recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan det betale sig: Plasma til Led?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan det betale sig: Plasma til Led?

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

JJeg er enig med PPD77, der er ganske mange LG OLED fejltråde rundt omkring i verden.


Okay, jeg vil gerne vide mere, hvad skal jeg søge efter?
https://www.google.dk/#q=lg+oled+panel+failure
giver mig ikke rigtigt noget....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

JJeg er enig med PPD77, der er ganske mange LG OLED fejltråde rundt omkring i verden.


Okay, jeg vil gerne vide mere, hvad skal jeg søge efter?
https://www.google.dk/#q=lg+oled+panel+failure
giver mig ikke rigtigt noget....

Klaus
Nej, det var forkert af mig at skrive "Fejltråde". Jeg læser bare med på forskellige produktspecifikke tråde.  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PPD77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 21:51
Vil lige understrege at jeg intet har imod OLED, kan sagtens se dets styrker. Og håndterede de nuværende modeller bl.a. motion og tv kanaler bedre, så var jeg klar til at slå til. Men synes bare der har været en tends til i diverse tråde at OLED fremstår som det perfekte\fejlfrie valg. Og det er bare ikke det jeg læser når jeg kigger på de udenlandske forums. F.eks. tror jeg at B6 tråden på AVForums er oppe over 1000 sider nu og det er næppe bare glade kunder alle sammen. Har kun læst en brøkdel af disse 1000 sider og alligevel har jeg fundet flere som har byttet deres panel 2-3 gange. Både B6 og E6 er bestemt rigtig gode tv, men det er nødvendigvis ikke det rigtige valg for alle.

Anyway...LCD har bestemt også fejl...no doubt. Om de har færre eller flere fejl aner jeg ikke....
Til top
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PPD77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 21:54
Og som Hother skriver, så er det ikke antallet af fejltråde, men de enkelte posts i produkttrådene....
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har fulgt med i denne tråd, og ved ikke om jeg skal le eller græde. For det virker som om at bare det er LG OLED, så abstrahere man fra antallet af fejl. Det er jo næsten en folkeforførelse. Jeg er enig med PPD77, der er ganske mange LG OLED fejltråde rundt omkring i verden. Jeg tager den lige i opløbet, ja der er fejltråde på ethvert TV produkt.

Antallet af fejl, har absolut været en væsentlig årsag til at jeg ikke købte et LG OLED.

Og når man i de forskellige tråde læser om folks opfattelse af LED/LCD TV, så virker det som om, at deres verden har stået aldeles stille i årevis. De har i det mindste ikke studeret seriøst et Sony  Z9 eller et Pana DX900. Jeg har ingen af de nævnte panelfejl som ofte dukker op i trådene.

Og tror folk mig ikke, jamen så kom selv og kig.




Hother, nu er der jo solgt forsvindende få af de LCD paneler du nævner ( - til brugere herinde) ,så alene af den grund er det jo svært at udlede nogle tendenser . Og så er de jo også væsentligt dyrere end et OLED 55" B6 , som er nede i 11-12k .
Korrekt,at der lige har været en bruger der har haft en DOA , men det lyder grangiveligt,som en strømforsyning .
Byd gerne ind med nogle tråde/posts herfra eller fra Flatpanels hvor folk har fået bytte defekte OLED paneler , der må i det mindste være nogle m døde pixels ? ?

Redigeret af Lennon - 21-Februar-2017 kl. 22:20
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har fulgt med i denne tråd, og ved ikke om jeg skal le eller græde. For det virker som om at bare det er LG OLED, så abstrahere man fra antallet af fejl. Det er jo næsten en folkeforførelse. Jeg er enig med PPD77, der er ganske mange LG OLED fejltråde rundt omkring i verden. Jeg tager den lige i opløbet, ja der er fejltråde på ethvert TV produkt.

Antallet af fejl, har absolut været en væsentlig årsag til at jeg ikke købte et LG OLED.

Og når man i de forskellige tråde læser om folks opfattelse af LED/LCD TV, så virker det som om, at deres verden har stået aldeles stille i årevis. De har i det mindste ikke studeret seriøst et Sony  Z9 eller et Pana DX900. Jeg har ingen af de nævnte panelfejl som ofte dukker op i trådene.

Og tror folk mig ikke, jamen så kom selv og kig.




Hother, nu er der jo solgt forsvindende få af de LCD paneler du nævner ( - til brugere herinde) ,så alene af den grund er det jo svært at udlede nogle tendenser . Og så er de jo også væsentligt dyrere end et OLED 55" B6 , som er nede i 11-12k .
Korrekt,at der lige har været en bruger der har haft en DOA , men det lyder grangiveligt,som en strømforsyning .
Byd gerne ind med nogle tråde/posts herfra eller fra Flatpanels hvor folk har fået bytte defekte OLED paneler , der må i det mindste være nogle m døde pixels ? ?

Nu har jeg jo ikke nævnt f.eks,. Sony Z9 og DX900 ifm fejl, men eksempler på hvor langt LED er nået.

Man kan såmænd bare læse i trådene på forskellige fora, så dukker fejlene op. Heldigvis er der også rigtigt mange glade brugere. At jeg skulle begynde at liste/linke til de steder hvor fejlene dukker op er for meget forlangt.Smile


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 22:41
Det er vigtigt,at få påpeget de mangler og begrænsninger som de forskellige teknologier og TV nu engang har . Men det er sgu lige så vigtigt,at få aflivet de spøgelser der indimellem bliver kreeret . Og den med OLED og et større panellotteri - den køber jeg simpelthen ikke for nuværende !
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Det er vigtigt,at få påpeget de mangler og begrænsninger som de forskellige teknologier og TV nu engang har . Men det er sgu lige så vigtigt,at få aflivet de spøgelser der indimellem bliver kreeret . Og den med OLED og et større panellotteri - den køber jeg simpelthen ikke for nuværende !
Jeg har ikke udtalt mig om panellotteri. OLED har som jeg kan udlede det, lige så mange fejl som plasma og LED, det gælder banding osv.

Jeg fulgte meget med i trådende da jeg selv overvejede LG OLED, men gør det ikke mere.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu