recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min erfaring med custom køler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min erfaring med custom køler.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Min erfaring med custom køler.
    Sendt: 16-Februar-2017 kl. 18:58
Hej Jeg er en den der altid kørt med OEM kølere selvom jeg viste bedre.
Men i small formfactor computere, er det ikke lige til med custom kølere. Men i dag fik jeg denne Noctua NH-U9B SE2 og kører med ca. 1300 RPM det skulle jeg have jeg haft gjort for mange år siden. Så med ca. 13 db i støj er en fornøjelse at lege med computeren. Det er ikke smuk køler, da dens farver er brune. Men kæft den kører super.

Men vil være spændt på at hører, hvad i andre kører med?



Redigeret af T-Duck - 16-Februar-2017 kl. 19:00
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2017 kl. 10:03
Jeg har noctua i alt mit udstyr, livet er simpelthen for kort til blæsere der larmer.

Jeg har en desktop pc stående her på bordet lige ved siden af min skærm og jeg kan simpelthen ikke høre den, det er skønt. i5'er med noctua køler på cpu'en, et par ssd diske og en 80+ bronze strømforsyning giver en maskine jeg ikke kan høre - hvis jeg hiver låget af og lægger øret helt hen til CPU og PSU blæserne kan jeg svagt høre at der bliver flyttet luft.

Den er så støjsvag, at når jeg bruger min firmabærbare, en fin lille Lenovo X230 der ellers ikke larmer synderligt, så får jeg sådan en "aaaah"-fornemmelse når jeg slukker den og der igen bliver stille.

Problemet med lydsvagt udstyr er så til gengæld at man opdager andre støjkilder, termostaten på min radiator har det med at fløjte en lille smule når den finjusterer temperaturen.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2017 kl. 21:43
Passivt vandkølet maskine, maksimal ydelse med minimal støj. Wink
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
mrjocs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2016
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrjocs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 00:54
Jeg har også et "passivt" vandkølet system til cput og gpu. Kølet af en gammel zalman køletårn.
mvh
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 07:13
Jeg kører bare med kedelige standard kølere på min 7 år gamle Medion computer. Blæserne siger stadigvæk ikke noget, det er harddisken der larmer mest.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg kører bare med kedelige standard kølere på min 7 år gamle Medion computer. Blæserne siger stadigvæk ikke noget, det er harddisken der larmer mest.....


Klaus


Hej.
Jeg har en 5 år gammel Medion,har dog ikke holdt så godt som din Klaus. Cry
Blæserne kører fint,men jeg har dog skiftet harddisk.
Mvh.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 10:01
Jeg har besluttet mig for at min skal lade livet i morgen.

Der er der ny computer i Aldi......

De Medion jeg har købt, arbejder med "Fan ducting", altså en stor blæser foran en tragt, så man lan udnytte en stor blæser, med lave omdrejninger, til at køle den lille processor. På samme vis er blæseren i strømforsyningen en kæmpe blæser på undersiden af strømforsyningen og ikke en lille hidsig djævel der larmer.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 11:03
Jeg har 2 styks Noctua NH-D15 som sidder på CPUen. (TOTAL OVERKILL) også 1 på fronten og 1 bag (Som stortset aldrig køre)

Høre aldrig nogen af dem. Dem på CPUen er sat til at køre ved 65 grader. Og det er ingen ting for CPUen.
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 11:18
Jeg køler med en NH-U14S på en i7-6700K - men jeg kunne såmænd køle med motoren fra et Boing fly uden at kunne høre den, den ville blive overdøvet af blæserne fra mine 2 x GTX 1080 !!

Redigeret af zulfo - 21-Februar-2017 kl. 11:18
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
whazz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2014
Sted: Aalbor, Danmark
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 14:39
Har skiftet alle blæsere ud med Noctua, har NH-L9i på CPU.
Dem i kabinetter køre sjældent, kun under load, lige så kører grafikkort blæser, og PSU blæser kun under load.

Harddisk spinder også op og ned - bruges den ikke, så kører den ikke..
Ser jeg film, så bliver filmen flyttet til SSD under afspilning (automatisk), og harddisk spinder derfor ned igen når transfer er overstået.

Det betyder, ser jeg film, er der kun en blæser der kører, med 800rpm - til at overkomme
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 18:17
Jeg har lige installeret en cooler master hyper 212 evo i min unraid server, som bare har kørt med stock køler i et par år. Men var blevet træt af den, ikke fordi den decideret larmede, men den kørte meget op og ned i fart så man lagde meget mærke til den. Efter en uges tid men den nye køler, så har jeg kun fortrudt jeg ikke har gjort det tidligere. Det er kun mine harddiske jeg kan høre nu. 
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 23:12
Corsair H60 - aktiv closed circuit vandkøling.

Med Noctua 120 mm fan til radiatoren. Siger heller ikke rigtigt noget :)
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu