recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik på Plex
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Musik på Plex

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
baggadap Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baggadap Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Musik på Plex
    Sendt: 16-Februar-2017 kl. 17:10
Hej alle

Jeg skal have rippet en masse CD'er til min Plex Media Server.
Mp3 er jo ikke tidssvarende mere, så hvad er dagens fortrukne format? AAC?

Mvh Mathias
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 19:08
Jeg bruger acc til mobil/bil og FLAC til min server med plex.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 19:35
Claus - du mener selvfølgelig AAC. 

MEN hvis det er til brug til stereoanlæg ville jeg gå lossless. - både til arkivering, men også til afspilning. Så FLAC eller ALAC (apple lossless) vil helt klart være vejen frem.

Fra lossless er det altid muligt at konvertere til anden brug uden at ødelægge mere end højest nødvendigt, men de fleste telefoner trækker i dag lossless afspilning uden de store problemer også. Det er reelt kun pladsen der koster en del mere med lossless (1 album fra 200-400MB)


Redigeret af claus_jac - 16-Februar-2017 kl. 19:37
Til top
baggadap Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baggadap Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 23:08
Den er fint - FLAC bliver valget! Det skal primært streames til min reciever i stuen, så lossless er helt klart at foretrække. Og hvis 200 CD'er fylder 80Gb - så pyt, jeg har en 2tb disk i serveren.

Hvad kan anbefales af program til konvertering på PC? Jeg kan godt lige Opensource og det må gerne være lidt besværligt at bruge
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2017 kl. 07:38
Jeg bruger EAC (exact audio copy) Der findes nogle guides på nettet.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2017 kl. 09:03
http://www.mediamonkey.com

Den er jeg glad for.
.....
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2017 kl. 12:52
Jeg bruger selv ALAC. Apple LossLess. 

Men hvorfor vil du have det i Plex? 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2017 kl. 18:47
Det er let hvis man allerede har et godt system sat op. Så er det jo fuldkommen ligegyldigt om det er video eller lyd man har i plex. Den er beregnet til alle dele.

EAC er egentlig en af de bedste rippere på markedet, men må tilstå at enkeltheden ved at rippe med itunes (det er faktisk slet ikke så slemt) er ret fed.
Problemet er hvis man har en del specialCD'ere, kompilations etc. Så kan det være ganske svært at få data til de pågældende CD'ere

Personligt har jeg brugt EAC til at rippe til wav og så brugt en udgave af FLAC der kører på grafikkortet til at komprimere via foobar2000 (som efter min mening også er en af de bedste afspillere på windows indtil jeg fandt et lille program der hedder dopamine - lavet af en gut fra forummet på neowin.net. Under konstant udvikling, passer SUPER godt ind i win10 og de nyeste versioner kan findes her http://www.digimezzo.com/content/software/dopamine/previews/ ) Skulle hilse og sige det går en kende hurtigere via den GFX baserede encoder :-)
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2017 kl. 14:01
Jeg ville helt klart rippe i FLAC og bruge dBpowerAMP med accurate rip.

Redigeret af JackD84 - 19-Februar-2017 kl. 14:02
Til top
Blohm666 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Juni-2020
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blohm666 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2020 kl. 21:10
Jeg kender dit problem. Jeg har fine Mp3 mapper med musik. Men det kan ikke ligges som feks en serie. Det mangler vi at kunne.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu