recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste robotstøvsuger?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste robotstøvsuger?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2017 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Robotstøvsuger i dag er nok ikke designet til børnefamilier med en travl hverdag, men mere til den endelige som savner noget teknisk legetøj.


Hold da op en generalisering........

Hvis børnefamilier med en travl hverdag nu startede med at lære børnene at rydde op, så kan det være at hverdagen blev knapt så travl og at støvsugning ikke blev en heldagsoplevelse.

Min svigerinde har slidt fem robotstøvsugere op og har været superglad for dem alle (iRobot). Hun har selvfølegelig "kun" to børn, et aktivt fritidsliv (alle 4 i familen!) og ikke den store tid til støvsugning.


Klaus
(Hvis hus absolut ikke egner sig til robotstøvsuger - desværre)

På hvor lang tid har hun slidt 5 stk op?
Jeg ville forvente at det tog mindst 25 år at slide 5 almindelige støvsugere op.


Redigeret af Henrik K Kristensen - 15-Februar-2017 kl. 09:12
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2017 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Min svigerinde har slidt fem robotstøvsugere op og har været superglad for dem alle (iRobot). Hun har selvfølegelig "kun" to børn, et aktivt fritidsliv (alle 4 i familen!) og ikke den store tid til støvsugning.
Den første iRobot støvsuger kom vel på markedet her hjemme i 2003, dvs. hun så må have købt 6 stykker i løbet af max 14år.
Hvis en iRobot til +5000kr ikke holder mere end 2 år, tjaaa så behøver jeg vidst ikke at sige mere.Confused

Tror jeg overlever at bruge en halv time om ugen på at støvsuge manuelt med min Miele, som jeg forventer kan holde mere end 2 år, inden den er slidt op.
Mvh Jesper
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2017 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:


Hvis en iRobot til +5000kr ikke holder mere end 2 år, tjaaa så behøver jeg vidst ikke at sige mere.


Lad os bare sige det sådan, de første holdt ikke så længe, men for dem er det ikke et spørgsmål om prisen, men mere bekvemmelighed. Lur mig om ikke en eller to af dem kunne være repareret, hvis man gad. Men det er nu engan lettere bare at købe rn ny,


Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Tror jeg overlever at bruge en halv time om ugen på at støvsuge manuelt med min Miele, som jeg forventer kan holde mere end 2 år, inden den er slidt op.


Gør det, men lad være med at generalisere.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2017 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:


Hvis en iRobot til +5000kr ikke holder mere end 2 år, tjaaa så behøver jeg vidst ikke at sige mere.


Lad os bare sige det sådan, de første holdt ikke så længe, men for dem er det ikke et spørgsmål om prisen, men mere bekvemmelighed. Lur mig om ikke en eller to af dem kunne være repareret, hvis man gad. Men det er nu engan lettere bare at købe rn ny,


Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Tror jeg overlever at bruge en halv time om ugen på at støvsuge manuelt med min Miele, som jeg forventer kan holde mere end 2 år, inden den er slidt op.


Gør det, men lad være med at generalisere.......

Klaus

Men bare det at man skulle reparere efter 2 år er et dårligt tegn hvad angår kvaliteten?

Jeg får aldrig en støvsuger repareret, jeg ville købe en ny, men forventningen var at det først er efter +5 år :-)
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2017 kl. 19:34
Vores irobot kører alle hverdage kl 10 og så er der pænt støvsuget når vi kommer hjem. De gange hvor den er kørt fast i et eller andet, så sætter jeg den på plads og så kører den igen næste dag. Mine to børn har lært at de skal rydde legetøj op inden de skal i seng og så tager jeg det sidste inden jeg går i seng. Det er et fantastisk køb og specielt dejligt om sommeren når ungerne løber ud og ind uden sko og slæber sand og græs ind. Det er næsten lige så godt som min robot plæneklipper.
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 20:59
Hej

Jeg har haft flere iRobot modeller, og senest en Neato.

iRobot har jo lavet robotstøvsugere i mange år (+25), og har derfor høstet mange erfaringer, og forbedret maskinerne med hver ny model. De første havde en tildens til at suge hår ind i gearkassen med plastik hjul, så det holdte naturligvis ikke evigt. De er dog blevet meget bedre, men det er stadig vigtigt med en god rengøring af maskinen ind i mellem. Jeg har selv haft en 600 serie og en 700 serie. Begge modificeret med rigtige kuglelejer i gearkassen - nedsætter støj, længere batteri drift, og eliminerer problemet med hår der dræber gearkassen. 700 serien blev også opgraderet med et lithium batteri, som var en kæmpe forbedring - den kunne bare køre i timevis. 

Hvis den skal være billig, så er en 800 serie iRobot god, men ikke særlig intelligent og det er et minus, at den kører på ni-mh batteri - kan dog opgraderes til lithium for små penge. Ellers skulle 900 serien være super god - uden at have erfaringer med den. Som en anden bruger skriver, så er den mere intelligent, med dens kamera, som mapper rummet, og derved ikke kører forvildet rundt i en evighed. 

De sidste 3 måneder har jeg kørt med en Neato Botvac Connected, som jeg købte på Black Friday til 4000 kr. Det er en helt anden verden mht intelligent støvsøgning, og smart den er online, så man altid kan se hvad den har gang i, eller starte stoppe mens man ikke er hjemme. Sammenlignet med iRobot 700 serie, så er den knap så god på tæpper, med dens kombi børste (gummi og børste). Den støjer meget, men suger også utrolig meget - den har dog ECO mode, så den ikke larmer så meget. Der er flere beretninger dårlig levetid på LIDAR'en (laseren den navigerer med). Den er jo mekanisk, og roterer hele tiden, hvilket jo bliver slidt.

Mit køkken har aluminium sokkel, hvilket jo er elektrisk ledende. En dag jeg var hjemme, så jeg gnister da Neato bakkede ind i soklen, med dens ladekontakter bagpå. Det er da virkelig dårlig designet, og hvordan kan der være spænding på ladekontakterne - det er mig en gåde. Den Amerikanske support nægter at deres robot er dårlig designet, og det må selfølgelig være min skyld, at jeg har et køkken med alu sokkel - noget amerikanerne ikke troede fandtes. De foreslår at jeg afspærrer køkkenet, for at undgå problemet. På baggrund af dette, at jeg ikke vildt meget for at anbefale Neato, men er alligevel tilfreds med den, hvis man ser bort fra dette. Magen til snobbet og ubehøvlet support :(

Hvis iRobot 980 kostede det samme som Neato's Connected, ville jeg klart vælge en iRobot, men prisen var næsten dobbelt, da jeg købte.

Neato's rapport, som den sender efter endt mission:










Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2017 kl. 08:23
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

iRobot har jo lavet robotstøvsugere i mange år (+25)
Det passer vidst ikke helt.
+14 år passer lidt bedre, når nu deres første Roomba blev præsenteret september 2002Wink

https://en.wikipedia.org/wiki/IRobot
Mvh Jesper
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2017 kl. 10:54
Til jer med robotter og katte, hvad kan anbefales og hvad skal man absolut ikke købe??
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2017 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Til jer med robotter og katte, hvad kan anbefales og hvad skal man absolut ikke købe??
KatteLOLLOLLOLLOL
Mvh Jesper
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2017 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

iRobot har jo lavet robotstøvsugere i mange år (+25)
Det passer vidst ikke helt.
+14 år passer lidt bedre, når nu deres første Roomba blev præsenteret september 2002Wink

 
Yes... Men de har lavet robotter siden 1991 Smile
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2017 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Til jer med robotter og katte, hvad kan anbefales og hvad skal man absolut ikke købe??
 
Jeg tror det er lidt ligegyldigt... Med 2 katte her i huset, har det aldrig været et problem - de er nærmest ligeglade med den.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2017 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Til jer med robotter og katte, hvad kan anbefales og hvad skal man absolut ikke købe??
 Jeg tror det er lidt ligegyldigt... Med 2 katte her i huset, har det aldrig været et problem - de er nærmest ligeglade med den.

Ok, tænkte mere om nogle typer robotter er bedre til kattehår end andre ...?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu