recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan det betale sig: Plasma til Led?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan det betale sig: Plasma til Led?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Oakie Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Oakie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2017 kl. 21:58
Ok tak for svarerne. Jeg afventer 1-2 sæsonner mere, om ikke andet så får jeg sikkert et endnu bedre tv til den tid :)
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2017 kl. 07:17
Oprindeligt skrevet af Oakie Oakie skrev:

Hej
Jeg har et Samsung Plasma fra 2011
Men jeg er i 7 sind, for jeg kan ikke finde ud af om det faktisk er et bedre tv! 

Som andre skriver så er det bare et spørgsmål om tid før du ikke har nogen valgmulighed længere.

Hvis jeg var dig ville jeg købe et OLED hvis du har plasma i dag. 
Og så ville jeg vælge et tv med Android TV og ikke samsung. Men det er en anden snak. :-)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2017 kl. 09:02
Du siger du har svært ved at se forskel.

I min bog skal der være en forbedring ved skift. Der sker rigtigt meget på markedet lige nu. Klap hesten og vent til du kan se en forbedring.

PS. Jeg kører med et 8-9 år gammel Sony. Indtil videre bliver det stående. Det burde nok sendes på pension, men miljøet og min økonomi skal også have en chance. Planen er at skifte når det går i stykker. Det kan godt være at jeg laver om på den plan.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2017 kl. 10:31
Blot til info står et 55" 4K HDR OLED til 11.888 kroner i denne uge. Jeg tror, at du vil være ked af at gå fra plasma til kantbelyst LED LCD, som KS7005 er. Hvis du værdsætter de fordele, som dit plasma har, så synes jeg du bør kigge på OLED.

Priserne skal nok komme længere ned, så hvis du ikke står og skal købe her og nu så giv det da 1-2 år ekstra :)
Til top
Donkey87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2015
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Donkey87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2017 kl. 11:50
Fejl 

Redigeret af Donkey87 - 20-Februar-2017 kl. 11:51
Til top
Donkey87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2015
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Donkey87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2017 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

De bedste LED TV såsom Sony Z9 og Panasonic DX900 overgår på alle måder (undtaget betragtningsvinkler), de allerbedste Plasmaer. Jeg ved lidt om, skulle jeg mene, eftersom jeg har haft alle de bedste plasmaer - og nogle af de bedste LED TV.

Omkring OLED, tja - selv ville jeg ikke købe et LG OLED, men måske vente til Sony og Panasonic kommer med deres OLED. De bliver hulens dyre, men i mellemtiden beholder du bare dit glimrende plasma, og sparer lidt op i mens.Smile

Interessant. Så dine øjne måler altså sortniveauet bedre end de forskellige testsites? 
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2017 kl. 13:22
Jeg sidder selv med en Panasonic G20 plasma, og har ofte tænkt på at hoppe på en nyere fladskærm - navnlig LCD/LED, da OLED for ganske få år siden var uopnåelig for mig i en anselig størrelse. Det er der godt nok ændret på nu.

Desuden gider jeg ikke det dér LCD-lotteri med clouding, backlight bleed, smalle betragtningsvinkler and all that jazz.
Til top
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PPD77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2017 kl. 13:38
Hvis du læser på f.eks. AVFORUMS så ser det ud til at panel lotteriet er endnu større på OLED tv'ene....
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2017 kl. 16:17
Jeg har haft plasma - LCD - Oled og må indrømme at kun LCD i mine øjne er lotteri. Jeg anerkender at der var/er blæserstøj og burn in på plasma. Jeg har ligeledes læst om defekte OLED paneler. 
Med det sagt er det imo intet ift lcd´s problemer med komplet umulig lyshomogenitet, åbne paneler der byder udyr velkomne. Overraskende ringe betragtningsvinkler. Nogle "kolde" og "golde" farver. Igen alt sammen blot mine betragtninger, men OLED overgår på alle parametre mine sammenligninger med VT30, som ellers er det eneste tv jeg i mit liv har haft jeg har været 100% tilfreds med. Jeg havde da heller ingen burnin problemer og minimale blæserstøj problemer. B6V har givet mig samme smil på læberne, blot gange mange:).





Til top
LarsT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juni-2008
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2017 kl. 17:12
Bare rolig, har et samsung ps50b850 fra 2009, så der er ingen grund til at tage en forhastet beslutning.
PLASMA FOREVER Thumbs Up

Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 06:10
Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

Hvis du læser på f.eks. AVFORUMS så ser det ud til at panel lotteriet er endnu større på OLED tv'ene....


Arh, det er vist at overdrive.
Desuden vil et defekt panel på en OLED blive ombyttet under reklamation. På LED/LCD er der åbenbart en ikke fastlagt tolerance mht bleed og clouding - og tordenfluer...
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 07:33
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

Hvis du læser på f.eks. AVFORUMS så ser det ud til at panel lotteriet er endnu større på OLED tv'ene....


Arh, det er vist at overdrive.
Desuden vil et defekt panel på en OLED blive ombyttet under reklamation. På LED/LCD er der åbenbart en ikke fastlagt tolerance mht bleed og clouding - og tordenfluer...


Præcis
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu