recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Høretelefoner til film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Høretelefoner til film

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rasmus_bt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmus_bt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Høretelefoner til film
    Sendt: 19-Februar-2017 kl. 19:28
Hej folkens...

Hvis nu man skal ud og have sig et par hovedtelefoner, som udelukkende skal bruges til film, hvilke vil I så anbefale?

Jeg har søgt nettet tyndt, og har fundet nogle fede modeller fra Sennheiser, B&W osv., men savner lidt at høre fra folk der har noget praktisk erfaring til brug ved film-lytning.

Mit maximum prisleje ligger på 3000 kr.

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2017 kl. 19:51
Jeg har Sennheiser SR190.

Jeg bruger dem kun til film, og ville ikke kunne klare mig uden dem (eller en anden trådløs løsning).

Når man først har vænnet sig til ikke at skrue for meget op for volumen på selve enheden, men istedet bruge receiveren til at justere lyden med, da der eller kan komme en højfrekvent hyletone, så fungerer de godt.

Ulempen er så, at knapperne til on/off, volumen, surround og ekstra bass på enheden stadig er vanskelige for mig at finde. Knappere er for små og sidder for tæt.
Til top
rasmus_bt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmus_bt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2017 kl. 23:23
Tak for input. 😀
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2017 kl. 01:06
Jeg bruger dem her som er en dedikeret surround hovedtelefon med en DSP boks og HDMI tilslutning, du kan måske finde dem billigere end til den officielle udsalgspris


Fundet hos Power til under 3000,-kr



Redigeret af jespermart - 20-Februar-2017 kl. 01:09
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
rasmus_bt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmus_bt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2017 kl. 18:19
Jesper: De er hermed bogmærket
Til top
rasmus_bt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmus_bt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2017 kl. 20:03
Jesper: Er du tilfredse med dem? Jeg kan læse gode anmeldelser af dem, og det eneste negative er at dialogen i enkelte tilfælde kan lyde lidt som om den ikke kommer fra center af tv'et. Kan du nikke genkendende til det?
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 13:45
Det bliver jo aldrig det samme som mit 5.1.4 Atmos/DTS:X setup, men som erstatning når naboerne skal have fred er de i min optik fremragende, de takler jo også lydformaterne Dts HD Master og DD True HD uden problemer og er så vidt jeg ved, de eneste høretelefoner der kan det
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
rasmus_bt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmus_bt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 20:37
Nej det vil de nok aldrig kunne erstatte, men lyder helt sikkert som et fint alternativ. Tak for feedback.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu