recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Endelig er Pana på vej med 4K optagere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Endelig er Pana på vej med 4K optagere

 Besvar Besvar Side  <12345 15>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af larschris larschris skrev:

Ja - via skiven til en HDD


Bob, bob, bob.
Undskyld, jeg kan ikke lige udlede om dit svar er ironisk, eller du blot ikke har forstået spørgsmålet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Problemet med at optage og gemme på harddiske er som bekendt, at optagelserne som regel låses til en bestemt hardware. Det er temmelig upraktisk i mange sammenhænge.
Det gør de måske på Panasonics recordere, men det gør de ikke hvis optagelsen sker på en Linux boks som f.eks. VU+ eller lignende. Her kan optagelser frit flyttes mellem alle enheder: TV, medieafspiller, PC etc.
Jeg overvejer også en VU+ Uno 4K med FBC tuner, dvs samtidige optagelser på 8 forskellige MUX (den står til ca. 2.100,- kr. inkl. transport), men har ikke noget at bruge den til pt. da Yousee ikke har meldt noget ud om UHD.

Bortset fra BD-drevet - kan Panasonic'en noget, som jeg ikke vidste, at jeg savnede med en Enigma2 box?
miri
Til top
larschris Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larschris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 15:24
Via BD til enhver HDD
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af larschris larschris skrev:

Via BD til enhver HDD


Det har jo stadig ikke noget at gøre med optagelse på BD. Mit spørgsmål går på hvorfor pokker folk stadig bruger skiver til at optage på når der kan optages 4K direkte på en harddisk.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af larschris larschris skrev:

Via BD til enhver HDD
??? ... og var det et svar til mig eller Flemming Big smile

Redigeret af miri - 21-Februar-2017 kl. 15:48
miri
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Jeg overvejer også en VU+ Uno 4K med FBC tuner, dvs samtidige optagelser på 8 forskellige MUX (den står til ca. 2.100,- kr. inkl. transport), men har ikke noget at bruge den til pt. da Yousee ikke har meldt noget ud om UHD.


Samme her - jeg har blot Stofa som udbyder.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Det har jo stadig ikke noget at gøre med optagelse på BD. Mit spørgsmål går på hvorfor pokker folk stadig bruger skiver til at optage på når der kan optages 4K direkte på en harddisk.


Hvor mange kanaler sender noget i 4K?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Det har jo stadig ikke noget at gøre med optagelse på BD. Mit spørgsmål går på hvorfor pokker folk stadig bruger skiver til at optage på når der kan optages 4K direkte på en harddisk.


Hvor mange kanaler sender noget i 4K?

Klaus


Netop - ikke ret mange. Derfor venter jeg også med at anskaffe en 4K optager, og når den tid kommer, så bliver det ikke for at optage på dyre BD skiver.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
larschris Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larschris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 17:29
Men så er den bundet til maskinen
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af larschris larschris skrev:

Men så er den bundet til maskinen


Nej, læs ovenfor.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af larschris larschris skrev:


Men så er den bundet til maskinen


Så,vidt jeg husker kan Panasonics optagere dele deres optagelser via netværket.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2017 kl. 18:34
Der spørges til, hvorfor man anvender skiver. Det kan jeg da godt forklare, men jeg er ikke sikker på, at man VIL forstå det.
Jeg bruger Panasonics rekorderne, da det er de eneste optagere, jeg har været i nærheden af, som er 100% stabile. De mister aldrig en optagelse, og optager altid hele programmet, når de er programmeret dertil. Nogen vil sikkert påstå, at de kender lige så stabile rekordere. Det er muligt - dem har jeg så aldrig set.
Hvis jeg vil se et optaget program i fx sommerhuset, er det klart det enkleste, hvis programmet ligger på en BD-skive. Den koster ikke meget, og det er uhyre simpelt at lave en kopi. Det er lige så let at afspille programmet - det kræver kun en Blu-Ray afspiller, og det virker altid. Desuden er filformatet ikke et eller andet skodformat, hvor man fx ikke kan køre hurtigt frem eller tilbage eller stoppe undervejs. Desuden er man ikke afhængig af en hurtig netforbindelse, et abonnement eller om man nu kan få tilsluttet harddisken til tv'et osv. osv.
Derfor bruger jeg skiver!

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu