recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste projektor køb til 5000,- kr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste projektor køb til 5000,- kr

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste projektor køb til 5000,- kr
    Sendt: 20-Februar-2017 kl. 09:25
Hejsa!
 
Jeg er ikke så meget inde i projektorer, men er blevet spurgt om jeg ville undersøge hvilken projektor der vil være det optimerede køb set i lyset af:
 
Det er 2 der vil dele den til sommerhus (I det sydligere Italien), den skal være nem at gå til da de ikke er nørder (bruger er over 64år), De vil bruge den til feks. at sætte macbookpro til og enten streame indhold fra nettet, eller vise film via DVD. så lidt allround brug.
 
De har tænkt sig bare at køre den op imod en hvid væg. Wacko
 
De siger det er lidt på et hyggeplan, så jeg tror helt klart de prioriterer at den næsten bare er ud af kassen også virker det.
 
Budgettet er ca. 5000,- kr. (det gjorde ikke noget den var billigere)
 
Nogle gode anbefalinger?
Mvh

René
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2017 kl. 10:51
Fra ny kommer du nok ikke udenom Optoma HD27. Har selv brugt en lignende model fra Optoma, og synes de gør det rigtig godt. 

Hvis de har mod på at købe brugt er det nok der de vil få mest for pengene. 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2017 kl. 11:28
Jeg har en Optoma HD26 som jeg er rigtig glad for.

Den giver et flot billede, med flotte farver
 
Til top
flemmingkirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemmingkirk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2017 kl. 12:02
En BENQ W1070 er også en god projektor med godt billede.
Flemming Kirk
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2017 kl. 12:35
Hej, jeg har en Optoma HD27.

Det er min første projektor, men jeg synes, at den gør det godt til prisen. Menuerne er til at finde rundt i, selvom der er mange muligheder, hvis man ønsker at rode mere deri.

Mvh. Jørgensen
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2017 kl. 16:19
For guds skyld, køb brugt.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 08:42
Tak for anbefalingerne, jeg bringer dem videre Thumbs Up
Mvh

René
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 21:38
For din egen skyld. Husk at gøre opmærksom på, at lyden fra "alle" projektorer er meget ringe. Det kræver noget ekstern lyd. Lyden fra macbook. Tjaaaa, kommer nok an på hvilken projektor der vælges, for de "billige" larmer alle en del, og hvor computeren placeres i henhold til lytteren.

Vil dog mene at en bærbar højtaler, eller to, af en god kvalitet, vil være godt ok.
Synes dog nu at lyden ved film/serier mm har meget at sige for oplevelsen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu