koden, udover mig. Min roomie er væk det næste halve år, så det er ikke hende, der kan være problemet. 

Jeg har endda slået delefunktion fra i Chrome-appen på min mobil. Før i tiden plejer den at dukke op som et ikon på min mobil og andres, der er på netværket, når jeg kører en app på Chromecast. Men det er væk nu. 

Så ved virkelig ikke, hvad jeg skal gøre.

Skift koden på netværket.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Male80 Male80 skrev:

Oprindeligt skrevet af mumi88 mumi88 skrev:

Nej, det er netop det. 

Det er et lukket netværk, og kun min roomie kender koden, udover mig. Min roomie er væk det næste halve år, så det er ikke hende, der kan være problemet. 

Jeg har endda slået delefunktion fra i Chrome-appen på min mobil. Før i tiden plejer den at dukke op som et ikon på min mobil og andres, der er på netværket, når jeg kører en app på Chromecast. Men det er væk nu. 

Så ved virkelig ikke, hvad jeg skal gøre.

Skift koden på netværket.

Hvorfor? Hvis deres Apple udstyr er sat op som Ap, så er det fløjtende ligegyldigt om han skifter koden eller ej. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu