recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Måle ping og hastighed over længere tid.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Måle ping og hastighed over længere tid.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Måle ping og hastighed over længere tid.
    Sendt: 13-Februar-2017 kl. 21:32
Hej med jer.
Jeg er den ulykkelige bruger af TDC nettet. 
Jeg betaler for 100/30 men har pt sølle 30/5 med 15-20ms. 

Findes det er program hvor jeg over fx en uge kan teste min forbindelse med faste intervaller.

Jeg har set at fx Ubiquiti i deres software kan føre en statestik over forbindelsen. Men findes der software der kan gøre dette? Eller er der evt en af jer med teknisk snilde der kan lave et lille windows eller mac program som kan gøre dette?
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
rwolf159 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Juni-2016
Sted: Aarhus, DK
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rwolf159 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 22:06
Hej Kenneth85

Du kan prøve hjemmesiden http://testmy.net/auto som kører i browser og kan generer logs.

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 22:41
Har man en ASUS router kan man se det i routerens brugerflade.

Husk nu at foretage målinger med en computer tilsluttet direkte til internet boksen! Og ikke noget med WiFi, kabel i.

M.v.h.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 07:54
Som Henrik siger.

Mål hastighed med kabel.

Min svinger også meget, når jeg måler via wifi.

Måler jeg med kabel, måler den det jeg betaler for.

Det skal siges at jeg bruger yousee router. Gider ikke at bøvle med andet, da jeg streamer uden problemer.

Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 08:00
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Har man en ASUS router kan man se det i routerens brugerflade.

Husk nu at foretage målinger med en computer tilsluttet direkte til internet boksen! Og ikke noget med WiFi, kabel i.

M.v.h.

Jeg har en Asus AC87U kan du fortælle mig hvor jeg kan se denne info?
Pt har jeg fundet et program der hedder Jack deans auto speed tester som står og køre på en kablet pc der hjemme lige nu.
Denne tjekker op mod servere i England og holland. 

Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 08:27
I princippet skal du måle på den nærmeste server.

Jeg sender ofte store filer hjem fra udlandet.

Den lokale hastighed er altid meget højere end den jeg kan måle på it-borger.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Hej med jer.
Jeg er den ulykkelige bruger af TDC nettet. 
Jeg betaler for 100/30 men har pt sølle 30/5 med 15-20ms. 
Hvem har du som leverandør og har du haft kontakt med dem ?
Og er du blevet lovet 100/30, de fleste leverandører siger jo "op til" ?
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Jeg er den ulykkelige bruger af TDC nettet. 
Jeg betaler for 100/30 men har pt sølle 30/5 med 15-20ms.


Hvad siger din internetudbyder til det?

Klaus

Redigeret af KlausDM - 14-Februar-2017 kl. 09:55
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 13:06
Først og fremmest.
Hvis du vil lave sådan en måling så skal du VIRKELIG have styr på dit netværk, og udfra de ting du skriver og spørger, gætter jeg ikke på du er på hjemmebane i netværk, Hvis du kan nikke genkende til det, så afskriv en weekend på test. og foretag nogle målinger.

Sørg for INTET på dit netværk er koblet på. tag ingen unødige risici.

kobl din pc DIREKTE i din router eller hvad du har fået udleveret fra din udbyder, smæk din computer i fejlsikret tilstand, med netværk så du ikke kan have nogle sjove firewall og lign der kan drille.

sæt et program til at holde øje HELE weekenden igennem 24 timer i døgnet, og medbring så dette til din udbyder.

En ting er man ikke får sin hastighed, men hvis bare 0,5% af alle de internet "kunder" der klager over hastigheden havde bare gjort lidt mere hjemmearbejde så tror jeg helt sikkert også de ville tage en mere seriøst.
Problemet er bare at 99.5 % af alle kunder melder problemer på en linje hvor det hver evig eneste gang er et problem der INTET har med dem at gøre.


hvis du har en 100/30 og er yousee kunde. altså COAX kunde. Så sørg for at der ikke er noget at komme efter i din coax installation. Det sker også 9/10 gange at det er der problemet er, og så er det din egen ejendom der skaber problemet for dig.. :)

Indbyggede test servere i routere kan du ikke bruge til noget i Danmark, da de måler ud på servere udenfor landet.

Ubiquiti er ved at lave så du kan vælge eget præference punkt i controlleren men der går lidt endnu :)

Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2017 kl. 07:12
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

I princippet skal du måle på den nærmeste server.

Jeg sender ofte store filer hjem fra udlandet.

Den lokale hastighed er altid meget højere end den jeg kan måle på it-borger.

Korrekt.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2017 kl. 07:15
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Hvem har du som leverandør og har du haft kontakt med dem ?
Og er du blevet lovet 100/30, de fleste leverandører siger jo "op til" ?
Jeg har Kjærgaard nettet som bruger TDCs coax net.
Jeg har kontaktet dem og de bruger ikke overraskende undskyldningen at mængden af streaming er kommet bag på dem. 

Ja det kan da godt være det kommer bag på dem. Men det kan da umuligt være mit problem. Så burde de sende et brev eller en mail ud om at de på grund af streaming desværre ikke kan levere det lovet og derfor sætter ens hastighed og pris ned til noget de kan overholde.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2017 kl. 07:41
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Hvis du vil lave sådan en måling så skal du VIRKELIG have styr på dit netværk, og udfra de ting du skriver og spørger, gætter jeg ikke på du er på hjemmebane i netværk, Hvis du kan nikke genkende til det, så afskriv en weekend på test. og foretag nogle målinger.
Jeg vil nu mene at jeg HAR meget godt styr på mit netværk. Jeg har fået deaktiveret min ISP router så den kun står i bridge mode. Da den er elendig. bruger i stedet min egen Router en Asus AC87U.
Fra denne køre jeg en kablet forbindelse ind til mit stue alter hvor der sidder en switch. Da disse kræver gb forbindelse til min NAS som står kablet til min router inde på kontoret i midten af mit hus. 


Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

hvis du har en 100/30 og er yousee kunde. altså COAX kunde. Så sørg for at der ikke er noget at komme efter i din coax installation. Det sker også 9/10 gange at det er der problemet er, og så er det din egen ejendom der skaber problemet for dig.. :)
Jeg har da jeg flyttet ind renoveret hele mit antenne net i huset. Der er LTE, Stofa og Yousee godkendt antenneforstærker. Trukket nye kabler som er LTE godkendt. F-stik på alle ledninger og blind propper på de udgange på forstærkeren jeg ikke burger. 

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Sørg for INTET på dit netværk er koblet på. tag ingen unødige risici.

kobl din pc DIREKTE i din router eller hvad du har fået udleveret fra din udbyder, smæk din computer i fejlsikret tilstand, med netværk så du ikke kan have nogle sjove firewall og lign der kan drille.
I forbindelse med testen her har jeg koblet min router fra og sat en windows pc direkte til min ISP router via kabel så den er eneste enhed på netværket. 
Den står dog IKKE i fejlsikret tilstand da jeg ikke har nogle services der køre på den som er internet krævende. (Måske lige bortset fra windows update.)


Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

sæt et program til at holde øje HELE weekenden igennem 24 timer i døgnet, og medbring så dette til din udbyder.
Bruger som skrevet tidligere  Jack deans auto speed tester
Denne laver en speed test til 3 servere hver 10 min. 1 i england og 2 i Holland. Jeg kan opsætte nogle danske også men kender desværre ikke nogle sites der hoster test filer. som jeg kan hente. 



Som det ses på billedet så ligger jeg aldrig over 47 Mb/s i download og aldrig over 4 i upload.
Når jeg tager en test på speedtest.net så er det ca samme resultat jeg får.
Nederste graph er ping test hvor den røde graph er Ping i ms og den gule er Latency.

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Ubiquiti er ved at lave så du kan vælge eget præference punkt i controlleren men der går lidt endnu :)
Ja har desværre ikke Ubiquiti. Så det får jeg jo ikke meget glæde af. hehe.
Har kraftigt overvejet at købe det. Men når min Asus dækker mere end fint nok så er det godt nok svært at retfærdiggøre syntes jeg.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu